• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do czyszczenia wtryskiwaczy Diesla

Witam, jestem po plukaniu wtryskiwaczy K2 Diesel Dictum oraz Tec2000 Diesel Injector Cleaner. Podalem srodki bezposrednio do pompy wysokiego cisnienia. Przelalem najpierw teca do pojemnika w ktorym widzialem poziom srodka. Po wypaleniu teca odrazu bez wylaczania silnika dolalem k2. Czas operacji to okolo 25min, w tym czasie zwiekszalem obroty do max 2 tys, co jakis czas trzymalem stale podwyzszone obroty, a lacznie prawie 900ml wypalilem w 25 min, takze raczej miedzy bajki mozna wrzucic te 20 min pracy na jednym srodku :D Obserwacje filtra ktory zamontowalem na powrocie: jakis duzy kawal blizej nieokreslonego ciala stalego oraz 2 male. Poza tym nie stwierdzilem wiecej zabrudzen. Przeprowadzilem w dniu dzisiejszym, po okolo 70km przejechanych od plukania ponownie logi, oto wolne obroty:

Grupa 013: Idle Stabilization Cyl. 1-3 (Injection Quantity Deviation)
0.33 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.05 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 2
-0.47 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 3

Grupa 014: Idle Stabilization Cyl. 4-6 (Injection Quantity Deviation)
0.09 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 4
0.00 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 5
0.05 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 6

A oto logi dynamiczne wykonane w jak najbardziej przyblizonych warunkach (ta sama trasa, ta sama temperatura robocza) z ponownie najgorszymi wartościami:

Grupa B:'013Grupa C:'014
Injection QuantityInjection QuantityInjection QuantityInjection QuantityInjection QuantityInjection Quantity
CZASDeviation Cyl. 1Deviation Cyl. 2Deviation Cyl. 3CZASDeviation Cyl. 4Deviation Cyl. 5Deviation Cyl. 6
ZAPISUmg/suwmg/suwmg/suwZAPISUmg/suwmg/suwmg/suw
762.351.320.52-3.20762.52-0.380.141.60
762.701.270.66-3.34 762.87-0.280.141.51
763.041.220.75-3.44763.23-0.190.191.41
763.401.180.85-3.48763.58-0.140.281.27
763.771.180.85-3.53763.94-0.050.331.18

Jak widać jest lepiej;) korekty na wolnych obrotach jak i dynamiczne sie polepszyly. Nie sa to oczywiscie zmiany diametralne ale z uwagi na czysty filtr na powrocie mozna przyjac ze uklad mialem czysty, ale mimo to poprawa zostala uzyskana. Widze tez male zmiany w blokach 72-77 ale sprawdze je i wrzuce dopiero po przejechaniu wiekszej ilosci km bo z tego co wiem to sa to adaptacje dlugoterminowe.

Moja opinia: Środki dzialaja, lecz z uwagi na zastosowanie jeden po drugim ciezko ocenic ktory okazal sie skuteczniejszy. Oba wedlug msds maja inne sklady, dlatego postanowilem je razem zastosowac aby zwiekszyc szanse powodzenia. Jezeli mialbym wskazac mocniejszy srodek wyłącznie na podstawie mojej obserwacji to jest to tec2000 ze wzgledu na zawartosc acetonu oraz toluenu, co potwierdza rowniez ostry zapach środka.

Poniżej załączam zdjęcia z płukania ;)
 

Attachments

  • IMG_20210209_183805.jpg
    IMG_20210209_183805.jpg
    1,9 MB · Odwiedzin: 369
  • IMG_20210209_183824.jpg
    IMG_20210209_183824.jpg
    1,6 MB · Odwiedzin: 342
  • IMG_20210209_183840.jpg
    IMG_20210209_183840.jpg
    802,9 KB · Odwiedzin: 304
  • IMG_20210209_185351.jpg
    IMG_20210209_185351.jpg
    1,5 MB · Odwiedzin: 368
  • IMG_20210209_204453.jpg
    IMG_20210209_204453.jpg
    1,3 MB · Odwiedzin: 322
  • IMG_20210209_204502.jpg
    IMG_20210209_204502.jpg
    1,2 MB · Odwiedzin: 346
  • 1.jpg
    1.jpg
    1,6 MB · Odwiedzin: 347
No to się chwali, że jest lepiej. Jakieś tam gluty parafinowe się pewnie oderwały. Aha, nie dziw się, że przy pojemności 2,7 L wypalił Ci szybciej niż przy o ponad przeciętnie 1L niższej pojemności.
 
