• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do LPG

Ja nie zauważyłem różnicy w odgłosie tankowania.
 
U mnie jest głośniej niż przy zwykłym adapterze ale mi to w ogóle nie przeszkadza. Natomiast co do zmiany stacji, to przeanalizowałem swoje tankowania i są dwie możliwości - raz zatankowałem na małej prywatnej stacji po trasie, gaz był tam 30 gr taniej niż średnia cena rynkowa więc może dlatego że straszny syf, druga opcja to dość często tankowałem na starym Orlenie działającym we franczyzie więc też mógłbyć tam syf w zbiornikach. Teraz omijam te dwie stacje i tankuję tylko na Orlenach należących do koncernu, cały czas dolewam dodatek i zobaczymy jak będzie. Jeśli znowu będzie taki syf w filtrach to rozwarze dołożenie dodatkowego filtra. Tylko pytanie czy lepiej dodać odstojnikowy, czy np. drugi klasyczny fazy lotnej?
 
Jak będzie syf w filtrach, to znak że spełniają swoją funkcję, bardziej należy się zastanowić gdyby były czyste. Jeżeli masz włókno szklane na fazie lotnej, to prędzej zatka się do tego stopnia że spadnie ciśnienie za filtrem i będzie przełączał na benzynę niż puści to na wtryski.
 
mam oryginalne filtry KME, nie wiem z czego one są zrobione :)
 
A tak z ciekawości ten adapter coś daję , bo lpgforum piszą że najwięcej syfu się uwalnia w fazie lotnej.
 
@rychu147 tak, najwięcej syfu uwalnia się w fazie lotnej i również tak, adapter coś daje bo filtruje gaz w fazie ciekłej w której też może trafić się jakieś zanieczyszczenie i zamiast polecieć do filtra fazy ciekłej w instalacji to zostanie w filtrze w adapterze :) jednakże głównie tutaj chodzi o to że do tego adaptera z filtrem można spokojnie dodawać dodatek który się tam mieści i nie wylewa się.

@Raven mam dokładnie ten sam filtr, natomiast co do komponentów instalacji to sterownik KME Nevo Sky Direct model 2, wtryski KME Hawk, reduktor KME Silver S8. Po fakcie żałuję że nie dałem reduktora Gold GT bo różnica w cenie żadna / znikoma.
a Ty co masz? i jakie auto w ogóle bo nie wpisałeś w swój profil?
 
Co do Orlenu to nie ma znaczenia jaka stacja to i tak ruletka. Wszyscy, co sprzedają pod logiem Orlen mają obowiązek brać paliwo od nich z tym, że w przypadku LPG to co dzieje się w stacjach mieszania to dziki wschód, dopóki nie będzie obowiązku certyfikatu na zawartość (czyli skład mieszanki i poziom zanieczyszczeń) beczki przyjeżdżającej na stację (jak w np. Niemczech) to ten cyrk dalej będzie się odbywał. Nie ma znaczenia czy Orlen, BP, Circle K zawsze może się zdarzyć, że gaz będzie bardziej brudny niż zwykle. Inna sprawa to stan czystości zbiorników na stacjach, a tego nikt nie kontroluje. Sprawdzają szczelność, ale czystość nikogo nie interesuje, filtry mają wystarczyć.

Na pewno warto unikać małych stacji jakiś lokalnych firm bo to dopiero jest syf... zdarzyło mi się zatankować w trasie z ciekawości... Pracowałem kiedyś z gościem, który miał epizod pracy w stacji LPG i napełniania butli Propan-Butan. Jakie wałki są robione to nie macie pojęcia, co właściciele tych stacji są w stanie robić, aby zarobić trochę więcej bez podatku...
 
@rychu147
Filtry fazy lotnej zbierają więcej szlamu, potrafią być nieźle zawalone gdy filtry fazy ciekłej wyglądają na czyste. Wynika to stąd że zanieczyszczenia smoliste, mazut itd. wytrącają się z gazu dopiero przy odparowywaniu. Adapter daje przede wszystkim ochronę przed zanieczyszczeniami mogącymi dostać się do układu z zabrudzonego pistoletu do tankowania itd. ale same zanieczyszczenia z paliwa płynnego też ma niby zatrzymywać. Filtr niby jest w stanie wyłapać zabrudzenia powyżej 20 mikrometrów. W butli niby jest sitko na przewodzie zasilającym ale zawsze lepiej wyłapać te zanieczyszczenia zanim jeszcze trafią do butli. Ten sam model filtra jest polecany również do montażu na stałe na przewodzie doprowadzającym gaz do zbiornika zamiast stosowania go jako adapter do tankowania a filtr wymienia się bądź czyści przy każdym serwisie LPG wraz z wymianą filtrów fazy ciekłej i lotnej.

