• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatek do oleju przekładniowego (zamiennik Torsen G055145A2, Sturaco FM 1992)

@screamaster jakiś Castrol 75W140 ma Sturaco 7098 w składzie, bodajże pod jakieś normy BMW, Holden i coś jeszcze zza oceanu. Kiedyś na bitogu trafiłem na wątek przekładniówek i sturaco. Nie wiem tylko, czy na Europejski rynek mają coś takiego w ofercie.
Ogólnie Castrol, śledząc karty produktów, jeżeli ma jakiś odpowiednik produkowanego przez nich OEM-a, to obydwa kartę mają praktycznie zawsze 1:1.
 
Wlałem olej i jak ręką odjąć objawy, olej się sprawdził. @Triumphator olej o którym mówisz to Castrol 75w140 LS ale ten dodatek to co innego niż ten z audi, ogólnie akurat u mnie wchodzi 0,5l więc resztę sprzedam, wczoraj jeszcze przed zalaniem ogłosiłem na grupie i już się sprzedał :D raz na 90tyś km te 300zł to luz ale co pomyśleć o osobach z skrzyniami w A8 z 8HP gdzie jest dzielony tył z przodem i potrzeba 2l na jedną wymianę. Choć wydałem na zamienniki 300zł więc w sumie 600zł mnie wyszła ta zabawa, cóż chytry 2 razy traci tak czy inaczej warto kontynuować ten temat może ktoś kto nigdy nie zmieniał jeszcze oryginału wleje tego Castrola 75w90 i zobaczy czy pomoże, bo jednak jak wspominałem ZF mówi że można wlać zwykły na 2 raz, wydaje mi się że część dodatku zostaje na elementach metalowych dzięki czemu nie trzeba stosować ori, natomiast jak ja zrobiłem kilka wymian i wypłukałem dodatek w dodatku mix różnych olei to nie miało to prawa działać
 
@ubek Jak widać tak, nie wiem ale po prostu bardziej chodzi o zastosowany dodatek o czym jest mowa od początku, ravenol ma zły dodatek przez co tarka występuje, wszędzie gdzie poczytasz głębiej to ludzie raczej narzekają na ten olej po dłuższym czasie, choć i u mnie na początku zdawało się że jest dobry to jednak zrobiłem 1k km i było źle, poczytaj sobie na stronie drive2 co prawda po rusku ale tam ludzie też piszą że olej jest średni i nie daje rady z Torsenem więc zostaje zalać oryginał, na grupach audi też masz wątki i każdy mówi że nie ma zamiennika narazie który działa tak jak trzeba
Masz link do wątku możesz sobie przetłumaczyć stronę : https://www.drive2.ru/l/622851347976304574/
 
Bardzo ciekawe zagadnienie, sam posiadam auto z torsenem typ 1 w tylnym dyferencjale co prawda nie jest to vag ale kazde 75w90 w nim sprawdza sie bez zarzutu.

Tym bardziej ciekawi mnie unikatowosc rozwiazania zastosowanego w Audi.

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top