• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do benzyny

@jerseyAdmin VPower95 ma ten sam dodatek co FuelSave, który handlowo nazywają Dynaflex. Sam Shell pisze o tym na swojej stronie, że różnica w stosunku do paliwa podstawowego to stężenie dodatku: https://www.shell.pl/kierowcy/ofert...tki-z-shell-v-power/pytania-i-odpowiedzi.html

Screenshot_20210610-171158.png

Post automatically merged:

Każda benzyna spełniająca PN-EN228 ma dodatki, niezależnie skąd pochodzi. Wynika to z technologii produkcji benzyn, które jako surowy produkt posiadają RON na poziomie 80 paru oktanów. Dodatkowo, normy jakości wymagają dodawania dodatków o charakterze czyszczącym od co najmniej 2 dekad. Nie ma zatem czegoś takiego jak "surowe" paliwo bez dodatków, każde je w jakimś stężeniu posiada. To jak one działają i czy w ogóle ich działanie w gotowym produkcie jest odczuwalne w danym silniku, to już zupełnie inna historia.
 
Last edited:
Wyjeździłem bak PB95 z Ar6400 P max następnie 3 baki w szybkiej trasie PB95 z Ar6900 P max a teraz kolejny bak ale już Vervy 98 również z Ar 6900.

Moze 6900 stosować teraz co drugi bak ? Wolałbym zostać przy 98 ( zazwyczaj Circle-K)
 
Właśnie zaczolem testy A6200. Poszło do diesla i do Bmw. Ciekaw jestem jak wypadnie spalanie Bmw f750 w dłuższej trasie. Aktualnie jak śmigam przepisowe na drodze +20-30km to spala mniej niż komputer pokazuje. Gdy znów zdrowo przeginam spalanie idzie ostro w górę. Po kilku bakach napiszę swoje spostrzeżeni, uwagi.
 
Ravenol Petrol Octan Booster.

7,65€ w DE , 37,5 zł w alledrogo.
200 ml do 40-70 L benzyny .
Zatankowałem do pełna benę 95 w Harsewinkel i w drogę do domu ... Wiecie ? Hrv z silnikiem wolnossącym od kosiarki , 180 kmH i nadal się zbierała , zapierdala na tym .
Średnia prędkość 99km/h Przelotowo 140-160 kmH , chwilami szybciej , raz 200kmh. Ograniczenia z przepisami . Opony zimowe zapakowane na full .
Zużycie 6,3 L /100. Na odcinku 627 km . Taki wynik osiągnąłem jadąc 120-130 km/h.na letnich !
W kraju Bp 98 ultimate bez dodatku i spalanie na 7,3 L skoczyło .
Potem jechałem do Łodzi z dodatkiem landowkami dlugoo wynik stał na 5,8L.

Poprzednie wyniki to miasto krótkie odcinki do sklepu bez dodatku .

Podoba mi się , zamówiłem 3 puszki .
Hondzie on smakuje.

Na baku maks zrobiłem przed użyciem dodatku 720 km .
31cf2ef424db5b50ffcbbd1476d317ac.jpg
b5c3e1f81c906651774f25b3c1639814.jpg
58dabc15e5c2937ee26d019d278b9f38.jpg
dce5ab0e7a08ddbf7d879182b5b89e1e.jpg


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
@wlyszkow
Kupiłem jeszcze w Niemczech 2 puszki przez Amazon .
Nigdy nie zrobiłem tym autem 720 km na baku, tzn gdy komputer pokazał 5 km do tankowania i to jadąc spokojnie 120 autostradą, a było wiele takich przejazdów .
Teraz zamówiłem 3 i zobaczę jak będzie na polskim 95 .
Bo na 98 ultimate już sprawdziłem .
W moim przypadku wlewałem puszkę 200ml na bak 50L wg danych Hondy (nigdy nie udało się zatankować więcej niż 44L, średnio to 41 L ). Teraz sobie przeleje do pustej butelki 500ml po AR6900P i będę dozował dawkę, by nie przelewać .
Możesz rozkmininic jaki skład tego siuwaksa ?
b8108a76a68174e07321fd6e8f082768.jpg


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
To jest łatwopalne dlatego pytałem o zakup w sieci, łatwopalne niebezpieczne MUSI mieć podany składnik na butelce
 
Na butelce z tyłu jest , ale wywaliłem . Jak przyjdzie dostawa to zrobię foto.
Może znajdzie się zamiennik znacznie tańszy ?


