• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do benzyny

Poza tym na BP nie ma rozróżnienia premium/nie. 98 i 95 mają te same pakiety dodatków myjąco-oszczędzających.

Paliwa Active są wszystkie, ale dla BP premium to seria Ultimate.
Jest więc Diesel Active i Diesel Active Ultimate (premium)
oraz benzyna 95 Active i benzyna 98 Active Ultimate (premium)

trochę jak na Shell, z tego co pamiętam zwykła i Vpower mają te same dodatki tylko w zwykłych znikome ilości dla marketingu (FuelSave), a w premium już pełna dawka.

a skoro już mowa o paliwach, to ktoś może orientuje się, czy można gdzieś zatankować 95 i 98 bez dodatków?

95 bez dodatków z markowych to tylko na Lotos
 
Jak nie masz silnika dostosowanego do wyższych oktanów albo takiego który sam przestawi zapłon, to na benzynie z większą ilością oktanów nie będzie oszczędności, jak już to wprost przeciwnie.

Poza tym na BP nie ma rozróżnienia premium/nie. 98 i 95 mają te same pakiety dodatków myjąco-oszczędzających.
No tak nie do końca - zarówna w Almerze GTI, jak i w Madzi RX-8 nie było żadnej różnicy - zwłaszcza w tej drugiej, jakby "programowo" przeznaczonej pod wyższe oktany - też żadnej różnicy. Jakie paliwo bym wlał, to spalanie wychodzi zawsze dość podobne - drobne różnice rzędu 0,1-0,4 l/100 km to w granicach błędu pomiarowego.
No chyba że to efekt tego, że do każdego tankowania "chrzczę" paliwo AR6900pmax w dawce od 1- do 2-krotnosci standardowego dawkowania oraz Hybrogen w standardowej proporcji 1/3000 - może to wyrównuje poziom "premiumowości" tych paliw???
 
@CICHY i nie gryzą się te dodatki? Dlaczego pytam, w zeszłym roku do Shell Vp 95 dolałem z roztargnienia STP i było gorzej niż na "zwykłej" Pb. Po tej operacji do tzw benzyn "premium" nic nie dodaję, co silnik to obyczaj ale w moim klamocie zbyt dużo lub nieumiejętnie połaczonych dodatków działa in minus.
 
Nie gryzą się - przynajmniej te, których używam.
@wlyszkow podpowiedział, jak to mieszać - najpierw idzie AR6900 na "pusty" bak, potem 15-25 l paliwa, potem idzie hybrogen i paliwo do pełna. Z każdą benzyną, z kórą tak to mieszłem nie było żadnych problemów, a autka jechały po tym aż miło, kultura pracy silników wzorowa, no i tyle w temacie.
O innych dodatkach się nie wypowiem, ale za te, których używam, ręczę za pozytywny efekt, bo sam go doświadczam...
 
Last edited by a moderator:
@CICHY prawda jest taka, że hybrogen daje niewiele lub nic, jest to najbardziej nieudany dodatek od Archoil/Oilem jaki powstał.. dziwię się, że od 6200 odeszli na rzecz Hybrogen.. może w dieslu, może w statkach/koparkach.. ale nawet forumowy test kolegi @soszo potwierdził mizerne działanie
 
Widzę ze zdania są podzielone. Ja używam Hybrogen i sobie bardzo chwalę.
 
Chwała Tobie. O ile pochlebne opinie są o AR 6400/6900 to o OH już trochę słabo z tymi dobrymi opiniami.
 
Hydrogen świetnie działa także w oleju opałowym, spore hale grzeje taniej, po pewnym czasie regulacja palnika i spore oszczędności a za rok serwis praktycznie nie ma co robić tak czysto jest.
W silnikach niestety nie każda konstrukcja radzi sobie z jego działaniem bo jest dość specyficzne ale tak samo niektóre diesele nie tolerują wyższych dawek dodatku cetanowego
 
No tak. Żarówki 100W wycofano bo to nie efektywne źródło światła ale jako mini grzejnik są już spoko 😉
 
Wiecie, oczekiwanie po dodatku do paliwa że spadnie spalanie to jak oczekiwanie po dodatku do oleju że zacznie gorzej silnikiem hamować. Dla mnie liczy się wpływ na spalanie i jego czystość chociaż to jest nierealne do oceny dla szarego użyszkodnika inaczej niż po dźwięku silnika co jest mało miarodajne.

