• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do czyszczenia wtryskiwaczy Diesla

Nie ma sie co podniecać, wszystkie te srodki to samo.
 
Czy ktoś stosował oryginalny dodatek do diesla BMW 83192296922? Na rosyjskim oil club napusali że producentem jest basf - keropour

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka

Tych składników każdy producent ma wiele i znacząco się różnią ceną i osiągami, na każdą kieszeń więc sama marka nic nie znaczy, tak samo z pakietami jakościowymi do olejów silnikowych.
4 koła kiera i pedały nie zawsze znaczy to samo…
 
BASF to akurat potentat chemiczny i ma wiele fabryk np. PEA, a Lotos się chwalił, że w paliwach premium stosuje ich dodatki możliwe, że większość producentów paliw je stosuje.
 
Spojrzałem sobie na niemieckiego Amazona i opinie o Kerapurach są niezłe.
 
Dawkowanie spore 100ml na bak 70litrów więc może to nie placebo tylko rzeczywiście da się odczuć działania :)
 
Tak samo cudownie mial działać ten srodek od PSA czy KIA, cene mial tez wysoką obiecująca.
 
Czy w ogóle jest sens lania dodatków w przypadku tankowania paliw premium?
 
Taki jak w przypadku przyjmowania witamin i picia soku, w którym producent deklaruje "multiwitaminowość". Nie zaszkodzi, ani nie pomoże.
 
@bobwoj biorąc pod uwagę fakt że niektórzy nazywają premium paliwa z tylko dodatkiem 2-EHN który poprawia LC ale powoduje wewnętrzne osady na wtryskiwaczach to warto mieć gwarancje dobrej kondycji układu zasilania paliwem dodając własne środki (detergenty, smary, cetan boostery itp).

Nie wiemy jaki jest skład paliwa premium, to często deklaracja i marketing.
 
Tak samo jak i dodatki...., a przynajmniej te gotowe.
 
Dla przykładu Verva Diesel:
Dodatki uszlachetniające zastosowane w oleju napędowym VERVA ON wykazują właściwości:

  • detergencyjne - zapewniają utrzymanie czystości układu dolotowego i wtryskowego silnika, eliminację osadów powstałych podczas stosowania paliwa nieznanego pochodzenia
  • antykorozyjne - zabezpieczają silnik, przed agresywnymi czynnikami korozyjności środowiska w układzie zasilania, spalania i wydechowym
  • przeciwutleniające - chronią przed degradacją paliwa oraz zapewniają wysoką stabilność paliw podczas przechowywania.
czyli jest wszystko co potrzeba, nie tylko zwiększenie LC. Brakuje mi tylko smarowania, ale tam gdzie tankuję Verva ma smarność 198, więc jest dobrze.
 
paliwo „standard” również ma te właściwości. Inaczej nie zostałoby dopuszczone do sprzedaży - kwestia aktywności tych dodatków.

Ciekawe czy ktoś jest w stanie udowodnić różnice pomiędzy paliwami standard a premium z jednego koncernu😉
 
Na podstawie kilkudziesięciu tankowań benzyny widzę jakieś 0,2 - 0.3 l /100 w zużyciu paliwa między Shellem zwykłym, a vpower. Potem jeszcze kilkaset km efekt powoli słabnie, więc może faktycznie coś tam jest. W takim przymulaniu typu 1200 obr/min na VI biegu vpower pracuje bardziej miękko. Gdyby nie akcja wtorek, nie tankowałbym vpower na pewno nigdy.
Zwykłej 95 z różnych stacji mam identyczne zużycie.
98 zużywa minimalnie więcej zawsze, niezależnie od marki i kraju.
Dodatków do paliw i oleju nie używałem w życiu żadnych, nie wiem jak działają.
Patrząc na przestrzeni lat na wygląd zaworów i komór spalania (przynajmniej w silnikach w wtryskiem pośrednim) - na pewno każda współczesna benzyna jakieś detergenty ma, bo jest na pewno czyściej. A może olej jest lepszy?
 
Na stacji, na której tankuję zawsze jest różnica w smarności pomiędzy Efektą a Vervą na korzyść Vervy. W przypadku Vervy są okolice 200, w przypadku Efekty 380- 420. Druga różnica to LC, także na korzyść Vervy. Reszta jest taka sama.
 
Ja nigdy nie mogę trafić na aktualne, premium zimowe, zwykle bieżące, przejściowe albo letnie.
Raz na Lotosie trafiłem - zarówno standard jak i premium były identyczne i bdb. Standard zrównany do premium.
 
Na Lotos i Circle K też trafiałem na identyczne parametry w kartach dla Premium i zwykłej. Przy Lotos była adnotacja że po badaniu został dodany środek uszlachetniający. Na Shell były różnice tylko w smarność pomiędzy Vipower i Fuel save, na korzyść Vpowera. Więc najwięcej różnic pomiędzy zwykła a premium jest na Orlenie.

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top