Tak z ciekawości, co wiecie o takim specyfiku?
Czy tak jak STP to kreozyna?
Może cos innego
IMG_20210419_230858.jpg
 
Miałem wersję benzynową. Czy pomogła nie wiem, bo wtryskiwaczy nie rozbierałem. Czy zaszkodziła? Na pewno nie.
 
Tak z ciekawości, co wiecie o takim specyfiku?
Czy tak jak STP to kreozyna?
Może cos innegoView attachment 6732
Używałem ale efektu wow zaraz po zalaniu brak .Używam takie środki co kilka tankowań ( najczęściej LM5156 Pro-Line )
ale przy każdym tankowaniu używam dodatki uszlachetniające wiec układ wtryskowy mam w bardzo dobrym stanie. Moim zdaniem najlepszy efekt pozostawiania układu paliwowego w czystości daje systematyczne dodawanie uszlachetniaczy do każdego tankowania . Niedawno kupiłem drugie auto . Jest to 2.0 HDI ma przelot 280kkm Najpierw zalewam zwykły dodatek który używam przy każdym tankowaniu , po kilku tankowaniach zalewam środek mocniejszy tego typu o jaki pytasz lub STP i wracam na kilka tankowań do zwykłego. Potem TEC2000 prosto w układ ale to robi mi mechanik. Następne działania są jak na początku . Mój 2.0 dCi po takim czyszczeniu nie ma problemów z układem paliwowym. Systematyczność w działaniu to dla mnie podstawa.
 
K2 Diesel Dictum użyłem jako dolewka do około 15 litrów paliwa w baku. Autko chodziło jak wściekłe. Czyszczenie wtrysków bez jazdy na tym to strata kasy. Ma dodatki czyszczące, smarujące i azotan 2-etyloheksylowy który podnosi LC paliwa. Dzięki K2 Diesel Dictum odkryłem, że są dodatki do ON które mogą wyciszać, czyścić i dodawać "powera"...
 
Cześć, mam kupiony AR6400. Czy są jakieś konkretne warunki aby go użyć? Planuje wlac go na jakieś 60l paliwa. Zrobię na tym 10 tras po 60 km. Jest różnica czy dolac go do paliwa premium czy do zwykłej ropy?
 
Raczej do zwykłego ON, bo może być przeginka z LC.
 
Czy jest ktoś, kto przetestował AR6400? Ja dopiero jutro go wleję na około 40-50 litrów paliwa. Samochód to VW T4 2.5 TDI 151KM z przebiegiem ponad 400 tys. km i raczej nigdy nikt nie czyścił układu paliwowego. Głównie zależy mi na wyczyszczeniu wtryskiwaczy więc jestem ciekaw opinii innych użytkowników. Ze swojej strony napiszę czy środek spełnił swoja rolę.
 
@kepa416, spokojnie w zalecanej dawce możesz dodać również do V-powera.
 
Jeszcze trzeba chwilę poczekać bo bus póki co stoi w garażu bo nie jest potrzebny więc paliwo w pełni nie zostało wyjeżdżone. Dodatkowo to samochód mojego taty więc ja będę musiał się nim przejechać i poobserwować czy coś się zmieniło nie chce pisać bajek ani niczego wymyślać więc poczekajmy jeszcze, na pewno wrócę do tematu i dam tutaj znać.
 
Stosował ktoś?
Screenshot_20220105-164513_Allegro.jpeg
 
@wlyszkow czy jest sens ponownie zastosować AR6400-D MAX? Użyłem go na 40 litrów paliwa i efekt jest zauważalny ale nie do końca satysfakcjonujący. Czy ponowne zastosowanie coś da czy raczej się nic nie zmieni?
Jestem ciekaw czy były robione jakieś testy i np w beznadziejnych sytuacjach satysfakcjonujący efekt był zauważalny po dwóch dawkach. Jeżeli tak to za drugim razem znowu wlać na 40 litrów czy tym razem na większą ilość np 70 litrów?
 