@orzeszpole To masz bardziej zaawansowane wozidełko jak bezpośredni wtrysk :D Ja mam stare Audi A4 B6 2.0 ALT. Instalacja to NEVO Sky JET OBD, wtryski pojedyncze FENIX, reduktor Silver. Też miał na początku iść Gold ale taką moc to ten Silver ogarnia bez problemu a gazownik polecił jednak to rozwiązanie zamiast Golda GT ponieważ według niego Goldy są bardziej awaryjne, lubią puszczać gaz itd. A Silver niby ma być trwalszy i mniej problematyczny.
 
A tak z ciekawości ten adapter coś daję , bo lpgforum piszą że najwięcej syfu się uwalnia w fazie lotnej.
Na pewno coś da, bo widzę ile syfu zatrzymuje filtr fazy ciekłej. Do butli trafi mniej syfu z instalacji stacji paliw.

Kiedyś zatankowałem na Shell to sama rdza szła z butli.
 
Jest na forum ktoś, jutro stosował AR6200 EU do LPG. Chciałem zapytać o wrażenia. Czy są jakieś widoczne efekty?
Odgrzebuję temat, ale dzisiaj właśnie wymieniałem filtry LPG i szukałem informacji nt. dodatków do gazu. Na LPG przejechałem 115k km i swego czasu do każdego tankowania dodawałem AR6200 - strzykawką do adaptera - ok 5ml. Czasem po kilku dniach po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów tankowałem ponownie do pełna, tylko po to, żeby znowu dodać Ar6200 - kolejne 5ml - wtedy miałem łącznie ok 10ml dodatku na cały baniak gazu 40litrów. Robiłem tak diowiosny tego roku, kiedy to skończyła mi się butelka z dodatkiem. W lecie o tym nie myślałem, ale na zimę znowu mam zamia się odpowiednio zaopatrzyć.
Jakie efekty używania? Nie wiem, nie zauważyłem nic negatywnego ani pozytywnego. Wtryski LPG działają bez problemów, filtry wymieniam co 10k km, ale za tę niewygorówaną cenę dodatku jest spokój i "czyste sumienie", że wtryski i zawory mają lżej pracować.
 
Odnośnie syfu, to kiedyś tankowałem chyba z 5 minut tak powoli leciało i później zakleilo całą instalację jakimiś mazutem i ziom z jednej z angielskich stacji paliw mówił, że trzeba przed tankowaniem patrzeć na ciśnienie na dystrybutorze. Jak jest niskie to długo tankujemy i zbieramy cały syf do siebie. Ja od tamtej pory obserwuje i sprawdza się.
 
No jak ma te 12 to idzie luksusowo i wchodzi może nawet te ćwierć/pół litra więcej do butli aż do fest odbicia.
 
LPG jako produkt jest w miarę czysty. Cały ten syf to „obsługa LPG” smary pomp, opiłki, korozja gumy itp. Dlatego surowiec to jedno a obsługa to drugie.

Ostatnio wymieniałem filtr fc po 50kkm - czysty! :D.
Butla jak do legalizacji dawałem - w środku oprócz czosnku - świecąca bez smalcow i grafitow.
 
Czy ktoś sprawdza skład LPG? Gość na stacji kiedyś mówił, że rafineria do LPG daje wszystkie swoje "śmieci".
 
Temat zamykam, znajdę chwilę to wyczyszczę i otworzę.
 
Czy ktoś sprawdza skład LPG? Gość na stacji kiedyś mówił, że rafineria do LPG daje wszystkie swoje "śmieci".
Właśnie gaz jest dosyć czysty bo jest dobrze obrabiany i doprawiamy składnikami polepszających spalanie.
No i oczywiście nawaniacz extra zgodnie z przepisami.

Dobrze ustawiony zapłon i sprawny układ paliwowy/wydechowy daje spaliny o wysokiej czystości.
 
Back
Top