• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do benzyny

A dwa o czym my w ogóle piszemy, jak średnica otworu w piezo to 100-150 x mniej niż średnica ludzkiego włosa..
 
Co innego budzenie w 48h i czyszczenie, a brud gromadzony przez kilka lat. To jak teoria zmierza się z praktyką. Nikt nie projektował LSPI, a jednak występuje.
Tak się testuje dodatki do benzyn do GDI. Tu chodzi o wewnętrzny przepływ, blokadę i jego przywracanie, nie chodzi o kolor zewnętrzny.
 
@soszo

Technical note – simplified calculation. The injectors open for approximately 0.1mm. For the N43/N53 series engine, during 1ms (for the cold engine) it injects the fuel amount, necessary for idle (600 RPM). Accordingly – only 0.5um opening of the nozzle of the injector is necessary to double to fuel amount, which flows out the injector! For comparison – the diameter of the human hair is around 50 .. 150 (!) times larger.

Swoją drogą ciekawy temat do poczytania producenta emulatora NOX dla silników BMW, jego wypowiedź poparta latami pracy nad wtryskami i algorytmami zarządzania MSD w BMW

 
Wiesz co, sam fakt w jakich to zakresach pracuje daje mnóstwo do myślenia
 
Nie, ja lałem jak Bozia przykazała i producent ;-) raz zalalem dawkę zwiększona DNA i się rozciekło na wtryskach. Być może mogło być też coś w paliwie ;-) ciężko powiedzieć stało się to po 60km od zatankowania i zaaplikowania zwiększonej dawki, takich przerw w zapłonie nie widziałem nigdy. 2min na biegu jałowym i na 3 cylindrach po 200 niewypałów.
@szakul
Czyli problem z wtryskiwaczem pojawił się po zastosowaniu zwiększonej dawki Oilsyn DNA czy wcześniej były problemy po regularnym stosowaniu Archoil AR6900p?
Skąd masz zdjęcie wtryskiwacza po 140 000? Tam też były stosowane dodatki czy czyste paliwo?
 
6900 lałem odkąd wyszło, wcześniej 6200-EU.

Przy 3x dawce 6900 zapłony wypadały, ale to była jednorazowa akcja, po dolaniu czystego PB do pełna zniknęło, teraz zwiększona dawka Oilsyn + zatankowanie do pełna na tej samej stacji co niezmiennie od kilku lat no i się wtryski rozciekły, na szczęście po zmianie tego najgorszego korekcje pozostałych się poprawiły w widełki. Także dwa nowe zapasowe zostawiam sobie, tańsze i tak nie będą, więc powiedzmy, że to lokata kapitału 🤣🤣
Post automatically merged:

@jarski z bimmerposta
 
Czyli po wymianie jednego wtryskiwacza, który ciekł wszystko działa w widełkach nadal na tym samym paliwie?
 
To narazie wstępny proces zakończonych adaptacji, pełny obraz będzie za około 1000km.. będę informował na bieżąco, najprawdopodobniej coś co zaszkodziło jest już w filtrze który siedzi w pompie lub poszło na wtryski, teoretycznie gorzej być nie powinno, a w praktyce dowiem się za około 1000km.
 
To jak to w końcu jest z tymi dodatkami do paliw? Warto je stosować regularnie czy ewentualnie tylko w razie problemów? Czy w ogóle są bezpieczne do stosowania we współczesnych silnikach?
Z artykułu z bimmerposta:
"Sentence of the entry: DO NOT use ANY KIND of fuel additives for the engines with piezo injectors (no fuel “improving”, not the engine “cleaning”)!"
 
Last edited:
BMW chyba powinno spec paliwo do nich jeszcze wypuścić skoro się nie odważyli sprzedawać w USA ze względu na ryzyko stosowania niższej jakości benzyny...
 
Jak to jest, 20 lat temu nie stosowałem dodatków do benzyny, oleju , olej selna 10w40 , żadnych płukanek i auto żyło .
Teraz zeby żylo to trzeba siuwaksy bo inaczej to szarpie, abo kopci

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Bo 20 lat temu się cieszyłeś że masz samochód który nie wygląda jak wyklepany z Autosana i przystanku. Teraz sam fakt posiadania samochodu to za mało i trzeba to szczęście uzupełniać dodatkami ;)
 
@wlyszkow nie dali na ich rynek n53 i n43 które mają kata nox, ze względu na zbyt zasiarczone paliwo, tylko dlatego.
Post automatically merged:

@jarski od nowości stosowanie takiego 6900 lub DNA uważam, że jest ok, natomiast jak bierzesz auto z drugiej ręki to takich mocarzy typu 6400 lub DR Petrol bym raczej unikał.
 
@szakul
No ale właśnie producent/dystrybutor AR6400 czy Oilsyn Doctor przekonuje, że środki te przeznaczone są do czyszczenia zanieczyszczonych depozytami układów paliwowych samochodów (czyli po jakiś wiekszych przebiegach). Wiele stron w polskim internecie czy filmów na YouTube przekonuje, że tego rodzaju środki są skuteczne. Ja zastosowałem AR6400 do diesla i po jeździe mogę stwierdzić, że na 100% ma lepsze osiągi i lepiej wkręca się na obroty. Ale teraz to trochę nabrałem wątpliwości czy stosować AR6900 regularnie.
 
Ohhh skąd wy te wkręcanie na obroty bierzecie 🙃🙃🙃 pojedzie ktoś w końcu na hamownię czy dalej będzie się doszukiwał słuszności w wydanych pieniądzach na dany dodatek?

Ja od wielu wielu lat leję dodatki AR, ale nie doszukuję się w nich jakiejś magii, chciałem po prostu, żeby samochód utrzymywał nominalne parametry, tyle i aż tyle.
 
6400p jest sporo mocniejsze od Petrol DNA nawet w dawce 1.5x i było OK


Petrol DNA w dawce 1.5x pozwala na takie zmiany dzięki modyfikatorowi tarcia nawet bez efektu oczyszczania tj nawet na czystym nowym silniku, wszystkie dane to średnia z trzech pomiarów co wyszło na silniku w laboratorium przy pełnej kontroli parametrów:

An average 1.22% benefit in vehicle power

- An average 2.33% benefit in vehicle acceleration over the 80-120 kph range

- An average 2.92% benefit in acceleration over the 50-120kph range

Spadek spalania bez efektu oczyszczania 3.2% przy dawce 1.5x a ponad 2% przy dawce 1:1000. Na podstawie scenariusza testów ECE 15.
 
Last edited:
@szakul
No ale właśnie producent/dystrybutor AR6400 czy Oilsyn Doctor przekonuje, że środki te przeznaczone są do czyszczenia zanieczyszczonych depozytami układów paliwowych samochodów (czyli po jakiś wiekszych przebiegach). Wiele stron w polskim internecie czy filmów na YouTube przekonuje, że tego rodzaju środki są skuteczne. Ja zastosowałem AR6400 do diesla i po jeździe mogę stwierdzić, że na 100% ma lepsze osiągi i lepiej wkręca się na obroty. Ale teraz to trochę nabrałem wątpliwości czy stosować AR6900 regularnie.
Te wszystkie filmy na firmowych kanalach producentów? Czy te na sponsorowanych kanalach? Zobacz, ze niezalezbych filmikow "malych" ludków nie ma w ogóle w tej tematyce.
 
Back
Top