• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatek oleju 2T do ON

balcerowicz79

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna 2 , Seicento 1.1mpi
Witam.
Nie wiem czy jest gdzieś taki temat na forum...a jest ciekawy.
Jeżeli jest to proszę mnie przekierować.

Czy dodawanie oleju 2T do ON daje lepsze smarowanie pompy i wtrysków nie szkodząc silnikowi?
Poczytałem troche na https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=19123957#19123957
i nie wiem co myśleć...może jakiś test ON z dodaniem 2T w labolatorium? Czy polepsza parametry smarne i nie obniża liczby cetanowej? Jaki proporcje najlepsze...piszą tam o naszym Orlen 2T półsyntetyku że jest całkiem ok?
 
Niektóre oleje 2T potrafią obniżyć smarność ON do 25% względem wartości wyjściowej, niektóre nie mają żadnego wpływu, niektóre działają wręcz w sposób odwrotny.
Ja przejechałem około 50 tys km na ON+2T i żadnego pozytywnego wpływu nie zauważyłem.

Teraz bym nie używał takiego dodatku, tylko raz na interwał serwisowy wlał jakiś dodatek czyszczący układ paliwowy i to wszystko.
Jestem przeciwny.
 
Czyli ten co podwyższa smarność powinien być ok zwłaszcza przy Polskiej loterii paliwowej na stacjach.
Niby ten nasz Orlen 2t semisyntetic się sprawdza...a dobry pasujący olej 2T w/g forumowiczow to ten co ma zbliżoną temperaturę zapłonu do 60°C i klasy FC, FD😮
 
Last edited by a moderator:
A nie prościej zastosować dodatek stworzony do poprawy smarności ON?? Wychodzi relatywnie tanio. Czy chodzi o testowanie różnych dodatków??
 
Z dodatkami też jest tak że każdy chyba chce zarobić.
Nikt się chyba nie przyzna w obecnym świecie konsumpcji że zwykły olej 2T za 20zł/l bedzie dawał podobny efekt co suuper środek za 40zł za 100ml.
Nie wiem czy dało by się zbadać próbki tego samego ON bez dodatku 2T, i z np. dwoma próbkami, z różnym stężeniem dodatku 2T.
Nie znam się na tym, ale ciekaw jestem wyniku takiego testu napewno.ℹ.
 
Jak pisał @SACZI niektóre oleje działają dobrze, inne wprost przeciwnie. Poza tym nawet jeżeli poprawiają smarność to nie znaczy ze nie maja innego, niekorzystnego wpływu. Najlepiej na smarność wpływają syntetyczne oleje 2T do silników zaburtowych, ale one mają za wysoki punkt zapłonu. Wg mnie (a lałem kiedyś 2T do diesla) lepiej i bezpieczniej korzystać z dodatków niż z 2T.
 
Nikt się chyba nie przyzna w obecnym świecie konsumpcji że zwykły olej 2T za 20zł/l bedzie dawał podobny efekt co suuper środek za 40zł za 100ml.

Dodatek oleju 2T za 20zl/L to w zależności od dawkowania 8-10gr/1L ON. Więc czy jest tani? Nie. Są tańsze. Jeden z tańszych to mannol diesel ester
 
Last edited:
Owszem istnieją opracowania naukowe:


Obszernie temat opisany jest poza tym na forum T. Avensis. Tamtejsi klubowicze robili zrzutkę na badanie mieszanki w laboratorium bodajże Orlenu i tam też można się dokopać do ich wyników.

W skrócie dla leniwych:

- nie każdy olej do 2T poprawia smarność ON (niektóre wręcz przeciwnie),
- Orlen 2T semisynthetic obok LM 1052 nadaje się (zwykły Mixol S też jeśli nie masz DPF),
- optymalna dawka to 50 ml na każde 10 L ON,

...zwolenników tyle co przeciwników.

Dodatek oleju 2T za 20zl/L to w zależności od dawkowania 8-10gr/1L ON. Więc czy jest tani? Nie. Są tańsze. Jeden z tańszych to mannol diesel ester
...ot i to...
 
@joshua79 tylko, że to badanie już jest nieaktualne.
Pochodzi z 2012r.
W 2014 bodajże zmienił się HFRR ON z około 200um do 400um, a związane to było z wejściem normy Euro 6.

Liqui Moly 1052 (i jego odpowiednik z Meguina) dał najlepszy wynik (150um z 200um nominalnie).
Nasz syntetyczny Orlen 2T miał neutralny wpływ lub pogorszenie smarności.
Szczegółów już nie pamiętam.
 
No ten lepszy ON z Orlen ma niby 460um tego HFRR
na papierze.
 

Attachments

  • Capture+_2020-12-20-12-12-07.png
    Capture+_2020-12-20-12-12-07.png
    201,8 KB · Odwiedzin: 357
Nie ma 460um, tylko może mieć max 460um.
Czyli każda wartość niższa od 460um spełnia wymóg normy.
Po raz kolejny Orlen podaje wartości parametrów "pesymistycznie", czyli najgorszą wartość.
W rzeczywistości HFRR oscyluje w okolicach 400um.
 
Fajna tabelka dla ludzi co tankują na stacjach marketowych "bo paliwo i tak z Orlenu, więc po co przepłacać". Założę się, że zamawiają podstawowe ON ledwo mieszczące się w normach, a na screenie widać, że nawet podstawowa Efecta znacznie przewyższa wymagania EN 590.
 
Już ktoś pisał o tym na forum.
Niby tylko zmienione naklejki z jskiegoś oleju 2T, ale nie pamiętam jakiego chyba na literkę A😛
 
A niech zastosuje, opiszę wrażenia. Zawsze forum się wzbogaci o kolejną opinie.
 
Już ktoś pisał o tym na forum.
O ile pamiętam to temat dodawania oleju 2T poruszany był we wątku dodatków do ON. @wlyszkow podał tam cenę badania HFRR i LC. Podał także "przeciwwskazania" do stosowania oleju 2T.

Monzol 5c? Wspomniałeś coś o kosztach. Monzol w cenie ok 50PLN za 1L przebija większość dedykowanych dodatków do ON AR/Millers i wychodzi ok 25gr/1L.
 
Nie no spokojnie, nie nakrecajcie się tak, nie mam zamiaru tego zzalewac. Zdziwiło mnie że często się pojawia na oil club.de. Wydawało minsie tez, że kiedyś czytałem że to jakaś specjalną mieszaniną różnych 2t.
 
Ja jeździłem na tym Monzolu. Miałem 10 albo 15 litrów tego. Już nie pamiętam dokładnie.
Kupiłem próbnie, bo mi się nie podobała korekta na jednym wtrysku, a w tej tabeli z badaniami olejów 2T, Monzol wypadał bardzo dobrze, chyba nawet najlepiej.
Korekta się polepszyła, więc dokupiłem i tak jeździłem dalej. Spalanie było może lekko mniejsze.

Co do wrażeń słuchowych się nie wypowiadam, bo nie wierzę w takie rzeczy, że usłyszę lepszą smarność, a dodatków używałem i zresztą dalej używam sporo i co jakiś czas je zmieniam z ciekawości :) Ale każdy może mieć swoje zdanie :)
 
Korekta się polepszyła
W moim HDi również korekty się zmniejszyły z 2.5mm3/cykl do 1-1.5mm3/cykl.
I to tyle "organoleptycznych" oznak poprawy pracy silnika.

Na ciepło pracował wyraźnie bardziej twardo; na zimno bez zmian.
Zużycie paliwa poszło w górę (wszystkim o dziwo spada).
Dymić nie dymił w ogóle z i bez 2T.
 
Back
Top