• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do benzyny

Spokojnie niech chłop się zastanowi i sam podejmie decyzję, nie ma co naciskać, można jeszcze poczytać wątki od deski do deski = pozbyć się wątpliwości + wiedza. Spróbować można zawsze, my tu nic na tym nie zyskamy, a jakieś zmiany będą.
 
Jak zawsze problem w tym, że preparatów są dziesiątki każdy ma opinie za i przeciw...
Ogólnie problemów z silnikiem nie mam, nie zauważam, przebieg co prawda prawie 250 tys. ale silnik pracuje równo, przyspiesza jak szatan ;)
Bardziej chodzi mi o profilaktykę, aby zadbać o to by posłużyło jak najdłużej.
Do takiej profilaktyki i dbaniu na co dzień (wtrysk bezpośredni benzyny) chyba najlepszy będzie AR6900-P MAX - TAK/NIE - wasze opinie ? :)
 
Tak, ten będzie odpowiedni. Sam go stosuje.
 
Do dbania na co dzień najlepszy jest włoski tuning. Jak się silnik porządnie rozgrzeje to depozytów będzie dużo mniej. Czyli panowie zamiast dodatków dawajcie swoim wozom w palnik. Pod czerwone i wio.

Z dodatków to cokolwiek z PEA w dużych ilościach i wg mnie lepiej bardzo mocny środek co jakiś czas niż słabsze do każdego tankowania. Także ja jestem na nie.

To sobie zalej raz na rok: https://www.petrostar.pl/chemia/dodatki-do-paliwa/xenum/xenum-inout-petrol-cleaner 🤣😇

Tak na serio, to omijaj szerokim łukiem, to cudo bazuje na MTBE i lepiej tego nie zalewać. Jest bezpieczne dla silnika, ale ten środek jest generalnie zakazany w USA ze względu na właściwości zdrowotne. Ciekawe, że w UE można go sprzedawać.
 
Last edited:
Jak zawsze problem w tym, że preparatów są dziesiątki każdy ma opinie za i przeciw...
Przeczytaj całość i jakieś podsumowanie będzie, każdy to może być inny silnik i inny przypadek, nie ma raczej takich samych przypadków. Dlatego mogą być różnice w ocenach, co nie zakłuci wyboru tego środka, który w opiniach działa.
Jeśli nie chcesz się bawić co tankowanie, to co przed wymianą oleju AR6400 lub Oilem DR Petrol.
Zależy kiedy wymiana oleju, jeśli daleko to najpierw profilaktyka a potem mocniejsze. Specyfika ma też znaczenie miasto/trasy, czy jest gdzie dać czadu. Pewne jest jedno, puki nie zastosujesz, to się nie dowiesz jak to działa w twoim przypadku i nikt tego nie będzie wiedział lepiej.
 
Witam, co sądzicie o tych dodatkach:
Amsoil P.I. i Upper cylinder lubricant?
Stosował ktoś? Czy może polecacie coś innego?
 
@Zielony34
Po pierwsze nie wiem dlaczego też cytujesz moją wypowiedź w całkiem innym temacie co może nieco zmieniać charakter wpisu. Pierwotnie dyskusja tyczyła się tematu o Adui 80 B4 i silnika 2.0 ABT. Wspomniałem też o A4 B6 2.0 ALT.
Po drugie:
Argument jest taki że po zastosowaniu dodatku LM PRO-LINE Benzin System Reiniger kompletnie nic z obiecywanych przez producenta rezultatów nie nastąpiło. Kompletnie ŻADNEJ zmiany. Tak samo jak po różnych Xeramic czy nawet dodatku z Millers'a.
Natomiast zastosowany kilka tysięcy km później dodatek AMSOIL Performance Improver dostarczył to o czym mówi producent.
Płynniejsza jazda, zauważalny wzrost osiągów przy przyspieszaniu(przede wszystkim płynniejsze wkręcanie silnika pod obciążeniem) i delikatny spadek spalania(ten czynnik jest subiektywny jednak po zastosowaniu tego dodatku regularnie oglądam niższe średnie spalania z tych samych tras) mimo że dodatek stosowałem późnym latem i temperatura tylko spadała, przez kilkadziesiąt h jazdy w pamięci komputera zszedłem ze spalania średniego 8,5l na 7,5l benzyny a jeżdżąc trasowo rzadko kiedy oglądam wskazania powyżej 7l. Jeżdżąc o kropelce schodzę poniżej 6l. Co jest anomalią dla tego auta z tym silnikiem i skrzynią. Oczywiście spisuję każdy zatankowany litr i przebieg a dokładne obliczenia zgadzają się z dokładnością do 0.1l ze wskazaniami komputera pokładowego). Trudno na takie efekty przeprowadzić jakieś naukowe badania. Nawet producenci takich dodatków rzadko coś testują bo jest to żmudny i kosztowny proces jeśli wyniki mają być naukowo dokładne. Ale jednoznacznie widzę po liście tankowań że po zastosowaniu AMSOILa średnie spalania pomiędzy tankowaniami spadły znacząco.
Jednak odczucia kogoś kto autem zrobił kilkadziesiąt tys km i wie jak jeździ a później spróbuje takiego dodatku są w jakiś tam sposób miarodajne chociaż zawsze mogą być obarczone subiektywnymi odczuciami to jednak albo jest różnica albo nie.
Po LM nie ma żadnej(po tym konkretnym dodatku bo wiele innych produktów tef firmy na prawdę daje odczuwalne rezultaty) a po Amsoilu jest i to wręcz niewiarygodna. Może zależy od stanu auta, może zależy od konkretnego silnika nie wiem. Dlatego podałem co to za silnik. I podałem też że np. dodatek Archoila niewiele zmienił a w innym aucie dał na prawdę mocne rezultaty. A Archoila i tak stosuję prewencyjnie.
I chyba takie fora są po to aby dzielić się doświadczeniami.
Ja akurat nie mam prywatnego laboratorium aby podzielić się wynikami badań.
Jak kolega ma to proszę przedstawić.
 
