• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do czyszczenia wtryskiwaczy Diesla

Rasil

Użytkownik
Samochód
A6 C6 2.7 Tdi 180KM
Witam ;) Z uwagi na fakt, iż zamierzam zakupić środek do czyszczenia wtryskiwaczy diesla, chciałbym Was zapytać czy macie jakieś pozytywne opinie o konkretnych środkach i moglibyście coś skutecznego polecic ? A może ktoś już testował takie środki i mogłby się podzielić spostrzeżeniami ? Na 2 wtryskiwaczach mam ewidentnie gorsze korekty od innych i w zwiazku z tym zamierzam wyprobowac jakiś środek, możliwie jak najskuteczniejszy aby wyeliminować (w miare możliwości) zabrodzenie koncówek wtryskiwaczy. Do tej pory stosowałem jedynie LM Diesel Spulung w postaci bezpośredniego podania z puszki, filtr zamontowany przeze mnie na powrocie wydawał sie po calej operacji czysty, lecz chcialbym jeszcze raz przeprowadzić zabieg czyszczenia, lecz tym razem 2x LM Diesel Spulung podany w postaci czystej, chyba ze znacie jakies mocniejsze srodki. Z góry dziekuje za podpowiedzi ;)
 
Może i są mocniejsze środki ale raczej dodawane do paliwa. Jak LM nie daje rady solo to pozostaje demontaż i czyszczenie we warsztacie. Mocniejszej chemi ja nie odważył bym się użyć.
 
a czy po pierwszej turze czyszczenia korekty sie cokolwiek zmieniły ?
 
Są lepsze niż przed, widać to rownież po zredukowaniu dymienia przy agresywnej jeździe, dlatego chce jeszcze raz podjąć próbę płukania środkami, jak nic nie pomoże przejdę na rozwiązania "mechaniczne", czyli bede się zastanawial nad regeneracja badz wymiana wtryskiwaczy.
@KamilJB o którym produkcie mowa, 5156 czy 5128 ?
Poza tym abstrahując od mojej konkretnej sytuacji, znacie środki do tego celu przeznaczone o najwyzszej skuteczności? Zasatanawiam się również czy Diesel Spulung ktory stosowalem w postaci czystej, nie wymieszanej w baku z paliwem, nie jest swoistym maksem jezeli chodzi o skuteczność ? Cieżko jest mi sobie wyobrazic srodek na tyle mocny, aby po wymieszaniu w 40l oleju napedowego byl mocniejszy niż Spulung w formie czystej, lecz moge sie mylic i jezeli jest taki to z checia sie o nim dowiem ;)
 
Archoil 6900 na dystansie 4000-5000km
 
Ja myślę , że jak na jednorazowy środek to chyba te bezpośrednie z puszki to max co można zrobić. Mając już jedną sesję z LM ja bym proponował zmienić środek i spróbować analogiczną płukankę TEC2000 , inna marka , inny skład , może się okazac , że ruszy coś co oparło sie LM. Potem , ale nei tak od razu można wypróbować też coś do baku. Po takiej ilości płukania pomyslał bym tez o troche wcześniejszej zmianie oleju
 
Tak właśnie myślałem, że jednak Środek bezpośrednio podany do układu wtryskowego bez rozcieńczania go olejem napędowym będzie najskuteczniejsza opcja. Zrobilem małe rozpoznanie i wychodzi na to że został Tec2000 o którym wspomniałeś oraz TuneUp lecz tego środka nie znam.
@luckyboy - wspominałeś w innym wątku o Archoilu 6900 że uleczył Ci układ wtryskowy, możesz rozwinąć? Poza tym z tego co czytałem o tym Archoilu on ma za zadanie poprawić parametry paliwa pod kątem liczby cetanowej oraz lepszego spalania i raczej nie sądziłem że może się nadać jako środek do czyszczenia układu wtryskowego...
 
