• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do benzyny

Jak przydatne to jest na początku, tak i teraz tu nie zaszkodzi ponowić. Istotne są komentarze " co za dużo to niezdrowo". Lejesz dodatek, nie tankuj PB premium.
 
Lałem PB98, PB100 i te dodatki i mojemu autu nic nie dolegało, ani świecom, ani cewkom czy katalizatorowi to kompletnie nie przeszkadzało. A że nalot był...był i co zrobić. Przebiegu miałem 250kkm i do momentu sprzedaży motor nawet razu nie był otwierany.
Wiadomo, nowsze auta to i może częściej z gównolitu są robione i łatwiej o usterkę 😁
 
Panowie nada się to do silnika na gaźniku oczywiście 4 suwowego, czy lepiej odpuścić ? Cel usunięcie ewentualnych osadów po zimie.
 

Attachments

  • IMG_20210302_092950.jpg
    IMG_20210302_092950.jpg
    2 MB · Odwiedzin: 203
@Uziu92 .... Ja bym zastosował to tańsze i więcej zrobi aż od baku.
f1e119b82e950efb2b8be048aca54cad.jpg


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
Miało być coś innego ale im w sklepie wyszło i przysłali mi to w zamówieniu i już nie chce się za bardzo bawić w odsyłanie , kosztowało mnie to 14 zł z groszami
 
Czerwony nalot po AR6900P to nic dziwnego. Nowa wersja niby miała mieć mniej związków powodujących to zabarwienie(ferocen czy jakieś pochodne). U mnie po starej wersji AR6900P zarówno na sondach jak i świecach było znacznie więcej czerwieni ale żadnych negatywnych objawów nie zauważyłem. To chyba bardziej efekt wizualny. Teraz świeczki irydowe więc sprawdzę stan dopiero przy jakiejś większej naprawie :D A w tej BMce wszystko wygląda cacy i nie ma się czym martwić. Taki nalocik to standard a jak autko pali jeszcze 100ml oleju na 1000km(rozumiem że tam miało być "250ml" a nie "250l") to jest aż za ładnie :) U mnie po paru tys. km było dużo więcej osadu na wylocie tyle że spalanie oliwy 250-400ml na 1000km.
 
Dla przykładu, tak wyglądają świece po przebiegu 1400 km, za każdym razem tankowane było paliwo 98 i dodawane 50 ml AR 6400-P.
Silnik 2.0 EcoBoost, pojemność baku samochodu to 45 litrów. Zdjęcie do końca tego nie oddaje ale jest wyraźnie czerwone zabarwianie izolatora.
Jeśli natomiast chodzi o sadzę na końcówce układu wydechowego to będę to jeszcze obserwował ale na razie nie stwierdziłem różnicy, tzn. czarny nalot się tworzy w podobnym stopniu.
 

Attachments

  • IMG_20210317_204529.jpg
    IMG_20210317_204529.jpg
    2,1 MB · Odwiedzin: 265
Bierze ci olej?
 
za każdym razem tankowane było paliwo 98 i dodawane 50 ml AR 6400-P.
Zaraz coś tu nie tak jest.
Pisało wiele osób by nie lać dodatków do premium PB. Albo sama premium 98, albo zwykła 95 z dodatkiem. Bo to przerost formy, a efekty mogą być odwrotne, co za dużo to nie zdrowo.
Dalej 6400p-max to jest całość na bak, chyba że chodzi o 6900p-max.
 
Oczywiście, pomyliłem się, środek, który stosowałem to 6900-P.
Tankuje standardowe 98.

@ wuwok

Nie, oleju nie zużywa, przypuszczam, że niepokoi cię czarny nagar na świecy. To uroki wtrysku bezpośredniego
Poniżej świeca z silnika Mazdy 6 2.5 Skyactiv-G. Przebieg ok 8000 km, bez stosowania żadnych dodatków do paliwa.
 

Attachments

  • M6 8k km.jpg
    M6 8k km.jpg
    1,8 MB · Odwiedzin: 242
Mimo, że z 2 silników, to oba na wtrysku bezpośrednim i różnicę w ilości nagaru, a raczej jego braku w tym gdzie używano dodatku widać gołym okiem.
 
Ja dzisiaj zamówiłem AR6400-P MAX, miałem nie kupować ale w końcu uległem.

Zdjęć świeczek nie będę wklejał, żeby się do nich dostać, to trzeba zwalać kolektor dolotowy.
 
Dla przykładu, tak wyglądają świece po przebiegu 1400 km, za każdym razem tankowane było paliwo 98 i dodawane 50 ml AR 6400-P.
Silnik 2.0 EcoBoost, pojemność baku samochodu to 45 litrów. Zdjęcie do końca tego nie oddaje ale jest wyraźnie czerwone zabarwianie izolatora.
Jeśli natomiast chodzi o sadzę na końcówce układu wydechowego to będę to jeszcze obserwował ale na razie nie stwierdziłem różnicy, tzn. czarny nalot się tworzy w podobnym stopniu.
Spokojnie można podwyższyć dawkę AR6900-P MAX o 50% czyli np 75ml na 50L benzyny, można nawet 100ml jeśli potrzeba. Jeśli najpierw nie było AR6400-P Max to wydech będzie się oczyszczał dłużej i może na początku wyglądać nawet gorzej niż bez dodatku.

