• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do LPG

Ciekawy pomysl twister a za nim bulpren. Nie widzialem tego :) dobry pomysl na akcje jak zrobi sie cieplo.
 
@Adam w taki sposób

tapatalk_1605528634218.jpeg
 
Tak sobie to wyobrazalem wlasnie. Mam u siebie miejsce miedzy twisterem a mapsensorem. Wystarczy wyciac odpowiedni kawalek weza i wstawic. Szybka akcja.
 
Jest na forum ktoś, jutro stosował AR6200 EU do LPG. Chciałem zapytać o wrażenia. Czy są jakieś widoczne efekty?
 
ja wczoraj po raz pierwszy dodalem AR 6200 do LPG, póki co za wczesnie zeby cos na ten temat napisać, mysle ze trzeba kilka zbiorników z dodatkiem przepalic to bedzie wtedy coświadomo, a tak póki co nic się nie stało w sensie negatywnym, a to już jest jakiś plus ;) spalania gazu nie da się dokładnie obliczyć, bo pewien dystans samochod pokonuje na benzynie zanim się zagrzeje i przełączy na LPG, ale pomijając tą kwestięto spalanie na ostatnim zbiorniku wyszło mi 10,3 l/100 km z dystrybutora (komputer pokazał 9.7), za jakis czas napiszę jak wyszło z dodatkiem.
 
Last edited:
Jasne. Ja wypaliłem w dieslu i benzynie z 250-300ml AR6200. I nic się nie stało, a to już jest jakiś plus ;)
 
Kilka dni temu przejeżdżając obok stacji paliw zobaczyłem że mam zrobione równo 100 km od poprzedniego tankowania LPG, więc zajechałem żeby sprawdzić jakie będzie spalanie, styl jazdy, trasa, warunki takie same jak poprzedni bak bez dodatku i jak sięokazało spalanie też dokładnie takie same 10,3 litra gazu z dystrybutora, komputer pokazał 9.8. Kolejny pomiar będzie nie miarodajny dla testu gdyż zrobiłem 300 km innej trasy w zupełnie innych warunkach więc nie będę nawet liczył i pisał jutrzejszego tankowania, teraz znowu wracam do normalnego trybu jazdy więc zobaczymy za jakieś półtora tygodnia jak będzie dalej, cały czas z AR6200 oczywiście, zobaczymy czy spalanie ruszy w dół czy też dodatek nie wpłynie w ogóle na apetyt silnika na paliwo :)
 
Ja niedawno zmieniałem 10-letnią butle LPG w starszym samochodzie użytkowanym w rodzinie od lat. Butla w środku czysta, korozji w zasadzie brak poza mikro nalotami. Sitko w butli całkowicie czyste. Filtr fazy ciekłej i po 30tys wygląda jak nowy. Tankowane w 90% na Orlenie pozostałe procenty to przypadkowe dystrybutory w trasie(Aral, Circle K, Lotos, pobliska stacja, która paliwa ma niby z Orlenu).
Ciekaw jestem w jaki sposób dodajecie AR6200 do LPG 🤔
Mam ten dodatek używam do Diesla czasem do Benzyny. Ale jak zaaplikować to do instalacji LPG?
Myślałem o montażu LPG do auta, które zasysa troszkę oleju w dolot i na LPG prawdopodobnie koksowało by zawory. Może taki AR6200 pomógł by utrzymać je w czystości 🤔
 
ja mam wlew LPG pod klapką obok wlewu benzyny i do tankowania przykręcam adapter. Kupiłem sobie taki adapter z dodatkowym filtrem, dokładnie taki jak na zdjęciu. Po przykręceniu go wlewam po prostu do niego AR6200 i potem tankuję. Nie wiem jak było by z innym adapterem ale w tym jest spokojnie miejsca i dodatek się mieści bez problemu i nic nie wycieka. Ja go kupowałem na znanym portalu aukcyjnym, ale widzę że teraz taniej jest na stronie producenta jak coś.
 

Attachments

  • 1.JPG
    1.JPG
    62,1 KB · Odwiedzin: 279
Dokładnie mam taki sam adapter i też się sprawdza u mnie.
 
Ja akurat mam vialle, więc nie wiem jaki gwint jest u nas, ale co do spowolnienia, to nie zauważyłem różnicy.
 
Tu producent instalacji chyba ma niewiele do rzeczy. Liczy się obowiązujący w danym kraju standard. U nas jest to bodajże Włoski i z tego co widzę gwint pod przedłużkę do tankowania to M10.
 
No tak, źle się wyraziłem. Mam wlew holenderski.
 
Myślałem o montażu LPG do auta, które zasysa troszkę oleju w dolot i na LPG prawdopodobnie koksowało by zawory. Może taki AR6200 pomógł by utrzymać je w czystości 🤔
Lekki dotrysk paliwa i będą obmywane.
 
u nas jest system włoski tzw. Dish i gwint jest M10 :)
 
Takie filtry wstępne są bezsensu według mnie. Największy problem syfu z gazu, to frakcję oleiste rozpuszczone w gazie w stanie ciekłym. Odseparowują się one z gazu podczas odparowywania - filtr fazy ciekłej ich nie wyłapie. Warto dbać o filtracie fazy lotnej... bo przez nią wtryski dostaję po dupie, zaklejają się i etc. Poza tym już przy dystrybutorze jest wstępny filtr. Tak że nie robić jakiś fiku miku, tylko kupować lepszy / częściej wymieniać filtr fazy lotnej.
 
To zależy od instalacji. W mojej instalacji V generacji nie ma ani reduktora ani filtra fazy lotnej i taki filtr jak najbardziej ma uzasadnienie. To co napisałeś jest prawdą, ale odnosi się do instalacji sekwencyjnych. A wracając do tematu to zastosowanie tego filtra ma umożliwić aplikowanie AR6200 do butli.
 
To zależy od instalacji. W mojej instalacji V generacji nie ma ani reduktora ani filtra fazy lotnej i taki filtr jak najbardziej ma uzasadnienie. To co napisałeś jest prawdą, ale odnosi się do instalacji sekwencyjnych. A wracając do tematu to zastosowanie tego filtra ma umożliwić aplikowanie AR6200 do butli.
Tu racja - w V generacji ma to jakiś sens , aczkolwiek w przypadku 90 % instalacji czyli 4 gen nie ma to raczej sensu. Co do aplikacji ar6200 to nie ma konieczności kupować tego z filtrem - ja mam zwykły dokręcany za 18 zł i spokojnie wchodzi ar6200
 
Ja mam wlew praktycznie poziomo i zwykły u mnie nie zdawał egzaminu, a ten z filtrem ma taką jakby komorę w środku. W moim przypadku mieści dokładnie 5ml, powyżej już się ulewa. W zwykłym co wlałem, to wpłynęło.
 
Back
Top