Jeżeli dałoby się wykazać, że spaliny po OH są dużo czystsze niż po czystym paliwie czy po dodatku AR6900 albo AR6200 to nie miałbym problemu z dodawaniem. Ale się nie da, a na ucho z tej trójki najlepiej w moim silniku działa 6200 :p
 
a na ucho z tej trójki najlepiej w moim silniku działa 6200 :p
Ja u siebie zastosowałem combo, czyli w wspomagani, silniku, w skrzyni i w paliwie mam Archoila :) Dwa dni temu po raz pierwszy dodałem do paliwa AR 6900-P MAX oraz 6200 do gazu. O ile na benzynie silnik pracuje jak jest zimny i nie za bardzo zwróciłem uwagę czy czy coś się poprawiło to muszę przyznać, że na gazie praca silnika jest o wiele cichsza. Wiem że to nie miarodajne ale skoro pracujący silnik wręcz szumi na wolnych obrotach to jest to wspaniałe uczucie i chociażby tylko dla efektów dźwiękowych warto wydać te parę złotych na kilkanaście zbiorników paliwa. Głowice są po remoncie więc zawory i dolot jest czyściutki ale jak przy okazji ten dodatek coś tam lepiej posmaruje, polepszy spalanie zapobiegnie nagarom itd. to na plus ale bezszelestna praca V8 jest warta tego dodatku. Przy spokojnej jeździe, również jest dużo ciszej ja jestem mega zadowolony i na pewno dodatki zostaną u mnie na dłużej.
Mam porównanie bo 20 tys km od czasu remontu silnika jeździłem bez żadnych dodatków i wiem jak pracował. Płukanka długodystansowa Oilem oraz następna ta szybka aby umyć dół silnika, dużo poprawiły w kulturze pracy. Następnie dodałem AR9200V2 i tu również była bardzo duża zmiana i silnik zaczął pracować jeszcze ciszej ale musiałem przejechać 800km aby uzyskać pełny efekt. Myślałem, że już nic lepiej nie będzie a AR9200 kupiłem bo chciałem wyczyścić wtryski gazu bo miałem wrażenie że się zaklejają a okazało się, że po przejechaniu 100km silnik jeszcze bardziej ucichł.
 
6200 w jakiej dawce?
pi razy oko jak się naciśnie buteleczkę.

Mniej więcej 5ml na tankowanie od rezerwy (35 litrów). Czasami jest trochę mniej, czasami trochę więcej bo wiadomo że nie zawsze leje się tyle samo paliwa, a i odmierzając prosto z butelki to różnie się wleje.

OH lałem dość dokładnie wg przepisu z tego co pamiętam, a 6900 wlewam miarkę na pół baku (25ml / 17 litrów)
 
Po wymianie oleju zalałem też CERATEC z Liqui Moly do silnika a czy ten AR9200 podobnie działa? ....... co lepsze z tych dwóch preparatów?
Kupuję właśnie AR6200 do gazu, troche to drogawe :)..... ma ktoś ochotę na ten preparat? .... połowe butelki mogę odsprzedać zawsze mniej troche boli taki wydatek😁
 
@loger80 napisz na PW dane do wysyłki to wyślę Tobie gratis próbkę Petrol Dr bo do takiego zadania najlepsza jest przede wszystkim końska dawka PEA i wypad na autostradę.
Witam serdecznie mam pytanie odnośnie wlasnie tej próbki Petrol Dr. Mianowicie gdzie mógłbym go dostać? bądź coś zbliżonego parametrami, chce wypalić wszelkie zanieczyszczenia z silnika i wydechu a obawiam się że bez końskiej dawki PEA nie da rady.
 
Jednorazowo Ar6400p-max na bak a potem systematycznie dawać na każdy bak ar6900p-max
 
Nie rozumiem. Tzn że te wszystkie produkty to ściema. Są reklamowe jako usuwając problem z błędem P0420 który mam. To jedyny błąd jaki mam. Po skasowaniu wraca po ponad 100km. Jeśli jeżdżę krótki odcinki do 10km to mogę jeździć i jeździć a błąd się nie pojawi. To pewnie dlatego że układ nie jest nagrzany do przeprowadzenia testu sprawności katalizatora.

Pisanie o tym że to są środki do utrzymania w czystości to zwykle oszustwo bo tego nie idzie zweryfikować. Jak mam utrzymywać w czystości katalizator przez 10 lat to wydam na to więcej niż sam katalizator.
Fabia 1.2 AZQ 64KM, 2004 r., 145kkm
Pasta do zębów (w połączeniu ze szczoteczką) też nie leczy, nie naprawia a TYLKO czyści lub pomaga utrzymać w czystości zęby...
 
Back
Top