• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do benzyny

Dlatego w żadne przyrosty nie wierzę i tyle, ale w działanie jak najbardziej, widzę jak wszystkie parametry się zmieniają po wlaniu Archoil, także wpływ na mieszankę musi mieć, rura mniej usyfiona co w silniku DI jest praktycznie niemożliwe, a jednak pozostaje czysta bardzo długo, no ale mimo wszystko liczyłem, że te wtryski pożyją dłużej i będą czystsze ;p
 
Te dodatki są bezsiarkowe/bezpopiołowe i nie brudzą a czyszczą więc bez nich byłoby tylko gorzej/brudniej.
Kiedy wtrysk leje to powstaje węgiel błyskawicznie, na wtrysku, w komorze i na wydechu też widać. Jeśli wcześniej było na wydechu bardzo czysto to było OK i lepiej niż na samym paliwie przecież.
 
Last edited:
@sprajt2
Myślałem o tym filmie, gdzie są pokazane końcówki wtryskiwaczy kamerą endoskopową na samochodzie klienta.
 
Generalnie oni sa juz sponsorowani przez LM. Ale nawet efekty chemii na tym filmie dla mnie są "slabe".
 
LM ma marketing ,większość promuje ich produkty na youtube. Dlatego ja nie kupuje LM produktów :)
 
@wlyszkow paradoksalnie na wydechu nic nie było widać, wtrysk rozciekł się momentalnie, auto stało na parkingu strzeżonym i czekało ładnie na lawetę.

Na wtrysku nie wierzę, że przez te kilkanaście minut lania jakiego doświadczył powstały by takie depozyty, tego się ruszyć nie da (poza tym takim a'la ścięte białko jaja o którym pisałem w email)
 
Może do wydechu jeszcze aż tak wiele nie doszło skoro to 1/6 i krótko ale spaliny w tym cylindrze zalanym normalne nie były na pewno. Ten ślad brązowy jest ponad uszczelką i nie wiem czy miał wpływ na cokolwiek i kiedy od czego powstał.

P.s. podziwiam i w pełni szanuję tę miłość bo sam kiedyś byłem zakochany w E60 z N53 i miałem okazję taką kupić za 1/4 ceny katalogowej po niecałych 5 latach z przebiegiem <100kkm od pierwszego kierowcy, którego znałem osobiście. Miała wszystko co było dostępne, salonowa, nie bita, w środku nówka, nikt nie palił, cud... tylko ta historia serwisowa... 2 pompy wymienione a wtryskiwaczy nawet nikt liczył bo był pakiet serwisowy. Nikt do paliwa tam nic nie lał żeby jakoś ratować sytuację i z tras wracała dostojnie niestety lawetą.
Teraz mój syn dostał w genach bo E60 go kręci ale N53 odpuszczę.
 
Last edited:
1/6 ale lały wszystkie, ECU ześwirował.

Ten ślad brązowy to jak żywica.. mam pewien trop i prawdopodobnie to pokłosie puszczajacej uszczelki pokrywy zaworów jakiś czas temu, bo na bloku silnika w szczelinach są pozostałości oleju po tamtym wycieku. Niestety zanim wyciek został zauważony od zewnątrz uszczelka zdążyła już puścić trochę oleju od wewnątrz. Być może troszkę się podsmazylo od zewnętrznej strony wtryskiwacza.

Tak, n53 z początków produkcji był mocno zawodny, końcówki były za to bardzo udane, niestety wtryski piezo taką mają charakterystykę.. w n54 jest podobnie, ale tam można więcej dmuchnąć na turbo i już naddatek paliwa jest skonsumowany 🤣🤣🤣

No nic, narazie cieszę się obecną sytuacją
 
natomiast jak bierzesz auto z drugiej ręki to takich mocarzy typu 6400 lub DR Petrol bym raczej unikał.
Dlatego trzeba kupować auto z trzeciej ręki - wtedy nie będziesz miał problemów z dziwnym działaniem dodatków🙃
 
@wlyszkow za dzieciaka też miałem wyobrażenie, że BMW prezentuje zupełnie inny poziom inżynierii silnikowej, patrząc na parametry z papieru te silniki miały o kilkanaście-kilkadziesiąt % większą moc od konkurencji i miały się przy tym legitymować niższym zużyciem paliwa. Trzeba było faktycznie nabyć trochę doświadczenia, żeby się zorientować że rzeczywistość katalogowa, a drogowa, to 2 różne rzeczy, a już auta z rynku wtórnego, to kompletnie inna sprawa.
 
Dlatego trzeba kupować auto z trzeciej ręki - wtedy nie będziesz miał problemów z dziwnym działaniem dodatków🙃
Albo Skodę, Zawsze Dziewicę, 1.0 i "uczyć" dodatków... :cool:
patrząc na parametry z papieru te silniki miały o kilkanaście-kilkadziesiąt % większą moc od konkurencji i miały się przy tym legitymować niższym zużyciem paliwa.
Nawet na papierze nie odbiegały znacząco od konkurencji typu Mercedes czy Audi. Pojemnościowy Wyznacznik Mocy podobny mieli.
 
Ale mocowo i zuzyciowo jestem bardzo zadowolony, w przeciwnym wypadku nie jeździł bym nim 8lat.

Spalanie trasa 5.8-6.0 tempomat, średnia prędkość 90-100, drogi krajowe i szybkiego ruchu.

Moc ponad 300koni, ja jestem zadowolony mimo ogromnych kosztów eksploatacji
 
Back
Top