• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatek zastępujący ołów w paliwie

JNC_946

Użytkownik
Samochód
Volvo
Skończył mi się dodatek Uniben produkcji organiki, który dodawałem do 126p przed tankowaniem.
Jest to FL z silnikiem niedostosowanym do benzyny bezołowiowej.

Zarówno uniben jak i potasol bazują jak nazwa wskazuje na solach potasowych.
Jak to jest z dużo droższymi dodatkami zagranicznymi Wynn's, Motul, LM, Rowe?

Wynn's również ma wyszczególnione sole potasowe w MSDS.
Pozostałe trzy na czym bazują?

Myślicie, że te dodatki wogóle coś dają?
Który z nich wybrać?
Może ich stosowanie przeze mnie jest bezcelowe?

Z góry dzięki za odpowiedzi
 
Na bezołowiowej mogły jeździć modele od lipca 1992 roku...
od numeru silnika 6621475
od numeru na głowicy 7541010
 
Nie chce mi się szukać numerów, ale to rok 1990 więc o ile nie miał zmienianego silnika to nie może.
 
Oczywiście, że te dodatki dają - zastępują tetraetylek ołowiu - działa przeciwstukowo i zapobiega wypalaniu się gniazd zaworowych itp.
Kiedyś była Bena U95 teraz trzeba pamiętać o "witaminie".
Oczywiście 20 km jak się przejedzie to nic nie powinno się stać.

Droższe dodatki oprócz potasu mają dodatkowo związki ochronne (prawie takie same jak do LPG)
 
Kurde, to mój z '88 zrobił pod moją nogą 42tys km zanim korba pękła i dodatków żadnych nigdy nie widział.
 
Postawiłem na sprawdzony krajowy POTASOL.
Może nie najskuteczniejszy ale dostępny od ręki na osiedlu i w przystępnej cenie.
20zł za 250ml.
 
IMG_20211021_161258.jpg
 
Szok że jeszcze takie niszowe dodatki są dostępne.
 
Dodatki? Takie samochody :D

Kochajmy klasyki, tak szybko odchodzą.:D


Btw, za chwile będziemy dopłacać do „liczników” analogowych.
Wiem, to rzecz gustu ale w analogu jest magia.

W elektryku to inna sprawa- im większy telewizor wstawia tym lepiej 👍
 
Back
Top