Można bez problemu użyć kolejną dawkę 6400d, były stosowane w ciężkich przypadkach nawet w puszki na bak, np przy dużych problemach z DPF albo przy wysokim spalaniu oleju.
 
To ja również się podzielę zdjęciem z płukania diesla z przebiegiem ok 450tys km środkiem K2 dictum. Ilość syfu jaki leciał powaliło mnie na kolana. Dodam tylko że to moja pierwsza płukanka wtryskow ale na pewno nie ostatnia a zdjęcie oddaje może 1/3 rzeczywistego syfu jaki zebrał filtr. Poszły dwie puszki podłączone bezpośrednio. Ogólnie jeszcze 2 wtryski mają korektę ok 1.3 także zastanawiam się nad tec2000.
 

Attachments

  • IMG20230109145123.jpg
    IMG20230109145123.jpg
    2,7 MB · Odwiedzin: 263
  • IMG20230109145135.jpg
    IMG20230109145135.jpg
    3,4 MB · Odwiedzin: 269
Ja bym dawał wincyj skoro widać, że było co skrobać.
U mnie po podobnym przebiegu tylko aby zmienił kolor od zmoczenia. Ja stosowałem LM 2666.
Zakładałem dwa filterki i szło bez problemu


Jak debil zrobiłem zdjęcie napisom zamiast obrócić filterki o 180 stopni 😂😂😂
 

Attachments

  • FILTERKI PO1.jpg
    FILTERKI PO1.jpg
    716 KB · Odwiedzin: 178
Mi po odpaleniu auta na normalnej ropie auto przez pierwsze pół godziny wchodziło w tryb awaryjny i wawalało błąd chyba regulatora ciśnienia pompy wtryskowej albo coś takiego. Po 30min problem ustał.

Aha ogólnie dodajemy do samochodów ok 2 -3 razy w roku STP do baku i wychodzi na to że nie było warto. Lepiej raz na rok konkretnie przepłukać wtryski bezpośrednio...
 
"Prawie każdy posiadacz samochodu słyszał o dodatkach do paliw czyszczących układ zasilania min. wtryskiwacze. Pewnie większość z nich miała okazję przetestować je osobiście. Jedni je sobie chwalą, gdyż twierdzą, że czują różnicę, inni wręcz przeciwnie uważają, że to zwykłe „nabijanie użytkowników w butelkę”.


Obecnie na rynku dostępna jest cała gama tych środków. Oferują je producenci krajowi i zagraniczni, a kupić możemy je praktycznie na każdej stacji benzynowej. Producenci coraz częściej prześcigają się w wymyślaniu coraz to nowszych specyfików, których rzekomo potrzebują nasze samochody. Mają one za zadanie usprawnić pracę silnika, obniżyć koszty eksploatacji, czy to przez ograniczenie zużycia paliwa czy też dzięki uniknięciu kosztownych napraw.


Przyjrzyjmy się bliżej tym środkom. Na ile są skuteczne, i czy w ogóle działają?​


Aby odpowiedzieć na to pytanie powinniśmy najpierw przyjrzeć się w jaki sposób skonstruowany jest układ paliwowy w naszym samochodzie


uklad-paliwowy.jpg




W skład układu paliwowego (układu zasilania) wchodzą:​


  • bak paliwa
  • pompa paliwa
  • węże paliwowe
  • filtr paliwa
  • listwa wtryskowa
  • wtryskiwacze
  • regulator ciśnienia paliwa

Paliwo pobierane przez pompę paliwową, zanurzoną w baku, tłoczone jest pod ciśnieniem wężami paliwowymi, które przepływa przez filtr paliwa, dostając się do listwy wtryskowej, z której bezpośrednio zasilane są wtryskiwacze.


