• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

rockmath

Użytkownik
Samochód
Toyota Camry xv10 1mzfe
Cześć

Od dłuższego czasu pompa wspomagania mi wyje, ma lekkie wycieki, wiem, że czeka mnie wymiana ale to planuje w przyszłym roku, bo muszę na nowo przewody zakuć.

Czy jest coś co w jakimś stopniu wyciszy mi ta pompę i ewentualnie zniweluje wycieki?

Bo pompa jest głośniejsza niż sam silnik.

Samochód to BMW E36 m52b20.
Rok jeśli to ma znaczenie, to 1996
 
Skoro pompa wyje mocniej niż silnik to nie boisz się, że na trasie stanie dęba, urwie się i zerwie pasek albo coś w tym stylu?
 
Chyba mozna tanio kupic sprawna uzywke. Po co sie bawic w jakies szarlatanstwa? Nawydajesz hajs, a finalnie i tak pompa bedzie do wymiany.
 
Jak będziesz jeździł dalej z taką przycierającą się pompą, to nazbiera się tyle opiłków w układzie, że nowa pompa też po chwili wyzionie ducha po zamontowaniu. Żeby to zrobić porządnie wtedy zostanie wymiana wszystkich przewodów ,zbiorniczka i maglownicy. I wtedy z operacji za 500 zł , zrobi się 1500. Wymień pompę, zakuj przewody, przepłucz układ trzema litrami płynu i nie szukaj oszczędności bo to zawsze się mści. Tym bardziej że nie jest to jakaś poważna awaria, żeby szukać półśrodków. Gdyby był sam wyciek to można stosować takie specyfiki, jak podpowiedział kolega Daro.
 
Dziękuję za rady i pomoc, w tym przypadku nie ma czego się obawiać, to typowa wada pompy z tego samochodu, po czasie zaczyna hałasować bo poprzednicy nie dolewali płynu na czas. Spokojnie to jeszcze będzie działać, chodziło mi na okres zimowy, bo aktualnie nie mam jak się tym zająć. Używane są w takim samym stanie albo i nawet gorsze.Po sezonie zimowym tak czy siak do wymiany jest cały układ, maglownica, zbiorniczek i pompa. Układ już był płukany kilka razy, poprawiła się praca.
 
Czy jest coś co w jakimś stopniu wyciszy mi ta pompę i ewentualnie zniweluje wycieki?
Co do hałasu to nie wiem, bo nie miałem z tym problemu, ale preston z uszczelniaczem coś tam działa. Testowałem. Na maglu który lekko cieknie do tych gumowych osłon i tam się zbiera, po zastosowaniu tego środka ubytek płynu spadł co najmniej o połowę.
 
Last edited:
Ksżdy przypadek może być inny. Miałem niewielki wyciek płynu i buczenie pompy przy skrajnym skręcie kół. Prestone nie zadziałał kompletnie. Podobnie konkurencyjne produkty z LM, Wynnsa. Po konsultacji na tym forum z wlyszkowem zastosowałem po porządnym przepłukaniu układu 50 ml ar9100. Byłem prawie pewien że i tak nic to nie da, ale skoro miałem w garażu ten dodatek to co szkodziło spróbować 😉 Nie od razu, ale po przejechaniu ponad 1000 km wyciek ustał do zera, a pompa się wyciszyła.
 
Dziekuje za pomoc, w takim razie zaryzykuje i uzyje ktorys z tych dodatkow, ktory poleciliscie.

Jak nie pomoze to trudno, ale chce i tak sprobowac czy to w ogole jest warte
 
Odkopie trochę temat - używał ktoś jakiś preparat poza AR9100?

Mam delikatny ubytek, na 10000km ucieka jakieś 50ml - żadnych zgrzytań ze strony przekładni.
 
Używałem różnych i nie było lepszych w moim przypadku. Najgorszy rewitalizant od Xado. Po nim pojawił się wyciek
 
Ja bardzo polecam Xado . Pompa cicho i nawet magiel się przymknął . Gorąco polecam!
 
Widzę, że są dwie wersje. 3 lata temu miałem wersję w strzykawce. Ale Widzę, że są też w tubie. Chyba to nowa wersja
 
Ja kupiłem tą wersję ;)
A im dalej w las tym mam wrażenie że jeszcze lżej chodzi kierownica.
 

Attachments

  • IMG_20240515_112915.jpg
    IMG_20240515_112915.jpg
    1 MB · Odwiedzin: 51
  • IMG_20240515_113324.jpg
    IMG_20240515_113324.jpg
    1,7 MB · Odwiedzin: 53
To bardzo dobrze działało w Seicento bez wspomagania ;)
 
Back
Top