• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatek oleju 2T do ON

Nie ,nie mam dpf @Hubert1
Każdemu zwolennikowi 2T to wklejam by obejrzal do końca i wyciągną wnioski .
Olej 2T się nie rozpuszcza w ON . Możesz mieć nawet do litra tego gluta w baku , który się przemieszczać i czasem pompa go zaciąga trochę . Wkład filtra paliwa też nie jest przystosowany do filtrowania cieczy o tej gęstości , a zimą ta gęstość mocno spada .

Miłego oglądania , pół żartem , pół serio

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Olej 2T się nie rozpuszcza w ON
Zależy jaki. To że jemu jeden z dziesiątek różnych 2T się nie wymieszał, nie znaczy, że żaden tego nie zrobi, a akurat miksol jest pod tym względem jednym z najbardziej opornych.

Nie namawiam, ani nie polecam do lania 2T do ON, samemu lałem olej LM przez pewien czas i różne mikstury testowałem. Ostatecznie dochodząc do wniosku, że nie warto lać dziwnych specyfików, mając bezpieczne i tanie smarowidła, jak np. Mannol Diesel Ester, czy czerwony Kleen-Flo, o kombajnach typu AR nie wspominając.

Wracając do tematu, oleje 2T w zdecydowanej większości nie mieszają się z ON gorzej, niż z benzyną. Robiłem testy w słoikach, w których lałem litr ropy i odpowiednią objętość 2T, zarówno LM, Orlen, Valvoline, Motul, Castrol, czy Ipone mieszały się bezbłędnie z olejem napędowym i nawet po pół roku stania w słoiku nie doszło do żadnego rozwarstwienia, bez względu, czy były to oleje pół, czy w pełni syntetyczne, nawet czerwony i zielony Stihl się wymieszał, chociaż zielony potrzebował więcej, niż jednego wstrząśnięcia słoikiem, także nie mów o jakimś glucie, w przypadku, kiedy swoją "wiedzę" opierasz na jednym filmie z YT ;).

Na DPF, również -przynajmniej w Fordzie- nie miał najmniejszego wpływu, czy z olejem, czy bez oleju, czy z tanim Mannolem, czy z AR-em, cały czas filtr wypala się w interwale 800-1000km, w zależności od sposobu eksploatacji między wypaleniami. Ale schematyka została zachowana.

W zasadzie, dlaczego tak naprawdę zrezygnowałem z 2T? Z dwóch powodów. Raz, że poczytałem o wpływie cynku na powstawanie spieków na dyszach wtryskiwaczy. A dwa, ze względu na wpływ 2T na temperaturę krzepnięcia ON i negatywny wpływ na LC. Poza tym, stosując niskopopiołowe 2T nic się nie dzieje.

Z resztą, widocznie nie tyczy się to tylko Forda, skoro był to swego czasu bardzo popularny zabieg użytkowników D4D i HDi, jak i również był to bardzo żywy temat, wśród "złotów" za zachodnią granicą, gdzie na takich "specyfikach" robili tam bez konsekwencji i po kilkaset tys. km.
 
Sam przejechałem na 2T chyba z 60 tys km. W większości na Orlen Platinum 2T.
Moje wnioski i obserwacje sa zupełnie inne od tych Twoich @Michalos12.
Mój 2.0 90KM HDI pracował bardziej twardo, zużywał więcej paliwa na 100km i prawdopodobnie, był "słabszy", ale tego to nie mierzyłem niczym.
Przestałem dolewać 2T, gdy analiza smarności tego Orlena pokazała, że nie ma on żadnego wpływu na zmianę tego parametru.
 
Back
Top