Każdy układ zasilania silnika podatny jest na zanieczyszczenia​


W każdym zbiorniku paliwa na skutek wahań temperatur, po pewnym czasie wytrąca się woda, która w połączeniu z metalową ścianką zbiornika paliwa koroduje, tworząc rdzę. Większe drobinki rdzy i innych zanieczyszczeń mechanicznych, które dostały się do baku wraz z paliwem, zostają wyłapane przez sitko na pompie paliwowej. Mniejsze zanieczyszczenia wędrują z paliwem przez przewody paliwowe, docierając do filtra paliwa. W tym miejscu następuje filtracja i oczyszczenie paliwa z zanieczyszczeń, tym razem dużo dokładniejsze. Te wszystkie zanieczyszczenia, które nie zostały zatrzymane na sitku pompy paliwowej oraz filtrze paliwa, dostają się bezpośrednio do wtryskiwaczy, sukcesywnie odkładając się w ich wnętrzu. Po pewnym czasie ciągłego odkładania się zanieczyszczeń we wtryskiwaczu, praca wtryskiwacza zostaje zakłócona.


Poprzez nie pełne otwieranie się iglicy, czy zabrudzenie dyszy wtryskiwacza, spada jakość rozpylania i atomizacji paliwa z powietrzem. W skrajnych przypadkach nadmiar nagromadzonych zanieczyszczeń we wnętrzu wtryskiwacza może przyczynić się do powstania poważnych usterek.


Po pierwsze iglica zapchanego wtryskiwacza nie będzie miała możliwości swobodnego poruszania się więc wtryskiwacz nie będzie otwierał się w pełni (co skutkuje zubożałym dawkowaniem paliwa) oraz nie będzie się prawidłowo zamykał i nastąpi tzw. "lanie wtryskiwacza" (wtryskiwacz podaje paliwo do komory spalania nawet wtedy kiedy powinien być zamknięty). Lanie wtryskiwacza skutkuje nadmiernym spalaniem, nadmiernym dymieniem z rury wydechowej, trudnością z uruchomieniem oraz nierównomierną pracą silnika.


W skrajnych przypadkach iglica zaworu może zostać zatarta. Taki wtryskiwacz nie będzie w ogóle reagował na podawane impulsy elektromagnetyczne, tzn. nie będzie się ani otwierał ani zamykał. Może lać, może też w ogóle nie podawać paliwa.Jest to sytuacja o tyle nie bezpieczna, że zubożenie mieszanki powoduje wzrost temperatury spalania, a w konsekwencji spalanie detonacyjne. Skutkuje to zniszczeniem głowicy, tłoków, zaworów. Jednym słowem kończy się kosztownym remontem i pożegnaniem się z samochodem na jakiś czas.


Jak zapobiegać tego typu przypadkom?​


Przede wszystkim profilaktyka! Na pewno stacje renomowanych koncernów będą miały paliwa o lepszej jakości niż małe stacje zaopatrujące się u niepewnych dostawców, dlatego na pewno należałoby zacząć od tego aby tankować paliwo dobre jakościowo.


Niestety tankowanie nawet na najlepszych stacjach świata nie rozwiąże problemu zatykającego się układu paliwowego, dlatego coraz więcej firm oferuje użytkownikom specjalne dodatki czyszczące, dodawane do paliw. Wg informacji na ulotce butelkę takiego preparatu należy wlać do pełnego baku paliwa co spowoduje udrożnienie naszego układu zasilania.


Czy środki te rzeczywiście działają? Załóżmy, że tak!​


Przeanalizujmy więc po kolei w jaki sposób te specyfiki udrażniają wtryskiwacze (bo o to przecież chodzi). Wlewamy preparat do baku, następuje wymieszanie środka(rozpuszczalnika) z paliwem. Co się dzieje dalej? Skoro preparat ma właściwości czyszczące-rozpuszczające, następuje więc rozpuszczanie kolejno zanieczyszczeń na ściankach zbiornika paliwa, rozpuszczanie wszystkie zanieczyszczenia zebranie na sitku pompy paliwowej, oraz wymieszanie tych zanieczyszczeń z paliwem.