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Ja ostatnie 5 baków zrobiłem na 98 Verva + Archoil 6900PMax a wcześniej jeden bak z 6400PMax (wtedy z PB95).

Chce wlewać PB98 ale nie koniecznie Verve czy inne „premium”.

Gdzie można dostać zwykle PB98 ?
 
Na pewno prywatne stacje lub te "nie markowe" + makro/auchan. Ale czy mają taki sam skład detergentów co 95 to nie wiem. Można tak założyć.
 
Trochę mnie bawi ten bunt przeciwko Orlenowi, w przypadku kiedy z 80% paliw na stacjach w PL pochodzi właśnie od nich, musi być im strasznie wszystko jedno z tego powodu 😆.
Ja tam polityki w życie nie mieszam, tankuję ostatnio przede wszystkim na czerwonych stacjach, głównie ze względu na genialne rozwiązanie z płatnościami przy dystrybutorze 🙂. Poza tym, ludzie, to nadal polska firma, w której pracują Polacy, takimi akcjami robimy sami sobie na złość 😉
 
Co zrobić, jak nie zgadzasz się na pajacowanie na szczycie, kupowanie z pieniędzy akcjonariuszy samochodów dla skarbówki, koncernów medialnych żeby dotrzeć do 17mln klientów, sieci dystrybucji prasy, żeby wchodzić w detal, inwestycji w petrochemię żeby zwiększać konkurencyjność firmy, dokładnie w czasie kiedy wszyscy inni duzi gracze pozbywają się aktywów petro, niektórzy do zera jak Equinor (Statoil), czy Orested (dawny DONG). Opowiadaniu o doskonałej kondycji firmy, a następnego dnia zaciągania długu w postaci obligacji korporacyjnych, żeby finansować prawdziwie "strategiczne" przedsięwzięcia, do których dokoopotowało się jednego z najmniej doświadczonych partnerów na rynku, w miejsce jednego z głównych graczy na rynku morskiej energii wiatrowej. Owszem, w hurcie wszyscy biorą od PKN albo GL ale tankując pozbawiam ich chociaż marży na sprzedaży detalicznej. Tyle mogę zrobić poza wizytą w toalecie, bo faktycznie z tego dbania o detal, trzeba przyznać, że toalety mają czyste.
 
Paliwo bazowe to nie paliwo końcowe. Nawet mniejsze sieci stosują swoje pakiety jakościowe do paliwa bazowego a to wiele zmienia.
 
Ja się tak zastanawiam, czy w ogóle jest sens rozpatrywać 98 przez pryzmat premium. Przecież 95 obecnie chyba wszędzie jest "z nazwą" i dodatkami. Raczej wszędzie są obecnie dodatki w 95, paliw stricte premium względem standardowej oferty marki jest coraz mniej na rynku, marketing i kasa muszą się zgadzać. Tak z pamięci to kojarzę tylko 3 koncerny oferujące premium względem standardowej oferty. Premium w sensie np. 95 i 95 "super".

Więc ja bym się nie przejmował i lał taką liczbę oktanową jaka mi odpowiada i do tego dodatek.
 
@jerseyAdmin masz rację "ale" im mniej dodatków sumarczynie, w tym tych o pokrywających/dublujących się właściwościach, tym więcej benzyny w benzynie, co ma przełożenie na ekonomikę paliwową. Dlatego jak masz czysty układ, to Shella V-Power auto spali więcej, niż bazowego FuelSave bo ten pierwszy ma większe stężenie dodatków mających myć i utrzymywać w czystości, co jest spoko, tylko tym samym jest tam mniej samego paliwa. U mnie w kilku autach jest właśnie taka prawidłowość, niezależnie od pory roku i stylu jazdy. Mówię oczywiście o VP95 vs FS.
 
Wystarczy mocniej nacisnąć pedał przyspieszenia i prawidłowość się zmieni.
 
Pytanie czy w 98 jest więcej dodatków niż w 95?
 
Jest więcej, ponieważ benzyna jako produkt surowy ma 80 parę oktanów, o czym kilka razy już pisałem, zarówno do 95, jak i do 98 liczbę podnosi się właśnie przy użyciu różnych dodatków, jak etery itd. natomiast czy ma więcej dodatków, których funkcją ma być samo dbanie o czystość procesu spalania, to już wie sam producent.
 
Back
Top