22tysiące km na Archoil 6900P max do każdego tankowania, plus 1x AR6400p max
Post automatically merged:

bardziej martwi mnie wnętrze kolektora wydechowego. Kolektor custom, zrobiony ze stali kwasoodpornej, dedykowany dla mojego silnika w firmie BAQ Exhaust, cały przebieg na nim (nieco ponad 20 tys) było robione w tandemie AR6900-p plus AR6400-p. W obu kolektorach na wszystkich 6 cylindrach taka sama kicha, twardy nagar. Spalanie oliwy 250l/2500km, więc pomijalne przy N53. Temperatury dochodziły przy WOT do 900 stopni nawet, więc tym bardziej dziwi mnie, że nie jest tam podopalane wszystko
Post automatically merged:

@Skiper obiecane foto świec :)
 

Attachments

  • 1614477253432.jpg
    1614477253432.jpg
    1,2 MB · Odwiedzin: 338
  • 1614477649523.jpg
    1614477649523.jpg
    725,4 KB · Odwiedzin: 344
  • 1614477649572.jpg
    1614477649572.jpg
    1000,4 KB · Odwiedzin: 326
  • 1614477649621.jpg
    1614477649621.jpg
    1,1 MB · Odwiedzin: 341
Świeca ma coś rudego, ale po 22kkm to jest nic, na tych fotach w początku tego wątku było zdecydowanie bardziej rudo.
 
Jak lałem AR6400 to świece też rude miałem.
W obecnym aucie nie stosowałem i w sumie raczej nie będę, aktualnie ma 106kkm przelotu, świece zmieniałem w zeszłym roku przy około 95kkm.
 
@lukaszewski ale to uważasz, że nagar może mieć związek ze stosowaniem któregoś z dodatków, czy raczej jest to przypadłość tej dednostki albo kolektora?
 
A ja zamówię teraz dodatek kleen flo podnoszący octany i drugi czyszczący z wody innych zanieczyszczeń .
9eaa51eafe6278d48b6dfb41c549a6ae.jpg


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
@wlyszkow ja ? Mam 88 tys km i od nowości nie odkręcane - świece irydowe, wymiana raz na 100 tys.
Latem może się pobawię.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
22tysiące km na Archoil 6900P max do każdego tankowania, plus 1x AR6400p max
Post automatically merged:

bardziej martwi mnie wnętrze kolektora wydechowego. Kolektor custom, zrobiony ze stali kwasoodpornej, dedykowany dla mojego silnika w firmie BAQ Exhaust, cały przebieg na nim (nieco ponad 20 tys) było robione w tandemie AR6900-p plus AR6400-p. W obu kolektorach na wszystkich 6 cylindrach taka sama kicha, twardy nagar. Spalanie oliwy 250l/2500km, więc pomijalne przy N53. Temperatury dochodziły przy WOT do 900 stopni nawet, więc tym bardziej dziwi mnie, że nie jest tam podopalane wszystko
Post automatically merged:

@Skiper obiecane foto świec :)
Nie ma tu nic dziwnego. Benzyna to nie gaz i nalot ze spalania to norma, żadna benzyna nie spala się idealnie czysto bez śladu. Świeca jest czysta, brak nagaru a sam kolor czerwonawy od strony wtrysku paliwa w GDI można mieć także bez dodatków.

Swoja drogą nie bez powodu do GDI mamy teraz filtry GPF.
 
Last edited:
Mam fotkę z byłego auta, lany AR6900 P-Max, świeczki miały 30kkm przelotu.

Świece pochodzą z silnika 1.4 16v - Honda Civic VII generacja.
 

Attachments

  • screenshot_35.png
    screenshot_35.png
    543,2 KB · Odwiedzin: 318
Last edited:
Usterką bym tego nie nazwał bo niewielkie dawki jak w 6900p (dlatego nie jest reklamowany jako octane booster) nie wpływają negatywnie na pracę świec, wręcz przeciwnie ale to dzięki odpowiedniej równowadze detergentów i PEA.

Przy przedawkowaniu metalicznego octane boostera bez detergentów może być różnie.
 
Ja jeżdżąc na AR6400 czy 6900 nie odczułem, żeby coś się źle działo z układem zapłonowym. Świece pamiętam wtedy wyjąłem do kontroli i się zdziwiłem tym nalotem, połączyłem to z AR6900, nie mniej jednak wszystko było w porządku, po demontażu założyłem inne świece i już nie kontrolowałem czy nalot jest czy nie ma. Nie było zmiany po wymianie świec ani na plus ani na minus.
 
Back
Top