Z archoila typowo czyszczący jest 6400 , natomiast 6900 również czyści z tym że słabiej , ale przy okazji smaruje wzbogaca ulepsza i w ogóle robi dobrze. 6400 stosuje się jednorazowo , natomiast 6900 ciągle. Ja u siebie w benzynie zalewalem oba analogiczne dodatki archoila. Po zalaniu 6400 korekty trochę spadły , oprócz tego nie zauważyłem niczego nadzwyczajnego , ale może nie jestem spostrzegawczy gdyż jeżdżę naprzemiennie dwoma skrajnie różnymi samochodami
 
Z karty MSDS tego Tec2000 wynika, że ma "bogaty" skład. Chyba mix wszystkich dodatków jakie poznaliśmy w prezentowanych na tym forum produktach.
Wg mnie, jeśli LM Spulung niewiele dało, to chemicznie już nie ma co kombinować. W ogóle doszedłem do wniosku, że nie ma co przepłacać. Ten sam efekt co na LM za kilkadziesiąt złotych, uzyskałem na K2 diesel GO rozcieńczonym z 400 ml paliwa ON i podpiętym na krótko (b. podobny, ale skoncentrowany skład jak LM).
 
@joshua79 proszę powiedz mi jak podpiąć na krótko, by nie zapowietrzyć układu. Wystarczy wypiąć węże przy filtrze?
 
Wąż doprowadzający paliwo i wąż powrotny paliwa do puszki. Nie bez znaczenia jest typ samochodu. Wiem, że więcej kombinacji jest z autami posiadającymi pompkę paliwa w baku. Tego typu nie przerabiałem.
 
Ostatnio zrobilem logistatyczne oraz dynamiczne korekt wtrysku:

Grupa 013: Idle Stabilization Cyl. 1-3 (Injection Quantity Deviation)
0.52 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.05 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 2
-1.13 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 3

Grupa 014: Idle Stabilization Cyl. 4-6 (Injection Quantity Deviation)
0.14 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 4
0.24 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 4
0.28 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 4

17:15:21 Grupa 072: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 1
0.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1
4.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2
8.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3

Grupa 073: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 2
4.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1
2.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2
4.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3

Grupa 074: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 3
2.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1
0.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2
-4.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3

Grupa 075: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 4
6.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1
16.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2
14.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3

Grupa 076: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 5
8.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1
10.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2
6.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3

Grupa 077: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 6
10.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1
16.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2
6.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3

Dynamiczne (podgląd z kilku wierszy najbardziej niekorzystnych):
CZASGrupa 13 - Pole 0CZASGrupa 13 - Pole 1CZASGrupa 13 - Pole 2CZASGrupa 14 - Pole 0CZASGrupa 14 - Pole 1CZASGrupa 14 - Pole 2
ZAPISUInjection Quantity - Deviation Cyl. 1ZAPISUInjection Quantity - Deviation Cyl. 2ZAPISUInjection Quantity - Deviation Cyl. 3ZAPISUInjection Quantity - Deviation Cyl. 4ZAPISUInjection Quantity - Deviation Cyl. 5ZAPISUInjection Quantity - Deviation Cyl. 6
186.331.98186.330.24186.33-4.24186.16-0.61186.160.94186.161.55
186.712.02186.710.28186.71-4.24186.51-0.47186.510.94186.511.46
187.062.02187.060.24187.06-4.24186.88-0.38186.880.85186.881.41
187.431.98187.430.28187.43-4.28187.25-0.24187.250.80187.251.36
187.781.98187.780.33187.78-4.28187.59-0.14187.590.75187.591.32
188.121.98188.120.28188.12-4.24187.950.00187.950.71187.951.27
188.481.93188.480.33188.48-4.24188.310.05188.310.66188.311.18

Jak widać 3 cylinder odbiega mocno od innych, ciezko mi ocenic czy on rekompensuje 1, 5 oraz 6 cylinder, czy poprostu leje 3 wtrysk. Ponadto na wolnych obrotach rowniez to jest jedyny wtrysk ktorego dawka idzie na minus, a w grupy 72-77 przecza wartosciami z dawek dynamicznych oraz na wolnych obrotach. Z uwagi na nie jednoznaczne wyniki napewno chce przetestować plukanie wtryskiwaczy zanim podejme bardziej radykalne kroki (o ile będzie taka potrzeba) .

