• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do benzyny

Nie wiem czy to dobry dzial, w kazdym razie chcialem sie podzielić ciekawostka.
Białoruś miasto o populacji okolo 20 tys. Przyjezdzamy na stacje benzynowa i jest 6 stanowisk do tankowania. Na 5 stanowiskach jest diesel i benzyna 92 i na jendym stanowisku diesel i benzyna 95.
Mogłoby sie wydawac, ze na te warunki to ok, w koncu na Bialorusi to same Gazy, Uazy, Buchanki itp. Otóż nie. Owszem jezdza one, jednak w znakomitej wiekszosci sa tu auta z lat 90, trochę aut nowych zachodnich, troche chinskich.
W koncu zapytalismy o co chodzi z tymi stanowiskami 92 oktanowymi, po co ich az tyle. Dostaliśmy odpowiedz, ze tankuja to do kazdego benzynowego, bo taniej.
Myslicie, ze ecu po prostu wycofuje zaplony i normalnie sie jezdzi? Zapala się check engine? Czy moze wszystko jest normalnie?
 
Samichody eksportowane na tamtajsze rynki są przystosowane do 91, mam o tym wzmiankę w instrukcji, RON 91 do 98, też mógę zalać.
 
W niektórych modelach samochodów z lat 90-tych byłą wtyczka do przepinania pomiędzy 91, a 95 oktan. W innych zapłon dostosowywał się sam, ale w jakiej tolerancji odchyłów tego nie wiem. Na klapce wlewu paliwa też miałeś info, co do stosowania 91 lub 95. Niestety ostatni raz takie info widziałem na...kosiarce.
 
Zakupiłem Oilsyn Power DNA i zobaczymy co to za specyfik. Ar 6900P lałem i teraz szarpnąłem się na nowość. Ostatnio jeździłem bez Ar w baku. Po spalaniu nie widziałem różnicy. Ogólnie nie widziałem różnicy. Kupiłem bo liczę że może coś tam lepiej będzie smarowane. Jak to się mówi, lepiej zapobiegać niż leczyć :)
 
Samichody eksportowane na tamtajsze rynki są przystosowane do 91, mam o tym wzmiankę w instrukcji, RON 91 do 98, też mógę zalać.
Te auta raczej nie pochodzą z salonu rosyjskiego ani bialoruskiego. To import prywatny z polski lub niemiec.
 
Być może się orientują które siliniki dobrze znoszą, a może wlewają na zasadzie eksperymentu jeśli nic sie nie dzieje jeżdżą dalej, a może dużo więcej niż nam się wydaje konstrukcji radzi sobie bez uszczerbku. Jeśli mówisz, że tankują do każdego benzynowego obstawiam to ostatnie.
 
Myślę że jak ktoś zatankuje 92 zamiast 95 to w najgorszym wypadku spalanie niewiele wzrośnie i minimalnie spadnie moc, a przeciętny Sasza nawet tego nie zauważy.
 
Po prostu traktują 92 jak my 95, każdy beznynowy silinik ma na tym jeździć i najwyrażniej tak jest.
 
Teściu mowi, ze normalnie sie na tym jezdzi. Dziwi mi sie, ze tego nie ma w Polszy. Ja do 1.8T nie zatankuje. Do turbo to juz calkowicie odpada taka liczba oktanowa.
 
A dlaczego do turbo odpada? Mam 1,8T i na klapce wlewu paliwa 95/91.
 
Wychodzi na to, że skoro u nas nie ma w sprzedaży 91/92 to producenci nas nie informują, że można je stosować.
 
Dokładnie, 1.8T jest przystosowany do paliw niskooktanowych i na klapce jest RON 95/91. U siebie w 2.8V6 kiedyś przez pomyłkę zatankowałem 92 będąc w UA, oooj szybko dolewałem 98 i jakiś dodatek do poniesienia LO, bo zaczął chodzić jak sieczkarnia, ale na klapce było jasno RON 98/95. Brata 1.8T nie zrobiło to 92 najmniejszej różnicy ;).
 
Faktycznie na klapce jest wpisane 95/98 jako premium, a 91 jako normal.
Gdybym mial rezerwe, to bym zatankowal kilka litrow, zeby sprawdzic. Ale teraz nie mam czasu na testowanie. Tym razem nie zatankuje.
 
Wychodzi na to, że skoro u nas nie ma w sprzedaży 91/92 to producenci nas nie informują, że można je stosować.
Ja mam na klapce 91+ więc raczej zależy od producenta. A Ceed to w sumie model na UE więc można by się spodziewać że poniżej 95 nie zejdą.
 
w Kia ceed 91+?? 🤔 W hyundai i30 ma pisane od 95, chyba ze salo sprowadził ze wschodu? bo tam do dzis maja na klapie min. 91 paliwo.
 
Raczej nie, bo byłem jednym z pierwszych klientów na ten model w Polsce :)

Poza tym Ceedy są produkowane chyba tylko na UE. Może klapka z jakiegoś Rio sprzedawanego na Daleki Wschód :D
 
U mnie Hyundai też ma na klapce RON 91/95.
 
Passat b7 2.0 tfsi USA na wlewie ma regular 87 a normal 91 ale tam pewnie 87 to jak u nas 95
 
Back
Top