• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do benzyny

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4\Honda CBF600S
Potrzebuję przeczyścić wtryskiwacze benzynowe, ponieważ od jazdy na LPG zaczynają z rana kuleć przy pierwszym odpaleniu. Chcę coś dolać do zbiornika, niech leci wraz z benzyną po porannym rozruchu, oraz chcę zostawić samochód na jałowych obrotach tak na pół godzinki. Co tam można dolać? STP, K2? Shell? Venol? Ma to jakieś znaczenie? Chodzi mi o produkt dostępny w markecie, ponieważ jadę do Trójmiasta, to będzie świetna okazja, żeby dzisiaj zakupić i przejechać jakiś odcinek na benzynie na autostradzie. Coś, co bez problemów mogę dostać w Auchan, albo Tesco.
 
Te środki to mieszanki nafty i różnych benzenów - szału nie robią. Co zalejesz będzie ok. Wg mnie lepiej zalać zbiornik Shella 95 V-Power niż zwykłego paliwa z dodatkiem z marketu.
 
Nie wiem jak w benzynach ale w dieslach dobrze sprawdził się LM.
LIQUI MOLY PRO-LINE BENZIN SYSTEM REINIGER
Tutaj ostatnio ktoś na forum też o tych produktach wspominał.
Na forum BMW również kilku użytkowników twierdziło, że LM wręcz "uzdrowił" wtryski.
Z serii PRO-LINE.
https://www.kolegaberlin.pl/product-pol-2113-Liqui-Moly-Pro-Line-Benzin-System-Reiniger-500ml.html

Tylko nie wiem jak z dostępnością. W markecie raczej nie do kupienia.
 
Jak LM to pewnie ja :D Bardzo lubiłem ich dodatki do paliwa w czasach gdy jeździłem dieslem. Do benzyny w zasadzie nie używam, co wymianę oleju zalewam czyścidło bo instrukcja Kijanki zaleca zalanie i tyle.
 
jerseyAdmin napisał:
Do benzyny w zasadzie nie używam, co wymianę oleju zalewam czyścidło bo instrukcja Kijanki zaleca zalanie i tyle.
poważnie zaleca ? :shock:
 
Poważnie. Co 15000 kilometrów zalecają wlać środek do czyszczenia wtryskiwaczy (najlepiej marki Kia kupiony w ASO), a co drugą wymianę oleju przeprowadzić z użyciem płukanki do silnika (wiadomo jakiej i gdzie kupionej) :D
 
faktycznie :mrgreen:

Sprawdziłem w instrukcji Stingera.
Dodatki w zależności od jakości dostępnego paliwa trzeba dawać co 15k, 10k a nawet 5k (wymienione państwa) :eek:

Szacun za czytanie instrukcji ;)
 
Ja pytałem o to czyścidło do wtrysków dla benzyn i akurat o tym LM cały czas myślę.
Tylko nie wiem czy coś rzeczywiście robi dobrze dla układu paliwowego.

PS
Opel w ogóle nie wspomina ani o czyszczeniu układu wtryskowego, ani o płukaniu układu olejowego.
Po prostu: "nie występuje taka procedura, więc nie mamy możliwości ustosunkowania się do pytania".
No i nie wiem, czy mogę płukać ukł. olejowy, czy nie mogę.
Za to piszą jasno, że kategorycznie zabraniają stosowania dodatków do oleju.
 
Wtryski powinny być bezwzględnie czyszczone przy bezpośrednim wtrysku benzyny. Niezależnie od tego czy producent zaleca czy nie. Ja używam rodziny Archoil, najlepiej odczuwalne efekty ;-) no i mają archoil 6900-p max, który dodajesz do każdego tankowania.
 
Ale ja nie chcę czegokolwiek dodawać do każdego tankowania!
Wystarczy, że przez 60 tys km lałem "miksol" do ON.
Interesuje mnie ewentualnie 1/rok, albo podczas serwisu olejowego wlanie 05L "czegoś" do baku i to wszystko.

EDIT
Acha, właśnie zatankowałem Wi-Pałera, bo jutro jadę 2x200km. Przepływ paliwa będzie większy, to może "przeczyści" wtryski (portfel mocniej przeczyszczony o ~40gr/lit) ;)
 
lukaszewski napisał:
Ja używam rodziny Archoil, najlepiej odczuwalne efekty ;-) no i mają archoil 6900-p max, który dodajesz do każdego tankowania.
no a jak odczuwasz te efekty ?
 
cytrynowiec napisał:
I bardzo dobrze, że producent o tym informuje, plus dla KIA.

Duży plus dla KIA. Przy okazji pada mit o tym, że żaden producent nie zaleca stosowania płukanek. Wiem jeszcze przynajmniej o 1 marce gdzie płukanki są normalnie praktykowane i ich użycie wpisane jest w procedury serwisowe.
Jeszcze mnie naszło, ze jak się daje te 7 lat gwarancji to trzeba jednak pomóc użytkownikowi o auto zadbać a jak 2/3 lata to już niekoniecznie :D
 
Zielony34 napisał:
Potrzebuję przeczyścić wtryskiwacze benzynowe, ponieważ od jazdy na LPG zaczynają z rana kuleć przy pierwszym odpaleniu.

Jesteś pewien, że to wtryskiwacze, a nie rozjechane korekty paliwowe? Po uruchomieniu gdy silnik jest zimny i sondy jeszcze nie pracują, sterownik może opierać się na mapie paliwowej i korektach długoterminowych. Sprawdź parametr LTFT przez skaner OBD2.
 
Dokładnie zrób trasę na samej PB aby ECU przeliczyło się korekty dla PB jeszcze raz.
 
tomek evo napisał:
Przy okazji pada mit o tym, że żaden producent nie zaleca stosowania płukanek.

formalnie brzmi to tak....
Instrukcja KIA Stinger

87ad79144f93b0da.jpg
 
feecle napisał:
Jesteś pewien, że to wtryskiwacze, a nie rozjechane korekty paliwowe? Po uruchomieniu gdy silnik jest zimny i sondy jeszcze nie pracują, sterownik może opierać się na mapie paliwowej i korektach długoterminowych. Sprawdź parametr LTFT przez skaner OBD2.

Plywak napisał:
Dokładnie zrób trasę na samej PB aby ECU przeliczyło się korekty dla PB jeszcze raz.

Tak Panowie, wiem o tym, dzięki za zwrócenie uwagi. Mapy się raczej nie rozjechały, ponieważ ostatnie strojenie map z wymianą filtrów było 15 tysięcy temu, jest to za krótki odstęp. Zazwyczaj mapy się rozjeżdżają, jak ktoś do kompa nie zagląda, tylko filtry zmienia... Pierwsze chcę zrobić parę kilometrów a za dwa tygodnie jadę do gazownika i tak na serwis.

Tak też myślałem, że te dodatki, to jedno i to samo z grubsza i lepiej już lepszą benzynę zalać.
 
Zielony34 napisał:
Tak Panowie, wiem o tym, dzięki za zwrócenie uwagi. Mapy się raczej nie rozjechały, ponieważ ostatnie strojenie map z wymianą filtrów było 15 tysięcy temu, jest to za krótki odstęp.

Czyli nie wiesz bo nie pisaliśmy o mapach, a o korektach paliwowych dla pb. Ten parametr ecu zmienia sobie sam i jeśli dlugo nie jeździsz na PB to ecu ma stare wartości korekt. LTFT zmienia sie na podstawie STFT co kilkadziesiat kilometrów.
 
Back
Top