Następnie zanieczyszczone paliwo (przecież właśnie wyczyściliśmy nim zbiornik paliwa z pompą) wędruje poprzez węże do filtra paliwa. Co się tutaj dzieje? Filtr jest zanieczyszczony więc dzięki naszemu preparatowi następuje rozpuszczenie i wyczyszczenie wszystkich zanieczyszczeń z filtra, wymieszanie ich z paliwem i dalsza wędrówka do listwy paliwowej i w końcu do wtryskiwaczy, które były przedmiotem naszego czyszczenia!


Ponieważ preparat jest na tyle skuteczny że rozpuszcza wszelkie złogi, z pewnością dodatkowa porcja zanieczyszczeń zebranych z baku i filtra, która przyszła razem ze środkiem i paliwem nie zaszkodzi tak precyzyjnemu urządzeniowi jakim jest wtryskiwacz. A jeśli wtryskiwacz nie poradzi sobie z dodatkową porcją zanieczyszczeń i nie będzie w stanie ich wtrysnąć do komory spalania i w konsekwencji nastąpi całkowite zablokowanie wtrysku?


A może bak, filtr i sitko na pompie było na tyle czyste, że porcja dodatkowych zanieczyszczeń dostających się do wtryskiwacza okazała się na tyle tyle mała, że nastąpi faktyczne jego wyczyszczenie, udrożnienie i usprawnienie? Może w instrukcji obsługi takiego środka jest zalecenie "przez użyciem obowiązkowo wymienić filtr paliwa, wyczyścić mechanicznie bak, wymienić sitko na pompie" Czy środki te działają selektywnie, rozpuszczając tylko brud we wtryskiwaczu, omijając bak, pompę, filtr, przewody szerokim łukiem? Czy producenci tych preparatów udostępniliby środek o silnych właściwościach czyszczących, jeżeli istniałoby prawdopodobieństwo uszkodzenia wtryskiwacza poprzez zablokowania go dodatkową porcją zanieczyszczeń?


Wydaje mi się, że producenci nie wzięliby na siebie takiej odpowiedzialności, tym bardziej, że mocniejsze stężenie takiego środka z dużym prawdopodobieństwem spowodowałoby uszkodzenie, sondy lambda, katalizatora, oraz szereg uszczelnień, dlatego moc – skuteczność oferowanych produktów musi być minimalna.


O ile są one dobrym sposobem na podtrzymanie efektu czyszczenia w serwisie, o tyle jako środki starające się spełnić funkcję czyszczącą już zabrudzonych wtryskiwaczy, mogą okazać się mało wystarczające."

Źródło:
 
Kilka uwag:

mało jest już metalowych zbiorników niemniej wilgoć należy włączyć do ryzyk. Jak jest wilgoć to i jest życie biologiczne - np. w ON po pewnym czasie tworzy się warstwa życia.

Rozpuszczalniki maja działanie odsklepiające i rozpuszczające (rly😉😁)

Rozpuszczony depozyt jest często zdysocjowany o strukturze wielkości pojedynczych cząsteczek czym nie wpływają na dalsze odkładanie się depozytów. W skrócie.

Większe odsklepione kawałki zatrzymują się na filtrze - mniejsze na siatce wtryskiwacza ale finalnie zostaną rozpuszczone.

Dlaczego zatem nie wlewać samego toluenu i ksylenu? Otóż tracimy smarność. Dlatego dodajemy smary. Ale smar powoduje budowanie się nowych depozytów i pogarsza schematy spalania. Dlatego dodaje się polepszacze spalania, ale one znowu obniżają smarność ale polepszają stabilizują proces spalania. Wiec dodaje się detergenty aby i trochę wyczyścić i obniżyć napięcie powierzchniowe. Małe kropelki lepiej się spalają bo granica faz jest większa. Lepiej się łączy z tlenem. Ale za to nie dolatują zbyt daleko więc spalanie nierównomiernie wypełnia komorę spalania…

Jak żyć?

Od początku stosując dobre kompletne środki prewencyjne i od czasu do czasu używać mocniejszej chemii. Standardem w dieslu powinni się stac uzupełnianie komory filtra paliwa środkami dedykowanymi. (Ale tutaj trzeba uważać żeby nie rozpuścić kleju filtra jeśli zastosujemy swoją mocna selektywną chemię;))

Oraz najlepiej utrzymywać pełen bak.
 
Back
Top