• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatek LIQUI-MOLY 5135 do automatycznej skrzyni biegów

lukasz

Użytkownik
Samochód
Kia Venga 1.6 CVVT
Będę robił dynamiczną wymianę oleju w skrzyni automatycznej (Kia Venga 2011). Co sądzicie o tym dodatku, warto go dodać do oleju? Ktoś miał z nim jakieś doświadczenia? Nie mam pojęcia jak to dokładnie działa. Zgaduję, że może nieco rozrzedzać olej, albo po prostu dodatkowe dodatki myjące itd. poza tym co normalnie w oleju. Pytanie ile te dodatki będą się utrzymywać i czy na dłuższą metę nie wpłyną gorzej niż sam olej bez dodatku.

Dodatki można aplikować od razu w maszynce do dynamicznej przy wymianie to jakbym jednak się zdecydował to pewnie lepiej aby maszyna wymieszała :D
Opis:
ATF ADDITIV to dodatek do automatycznych skrzyń biegów, który uszczelnia, zapobiega wyciekom i chroni elementy przekładni. ATF ADDITIV nie zagęszcza oleju a jego funkcja polega na działaniu aktywnej chemii, która
delikatnie spulchnia wszystkie gumowe uszczelnienia eliminując tym samym źródło wycieków. Dodatek ATF ADDITIVE może pracować z wszystkimi mechanizmami pracującymi w środowisku ATF np.: automatyczne skrzynie biegów, wspomaganie układu kierowniczego, niektóre przekładnie mechaniczne. Preparat dodatkowo wycisza pracę układu wspomagania kierownicy, ułatwia zmianę przełożeń w automatycznej przekładni. Używając dodatków ATF, żywotność automatycznych skrzyń biegów może być wydłużona, a koszty napraw obniżone.
Właściwości:
- regeneruje uszczelnienia
- zapobiega utracie oleju
- opieka i ochrona
- czyści i pielęgnuje
- odporny na utlenianie
- minimalizuje niepożądany hałas
- zapobiega kosztownym naprawom
- wydłuża żywotność
- wysoka odporność na zużycie
- zapobiega szybkiemu starzeniu się oleju
- tłumi operacje zmiany biegów
Dane techniczne:
Kolor / wygląd brązowy
Lepkość w 40 ° C ~ 166 mm² / s DIN 51562
Lepkość w 100 ° C ~ 26 mm² / s DIN 51562
Gęstość 0,888 g / ml
Współczynnik załamania przy 20 ° C ~ 1478
Postać ciecz
Zapach charakterystyczny
Obszary zastosowań:
Nadaje się do wspomagania kierownicy i automatycznych skrzyń biegów, pracujących w środowisku olejów ATF II i ATF III
Zastosowanie:
Wmieszać dodatek ATF do oleju przekładniowego za pomocą prętowego wskaźnika poziomu. Opakowanie 250 ml wystarcza na 8 litrów oleju.

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi
 

Tu jest fajnie to opisane.
 
Widziałem, widziałem, ale tam chyba nawet mniej szczegółowo niż karcie produktu co wkleiłem tutaj. Po prostu zastanawiałem się czy ktoś tego tu używał i jak to sprawuje się po dłuższym okresie. Na razie postanowiłem nie zalewać tego dodatku, skrzynia raczej nie jest mocno wyeksploatowana :D
 
Ciekawa sprawa z tymi zaleceniami. Wiesz może czy jakiś inny producent skrzyni wydał podobny komunikat?
 
Zf nie zaleca dynamicznej wymiany a nawet odradza.
Serwisowka przewiduje tylko statyczna wymianę ale ze odradza to nie slyszalem. Z technicznego punktu widzenia nie widze przeciwskazań dla wymiany dynamicznej choc sam robiłem statyczną.
 
Serwisowka przewiduje tylko statyczna wymianę ale ze odradza to nie slyszalem. Z technicznego punktu widzenia nie widze przeciwskazań dla wymiany dynamicznej choc sam robiłem statyczną.
Jak maiłem samochód z hydrokinetykiem AISIN Warner to te warsztaty które miały maszynę do dynamicznej wymiany polecali bezwzględnie a te które nie miały były sceptyczne i zalecali statyczną wymianę. Mi 2x wymienili statycznie ale zlewali stary zalewali taka sama ilość nowego i wirtualna jazda na wszystkich biegach an podnośniku i tak 3x
Dla mnie to była zabawa i marnowanie czasu lepiej było by dynamicznie wymienić olej
 
Last edited:
To i tak dokładnie robili. Podejrzewam, że przy statycznej większość po prostu raz zlewa stary, raz zalewa nowy i tyle.
 
To i tak dokładnie robili. Podejrzewam, że przy statycznej większość po prostu raz zlewa stary, raz zalewa nowy i tyle.
Jak po 55 tyś wymieniałem olej w hydrokinetyku to zleciała czarna smoła jak silnikowy w dieslu. Kolejna wymiana przy 50 tyś tez był brudny ale nie tak pojawiała się poświata czerwona (Ravenol TWS). Obecnie w dwusprzęgłowce po 50 tyś zlewany olej był koloru słomkowego. Wyglądał jakby go ktoś tydzień temu zalał.
 
Odświeżę temat, czy ktoś może stosował? Czy moze ten dodatek w jaki kolwiek sposób zaszkodzić w starszym typie skrzyni biegów? (e39 z 2003r)
 
Na pewno nie zaszkodzi ale ja polecam ci dodatek do ASB Xado 1 Stage. Dolałem go niedawno do E46 przy wymianie oleju i powiem, że efekty są znaczące. Skrzynia zmienia biegi dużo płynniej i pracuje gładko i cicho.
 
nadaje się ale do starszych skrzyń i wspomagania. W dwóch przypadkach ładnie mi zadziałał, ale we wspomaganiu (bmw)
W skrzyniach rzadko używam, ostatni raz w tamtym roku, (chyba stary Chrysler też 4-5 biegowy) asb troszkę lepiej zaczęła pracować.
 
Back
Top