• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do benzyny

@MrWalczak oglądałem na YT niedawno jakiś test tych tanich dodatków i właśnie było STP, WYNN'S i parę innych. Test metodykami laboratoryjnymi wykonany przez jakiś instytut\laboratorium na zlecenie jakiegoś większego anglojęzycznego medium. I żaden chyba nie dawał poprawy a większość wręcz szkodziła. Tylko jak teraz chcę znaleźć to jakoś nie mogę trafić. Stąd też brałem podstawkę pod komentarz wcześniej zamieszczony odnośnie tego że te tanie dodatki dają więcej szkody niż korzyści. Jakby ktoś znalazł to niech wrzuci.
 
@Raven przeczytaj całość.
 
Podejrzewam, że w porównaniu do tej chemii którą tu polecacie one nie działają za dużo lub po prostu nic
Znajomy z grupy CX7 miał problem z jednym wtryskiwaczem i po zastosowaniu tego czerwonego STP (chyba ten z twojego zdjęcia) ustąpiło. Myślę, że nie szkodzi użyć.
 
@Skiper większość o jakichś dodatkach, których póki co nawet nie ma na rynku. Szkoda że kupowałem sam xD Może dostał bym jakieś tajne specyfiki na testy ale nawet pewności nie miałem wtedy czy to nagar w komorze spalania jest problemem. Gniazda świec mam głęboko schowane na środku pokrywy zaworów, coś tam latarką widać było że jest brudno ale taki widok może być mylący nie mówiąc już że w blisko 20letnim silniku nie spodziewałem się tam czystości jak na tacy z jedzeniem a dobrej jakości aparatury nie mam aby sobie sfilmować denka tłoka oraz głowicę od spodu tak samo jak gładź cylindra w miejscu powyżej skoku tłoka. Ważne że teraz jest OK :D Mam już 6400P-MAX wleję bak przed następną wymianą oleju i święto. Świece mam założone irydowe i nie chce ich też w kółko odkręcać. Jednak pierwszy raz zgniatana uszczelka świecy w aluminiowej głowicy daje dobry feeling przy dokręcaniu a przy kolejnych dokręceniach łatwo przedobrzyć a aluminiowy gwint zerwać bardzo łatwo.
 
Tak naprawdę mało kto wie jaka przyczyna, najprościej rozbebeszyć i sprawdzić, ale to ostateczność. Może jeszcze sprawdzić ciśnienie, w dwa sposoby jak mi radzono. Koledzy kupują te kamerki czy endoskopy za 90pln. No nie ma na rynku, ale działanie widać tam, trzeba czekać na dostępność, albo na Mikołaja. Chciałem byś zobaczył, że są środki co działają, bo piszesz tak jakby takie nie istniały.
 
Ja dwa dni temu wlałem to: liqui moly pro line benzin system reiniger 500ml - przejechałem ok 100km i na razie żadnej różnicy nie ma.
Jak dokończę bak to dam znać czy subiektywnie wyczuwam jakaś różnicę.
Przejechałem na tym ok 500 km i raczej żadnej realnej zmiany nie czuję... Jedynie samopoczucie lepsze, że coś "pozytywnego" dla swojego silnika zrobiłem ;) Ale problemów z silnikiem nie miałem to i żadnej konkretnej poprawy nie oczekiwałem.
 
@mercmania następnym razem jak poczujesz potrzebę polepszenia czegoś w silniku spróbuj tego specyfiku AMSOIL P.I.
Ja też nie zauważyłem żadnej różnicy po konkretnie tym specyfiku LM a po Amsoilu znaczną.
Ciekawi mnie czy też byś coś zauważył :D
 
@Raven przeczytaj całość.
Tylko co to ma do pierścieni tłokowych?
Mam już 6400P-MAX wleję bak przed następną wymianą oleju i święto.
 
Zrobisz jak chcesz, Oilem jest mocniejsze od AR6400. To może być takie wsparcie od góry w czyszczeniu pierścieni, kolejny krok .To nie jest moje twierdzenie. Jeśli leci na denka, to tam nie jest hermetycznie, aby do pierścieni nie doleciało.
 
Last edited by a moderator:
@mercmania następnym razem jak poczujesz potrzebę polepszenia czegoś w silniku spróbuj tego specyfiku AMSOIL P.I.
Ja też nie zauważyłem żadnej różnicy po konkretnie tym specyfiku LM a po Amsoilu znaczną.
Ciekawi mnie czy też byś coś zauważył :D
Zastanawiałem się jeszcze nad tym: Archoil AR6900-P MAX
Ogólnie silnik mam raczej zdrowy - ale bezpośredni wtrysk benzyny, przebieg prawie 250 tys. wiec tak profilaktycznie cos bym chciał poczyścić.
Co będzie bezpieczniejsze dla silnika - oleju (bo słyszałem że coś tam spływa) Archoil AR6900-P MAX czy AMSOIL P.I.

Tutaj taki świeży filmik - niby test Archoil AR6900-P MAX:

 
Ja używam w 1.6 mpi AR6900 P i jakoś nie obniżył spalania ale wyrównał pracę silnika. Te jednostki mają problem z pracą na wolnych obrotach (falowanie) i nastąpiło wyrównanie jak i spadek tych że obrotów . W motocyklu obniżył spalanie. Czasami na światłach motocykl gasł, od czasu stosowania chyba zgasł raz może dwa razy. Ja stosuje do benzyny około roku.
 