Zrobiłem rozpoznanie na rynku i tec2000 faktycznie ma mieszanke najwieksza skladnikow, m. in. agresywnych : aceton, toluen. Mógłbym zastosować 2 puszki, zgodnie z zasadą ze jak 1 dawka nie pomogła to użyć druga. Ale znalazlem rowniez pakiet Forte skladajacych sie z Diesel Injector Cleaner oraz advanced diesel fuel conditioner. Z tego co doczytalem to 1 srodek albo do filtra paliwa albo wymieszac z 1l ropy oraz podac bezposrednio do pompy,a 2 dolac do baku. Zastanawiam sie na 2 rozwiazaniami ktore da najlepsze rezultaty, ktory polecacie ?
 
Last edited:
Wymierne rezultaty może dać jedynie podanie z puszki i praca na nim min. 20 - 30 minut. Jeśli wlejesz do filtra, to i tak w momencie wyląduje w baku i wymiesza się z paliwem. Nie rozumiem po co babrać się z dolewaniem do filtra - 5 sekund i nie ma w nim już środka, przecież na wtryski w cyklu pracy idzie nieznaczna część paliwa, za to cała reszta na przelew z powrotem do baku.
Wszystko czego potrzebujesz to puszka ze specyfikiem, 2 wężyki zamontowane na zasilanie i powrót paliwa i na tym ostatnim najlepiej mały filterek przepływowy żeby zatrzymał ewentualne zanieczyszczenia przed powrotem do puszki.
Drugi środek możesz sobie dolać do baku, żeby tam sobie doczyszczał w różnych warunkach jazdy przez jakiś dłuższy czas.
Czytałem (nie wiem na ile to coś daje), żeby proces czyszczenia rozpocząć na zimnym silniku, gdyż to właśnie wtedy korekty najbardziej są rozjechane. Dać popracować 15 min., wyłączyć na kolejny kwadrans i powtórzyć czynność,
 
@joshua79 wiem że dodanie do filtra paliwa nic nie da, bo jak wspomniałeś za chwilę wróci do baku ta cała dawka. Ale na innym formu z tego co pamiętam to znalazłem przestawiciela forte Polska (taki wlyszkow) i radził ludzia aby ten Środek forte rozrobić z 1l ropy i podać wężami do pompy (ta sama procedura co przy tec2000). Widocznie silnik na czystym środku nie może chodzic, pewnie to kwestia stężenia. W związku z tym w dalszym ciągu mam 2 środki do wyboru : 2 puszki tec2000 albo 2 środki forte opisane powyżej. Ktoś miał z nimi styczność i może opisać skuteczność?
 
A płukania na zimnym dlatego że można zagotować srodek jeżeli silnik posiada temperaturę robocza. Obieg zamknięty, środek nie ma gdzie się wychlodzic i pamiętam że jak użyłem LM Diesel Spulung na ciepłym ale nie gorącym silniku to pod koniec płukania płyn miał z 50-60 stopni
 
Last edited:
Ja karmiłem silnik z tego LM to wężyki pod koniec już robiły się miękkie i zaczynały się topić. Trzeba mieć oko na to.
 
Ja tam używałem gumowych zbrojonych przewodów paliwowych i nic takiego nie zauważyłem. Puszka nie jest szczelnie zamknięta i o ile nie leży na gorących elementach silnika to nie ma problemu. W normalnym obiegu paliwo też się nagrzewa, jest w zamkniętym obiegu, przewody biegną po rożnych elementach (także nagrzanych), jest temp. powiedzmy 30 st. i stoimy w korku np.
No chyba, że tego typu środki mają inne właściwości, ale tego nie zauważyłem.
 
Nie wiem jak inne silniki ale mój silnie nagrzewa paliwo i ma na przewodach dwie chłodniczki do paliwa, więc może dlatego.
Dodatkowo ja nie miałem przewodów typowo paliwowych lecz nadal były to solidne zbrojone przewody z tworzywa.
Dlatego napisałem aby poprostu mieć na to oko.
 
Back
Top