P.s. szczególnie że potaniało
 
@FARORZ czyszczenie trwa raczej, dalej wejdzie inny stan lekka rudzia. Więcej tu osób pisze, by dodatki do 95 standard lać, a 98 solo. Poczytaj na początku, np. post #92. Inni piszą też, że te niby lepsze PB to placebo, wobec 95PB + dodatek we własnym zakresie. Inny temat https://www.oilclub.pl/index.php?threads/paliwa-dyskusja-ogólna.1444/
Pytanie czy na świecy to nie jest sadza, oraz jak w palnik obydwa auta dostają. Wlyszkow fajną tabelkę tu wstawiał, tylko nie pamiętam gdzie, ale kopię mam, to za przeproszeniem ponowię.

6540843cf9bd9f77e984896f9a7691cd.jpg
 
Last edited by a moderator:
Moim zdaniem większej różnicy miedzy tymi siewcami nie mam, mazda użytkowana jest raczej spokojnie, głównie w ruchu miejskim, czasem szybsza jazda po autostradzie.
Focus nie jest upalany ale na pewno więcej od niego wymagam w kwestii dynamiki jazdy.
Nagar na świecach to zdecydowanie sadza z paliwa, w obu przypadkach można ją usunąć paznokciem, w przypadku mazdy jest go tylko nieco więcej ale i przebieg świecy jest znacznie większy.
Na razie nic nie twierdzę, to dopiero pierwszy etap moich „testów” dzielę się jedynie tym co zauważyłem do tej pory.
Następnym razem mam zamiar sprawdzić świece i denka tłoków jak zużyję do końca opakowanie AR6900-P.

W kwestii paliwa: tankuje 98 z racji moich przygód z 2.0 ecoboost-em i przy tym pozostanę, ale nie jest to paliwo tzw: premium od największych koncernów, więc w kwestii dodatków w porównaniu do „zwykłego” 95 nie wiele się rożni.
 
Ta druga świeca to wygląd ma jak te w tabelce co cold mają, na górze. Pewnie jeszcze za wcześnie na oceny, ale będzie porównanie do stanu za jakiś czas. Paliwa inni piszą 98 solo, dopiero dalej jest mowa o np. Shell i tam też padają opinie, że te super puper nic nie dają. Jeśli po czasie nie będzie tam zbyt rudo to OK, a jak bardzo to nastąpiła kumulacja.
 
Przydatna jest ta tabelka ale została ona przygotowana dla silników z wtryskiem pośrednim i nie dokonać nadaje się do diagnozy silników DI, zwłaszcza takich co pracują na ładunkach uwarstwionych.
Moim zdaniem świeca z mazdy ma wygląda typowy dla takich silników.
Zmieniam w niej siwce co drugą wymianę oleju i od zawsze tak to wygląda a stosowałem już świece różnych producentów.

Jeszcze jedno spostrzeżenie: w Focusie od samego początku końcówka tłumika pokrywała się sadzą a w mazdzie nic takiego nie występuje.
Na pewno duży wpływ na to ma brak doładowania, ale byłem lekko zdziwiony bo z racji braku GPF-u myślałem, że z biegiem czasu sadza jednak będzie się pojawiać.
 
Przydatna jest ta tabelka ale została ona przygotowana dla silników z wtryskiem pośrednim i nie dokonać nadaje się do diagnozy silników DI, zwłaszcza takich co pracują na ładunkach uwarstwionych.
Aż tak nie wnikałem, lepszej tu nie ma.
końcówka tłumika pokrywała się sadzą
W Juke z turbo mam lekką sadzę, a w Toyocie bez turbo nawet z 6900 czy 6400 nic nie było, na to może mieć też wpływ sam olej.
 
Powiedzcie mi jak wyglądają dodatki czyszczące / paliwa z większymi ilościami dodatków czyszczących przy wtrysku bezpośrednim np. GDI. Bo przy zwykłym wtrysku pośrednim zawory są niejako omywane mieszanką, więc tutaj ma to sens lanie czegoś dobrego. Przy GDI zawsze myślałem że jest to jeszcze ważniejsze, skoro przy takim silniku pozostaje więcej osadów / nagarów w komorze. Ale jak jest naprawdę? Skoro zawory nie są omywane, czy ma to sens? Czy czystość komory jest ważna? Czy wtryskiwacze są podatne na zabrudzenie i zmniejszony przepływ przy takim rodzaju wtrysku?
 
Back
Top