Jeśli chodzi o wszelkie metody czyszczenia i zapobiegania osadom w bezpośrednim wtrysku to kolega Łukaszewski wie wszystko , jak go odbanuja to ci może przewinie temat
 
@mercmania ten film wstawiał lukaszewski wcześniej, no to poczekacie jeszcze 26 dni, o ile zmian nie będzie.
34 strona,
 
Last edited by a moderator:
"Co będzie bezpieczniejsze dla silnika - oleju (bo słyszałem że coś tam spływa) Archoil AR6900-P MAX czy AMSOIL P.I."
Już sam nie wiem, lać nie lać ???
Bezpieczne to dla silnika... niebezpieczne... pomaga, nie pomaga ???
Był kiedyś wątek o tym, że rozpuszczają osady, które później spływają do oleju i go mocno degradują - PRAWDA TO CZY MIT ?
Który ewentualnie waszym zdaniem "lepszy/bezpieczniejszy" - Archoil AR6900-P MAX czy AMSOIL P.I. ???
 
Zależy czy na jeden strzał do baku czy na 500L benzyny jak AR6900-P
 
@mercmania AR6900-P MAX to środek dodawany przy każdym tankowaniu raczej do bieżącego utrzymywania silnika w czystości. Dla jednorazowego mocniejszego czyszczenia to AR6400P-MAX albo ten ASMOIL a później 6900 przy każdym tankowaniu. Nawet instrukcja na puszce AR6400 podaje że stosować co ileś tam tys. km albo jednorazowo a później 6900 przy każdym tankowaniu.
Amsoila używałem i u mnie się maga fajnie spisał a teraz regularnie dodaje 6900P/6200.
Przed następną wymianą oleju zamierzam wlać ten 6400P.
A co do przenikania paliwa do oleju to nie jest to niczym dziwnym zwłaszcza w przypadku kogoś jeżdżącego na krótkich odcinkach, częste odpalanie zimnego silnika i praca na bogatszej mieszance. Troszkę tego paliwa jednak się przedostanie przez pierścienie.
W przypadku starszej wersji 6900P-MAX była informacja aby skrócić wymianę oleju w przypadku stosowania w podwójnej dawce.
Natomiast przy 6200 pisze że stosując razem z 9100 można wydłużyć interwał olejowy.
Dlatego stosując jakiś bardziej agresywny środek do czyszczenia raczej lepiej zrobić to przed zbliżającą się wymianą oleju niż świeżo po wymianie.
A czy Archoil czy Amsoil nwm :D
U mnie w jednym silniku 6900P daje świetne efekty w drugim zastosowanie Amsoil P.I. dało zaskakujące wręcz rezultaty a 6400 jeszcze nie stosowałem.
 
Już sam nie wiem, lać nie lać ???
Bezpieczne to dla silnika... niebezpieczne... pomaga, nie pomaga ???
Był kiedyś wątek o tym, że rozpuszczają osady, które później spływają do oleju i go mocno degradują - PRAWDA TO CZY MIT ?
Który ewentualnie waszym zdaniem "lepszy/bezpieczniejszy" - Archoil AR6900-P MAX czy AMSOIL P.I. ???
Oto jest pytanie ;)
Nie zaszkodzi, bezpieczne to nie specyfiki za 5pln z marketa, działa 😜
6900 to tylko 50ml na bak, więc jak poleci do oleju to tyci. Gdybyś chciał dać olej do analizy, to lepiej pobrać przed przynajmniej 6400. Choć jeśli latasz w około komina to i tak coś tam paliwa w oleju będzie.
6400 to już 400ml na bak i niby jak nic nie było stosowane do układu, lub jak w silniku syf, tak czy tak najlepiej bak przed wymianą oleju, tak by został wypalony i przy wymianie oleju już samo PB.
6900 zapobiega, coś tam czyści i lepiej smaruje.
6400 czyści bardziej, trochę mniej smaruje.
Obydwa uszlachetniają PB i polepszają proces spalania.

Te AR możesz potraktować jako wstęp, przed zastosowaniem kolejnego mocowo Oilem.

Ja zastosowałem w PFI dwa baki z 6900 i jeden z 6400, efekty mniejszego spalania utrzymują się od września do dziś 1L, a na 6400 silnik tylko cicho mruczał, ciszej od odkurzacza 😃
W TGDI stosowałem 6400 i cały czas 6900, spalanie spadło, reszta efektów mało zauważalna, co do czyszczenia nie zaglądałem.
Nawet w wątku o paliwach, były opinie, że te super PB to loteria i pewniejszy jest własny mix czysta PB95 i sprawdzony specyfik.
 
Last edited by a moderator:
To zalezy czy chcesz się zając tematem czy sobie teoretyzujesz. Bo jeśli uważasz , że masz z tym problem to zacznij od sprawdzenia stanu rzeczy. Kamerka inspekcyjna w łape i zobaczyć jak to wygląda . Jeśli jest taki syf , że gnój , to jedziesz na czyszczenie. Łukaszewski bardzo zachwalał mycie łupinami orzecha włoskiego, brzmi to nieco zabawnie , ale podobno rewelacja. Jeśli , jest względenie ok to możesz przywalić 6400 a potem konserwacyjnie lac 6900. Nie licz na to , że te środki zrobia cuda z 200 tysięcznym nagarem
 
Back
Top