• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do benzyny

W mojej Kijance filtr paliwa jest niewymienny więc to nie ma znaczenia.
 
@jerseyAdmin U mnie to samo. Filtr wymieniasz razem z bakiem. Taka ciekawa azjatycka koncepcja😉
Domyślam się, że nie tylko japońce i koreańce tak mają na benzynce🤑
 
na rynku azjatyskim i amwrykanskim maja filtry paliwa tylko w europie sa oszczedzane czyli okrojone na maksa ale ceny aut jak najdrozej od rynku azjatyskich i amerykańskich...
 
My też mamy filtr paliwa, tylko innej budowy. Wzmocniony i zintegrowany z bakiem. To nie oszczędność, tylko różnice w jakości paliwa. Europa ma bardzo wysokie normy dotyczące czystości paliw i nie ma sensu montować dla benzyn osobnego filtra. Wystarczy od czasu do czasu sensowne czyścidło zalać do baku. I żeby nie było, ja mam w instrukcji wymóg stosowania dodatków :)
 
Co byście polecili do paliwa pod kątem wyczyszczenia katalizatora w Fabi 1.2 htp 64km 2004. Silnik wolnossący.
Auto było jeżdżone ostatnie 2 lata na bardzo krótkich odcinkach i mam engine check (błąd związany z niesprawnością katalizatora).
Bak w Fabii ma ok 40L, czy zalanie butelki 6400-p max pomoże na katalizator? Może zalać więcej butelek na raz?
A może odkręcić katalizator i wlać bezpośrednio do niego jakąś chemię? Jeśli tak to jaką?
Polecono mi użycie zestawu 2w1 od liqui moly. Będzie mocniejszy od 6400-p max?
 
Od góry mocy.
Oilem DR Petrol.
AR6400
Te dwa przed wymianą oleju.
Lub AR6900 co bak.

Osobiście użyłem w Toyocie na 2 baki AR6900 i dalej 1 bak AR6400 i efekty były lepsze niż w drugim aucie, no i utrzymują się nadal.
 
Który AR6900-P MAX mam kupić? Wersję 500ml czy 100ml?
Ile tego wlać na 40L benzyny?
 
Last edited by a moderator:
Zależy jak długo chcesz stosować. Na 40l benzyny wlewasz 40ml AR6900. Ale ja bym chyba zaczął od AR6400, a dopiero później AR6900.
 
Liqui Moly Benz System Reiniger można wlać, będzie na 2 razy :eek:
 

Attachments

  • L_moly.jpg
    L_moly.jpg
    46 KB · Odwiedzin: 127
Fabia robi małe przebiegi. 1 bak na miesiąc. Następna zmiana oleju na jesień. Może więc 2-3 bąki 6900 a potem 1 bak 6400 i zmiana oleju?
 
@loger80 Ja tak zrobiłem, najpierw dwa baki z 6900 i przed wymianą oleju 6400, bo za daleko było do wymiany oleju. Najlepszy efekt dał 6900, dalej 6400 już niewiele. Ale pierwszy lepszy, miał więcej roboty, to i zmiany były większe. 6900 tylko pod względem ilości jest w butlach 500 i 100ml. Jak masz zamiar zastosować na dwa baki to 100ml, ale jak planujesz też w innym aucie, lub przez efekty w tym, zalewać będziesz chciał do innego, to lepiej kupić 500ml. Z tyłu bańki jest opis co i jak.
 
Juz zamówiłem wersje 500ml. W fabii jest chyba 40L zbiornik. Planuje zalać tam 50ml czy można wiecej?
 
Jak poczytasz wstecz, to pisze gdzieś że można napisaną dawkę x 2, ale odszukaj. Jednak na początku wystarczy x 1 dawka. Ja na baki 50L i 46L leje 50ml.
 
Juz zamówiłem wersje 500ml. W fabii jest chyba 40L zbiornik. Planuje zalać tam 50ml czy można wiecej?
Można bez problemu stosować 50ml w tym baku a nawet 75ml czyli 3 dozowniki.

Jednorazowo można użyć nawet dawki nawet 3x wyższej chociaż lepiej zadziała i tak AR6400-P Max jako szybki silny czyścik.
 
Panowie czytam temat ale zdania są podzielone.

Kupilem Archoil 6400 P-MAX i 6900 P-MAX.
Rozumiem, ze najpierw wleje 6400 a później 6900 po jakimś czasie. Zrobić to na PB95 czy 98 premium ?
Samochód mam od nowości i jeździł tylko na 98, przebieg 48kkm…Ecoboost.
 
Obojętnie. Co prawda u nas 98 traktowane są jako premium ale obecnie chyba każdy producent dolewa jakichś dodatków nawet do najtanszej 95. Chyba że tankujesz na jakiejś super-taniej stacji to wtedy faktycznie może być "czyste" Pb95.

Finansowo natomiast to wg mnie albo 95 z dodatkiem albo czyste 98.
 
Ja też mam silnik ecoboost, tylko że zgazowany. Jakiś czas temu zrobiłem tak, że zatankowałem na Shellu V powera 95 i zalałem do tego puchę 6400 i wyjeździłem cały bak tej benzyny (wyłączyłem LPG), a potem do kolejnego tankowania dodałem 6900 i od tej pory jeżdżę już na gazie.
Pamiętaj że ecoboosty lubią 98 oktanów i że jak zalejesz paliwo 95 to przy wyższej temperaturze zewnętrznej tj. 20 st. i więcej, przy dynamicznej jeździe może zacząć Ci stukać i ecu obetnie moc.
Wcześniej zanim założyłem LPG to lałem zawsze tylko i wyłącznie paliwo 98. (verva), bo V power 100 uważam że jest za drogi.
 
Zrobić to na PB95 czy 98 premium ?
Samochód mam od nowości i jeździł tylko na 98
W innym wątku, koledzy pisali, że 98 + dodatek, to przerost finansowy i nie koniecznie dobre dublowanie dodatków/polepszania. Które może czasem dać efekt odwrotny. No ale jak zawsze było 98 to sprawdzaj, bo zmienisz na 95 i zgubisz się w wyłapaniu zmian po tych AR.

AR6400 jest zalecane przed wymianą oleju, a AR6900 już nie.

@orzeszpole na 95 stuka, na 98 już nie, a jak jest na LPG, pytam z ciekawości.
 
na gazie częściej odwiedzam czerwone pole obrotomierza i nic nie stuka, niedawno robiłem chip tuning i też jest ok. gaz ma ponad 100 oktanow (koło 110 dokładniej?) więc na chłopski rozum powinno nie być żadnego problemu ze stukaniem. instalacje mam z tzw. dotryskiem benzyny i z tego względu leje V powera 95 + AR6900 i jest ok.
Taka ciekawostka, pojechaliśmy na 3 samochody robić modyfikacje, wszystkie silniki identyczne, tzn 1.5 EB 182KM. Fabrycznie mój pokazał na hamowni 181 koni, w dwóch pozostałych 173 i 174. Po modyfikacji mój 207, pozostałe 198 i 202 konie. Ja jako jedyny leje dodatki do paliwa i oleju od Archoil, w tamtych obu Fordach nie było nic dolewane. Uważam że to właśnie jest ewidentny dowód na to że dodatki jednak działają i nie jest to żadne placebo.
 
Back
Top