• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

A stosował ktoś pomarańczowy kleen flo? Ponoć ma przywracać smarowanie itd i jest dość tani 😃 mi osobiście zielony kleen flo poprawił bardzo korekty w 307 hdi i zastanawiam się właśnie nad jego pomarańczowym bratem.
 
pomarańczowy kleen flo...
ma przywracać smarowanie...
Ja prdl ... !
Ludzie, zastanówcie się czasem, co piszecie na forach, bo poziom absurdu jest tak wysoki, że opisać się tego nie da!
Przecież ON ma parametr znormalizowany w postaci pozycji w świadectwach jakości pod nazwą "smarność skorygowana"!!!
 
Oczywiście że ma smarowanie ON ale nie taka jak kiedyś? Dlatego pytam o ten dodatek który ma poprawić smarowanie. Przepraszam za złe określenie.
 
Last edited by a moderator:
Ja prdl ... !
Ludzie, zastanówcie się czasem, co piszecie na forach, bo poziom absurdu jest tak wysoki, że opisać się tego nie da!
Przecież ON ma parametr znormalizowany w postaci pozycji w świadectwach jakości pod nazwą "smarność skorygowana"!!!
Świadectwo jakości czego dotyczy?
Produktu przed czy po uzdatnieniu -indywidualnym dla każdego koncernu konfekcjonujacego paliwo?

Kolejny przykład - dodatek 2EHN obniża dramatycznie smarność -były dodatki służące do uzyskania paliwa premium, które nie zawierały smaru rekompensującego utratę smarności. Po cichu zmodyfikowano recepturę o smar syntetyczny, który brudzi. Aby temu zapobiec zwiększono ilość detergentów co z kolei obniżyło znowu smarność 😂

Sprawa nie jest prosta w temacie smarności niestety.
 
Dlatego gdy w 2006 r wchodziły dpfy, oczyścili ON by był niskopopiołowy, ale i smarność spadła , a pompy z przed dekady nie były przystosowane i się łuszczyły, tarcie przegrzewało powierzchnię w pompie i się łuszczyły , opiłkowaly .
Dlatego taksówki niemieckie MB zaczęły lać olej 2T do ON .
I nie był to wadą pompy, bo te same pompy w MB przed 2006r jeździły po 800 000km bez naprawy .
Na szczęście z pomocą przyszedł Archoil.


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Siarka w paliwie miała bardzo dobre właściwości smarne. Pozostałe właściwości S jednak bardziej szkodziły niż pomagały. Na szczęście technologia dała mam alternatywy poprawiające smarność ( co roku notowane są odkrycia nowych smarów, a właściwie kończone są testy długoterminowe określające wpływ na depozyty, bo to jest największe zagrożenie).

Syntetyczne smary, modyfikatory tarcia to głównie zasługa przemysłu ciężkiego a Automotive tylko korzysta.
 
Dzisiaj zalane 50 ml ar + 25 ml acb na 52 litry paliwa, zrobiona wieczorna przejażdżka po mieście 20 km i efekt placebo jest 😆

BTW jak zalałem odwrotnie to mi spod przewodu paliwowego koło pompy zaczęła ciec ropa i sobie na chwile odpuściłem
 
Przedawkowanie dodatków przynosi odwrotny skutek - spadają osiągi silnika.
 
Może nie spadają ale kultura pracy może ucierpieć.

Mało osób wie ze można tanio sobie skomponować superdodatek korzystając z gotowców jak depresator plus parę innych :D

Niezwykle właściwości ma nawet zwykła nafta ALE UWAGA ! W NIEPRZEKRACZALNYM STĘŻENIU 1:1000.
 
Następnym razem zwiększę acb o 12,5 ml i zobaczymy ci będzie. Na razie kultura pracy jest ok, nawet odważyłbym się powiedzieć ze się poprawiła
 
@Pedros gdybyś tak kiedyś opracował dla nas instrukcję stworzenia tego superdodatku 😉 byłoby miło 👍 wiem wiem, za wiedzę i doświadczenie trzeba płacić 😉 pozdro
 
Ja przedawkowałem celowo 2EHN nawet 150 ml na 50 l. Efekt bdb. Potem, po 2 tyg jakby efekt był mniej odczuwalny. Być może szybko ulega destabilizacji.
 
Ja zauważyłem że jak zacząłem dolewać do baku czystego paliwa, po dużym przedawkowaniu, to auto odżywało.
 
@Pedros gdybyś tak kiedyś opracował dla nas instrukcję stworzenia tego superdodatku 😉 byłoby miło 👍 wiem wiem, za wiedzę i doświadczenie trzeba płacić 😉 pozdro
To za duża odpowiedzialność. W najgorszym przypadku po dodatku Pedros Super Diesel sam sobie wtryski w kosmos wyślę ;)
Post automatically merged:

Ja zauważyłem że jak zacząłem dolewać do baku czystego paliwa, po dużym przedawkowaniu, to auto odżywało.
Dokładnie, to indywidualna sprawa. Są silniki które nie znoszą odstępstw od ustalonych parametrów spalania. Z drugiej strony może właśnie wyjątkowo dobre paliwo lejesz (świeżutkie, z dobrym podstawowym pakietem dodatków).
 
Ja aktualnie testuję mieszankę 20ml AR + 75ml ACB na 40L ON, chociaż wydaje mi się że optymalna dawka ACB w moim przypadku to 60ml. Podobnie jak u @STREAM-HD komputer pokazuje rekordowo niskie spalanie (przejechane 1700km). Jakie jest prawdziwe okaże się po weekendzie bo na razie nie tankuję do pełna, żeby mieć rezerwę na dolewkę ON w przypadku przedawkowania.
 
na razie nie tankuję do pełna, żeby mieć rezerwę na dolewkę ON w przypadku przedawkowania.
Skąd ja to znam :D - niestety przy testach trzeba (jak o w życiu) trzeba mieć plan B… i C.

Co do 2EHN / to już mogę powiedzieć że najbardziej spektakularne odczucia względem paliwa solo to 1500 ppm czyli na 50 l - 75 ml 2EHN.

Potem przyrost nie jest liniowy.

Nadal mam obawy o stabilność termiczną 2EHN- u mnie zasilanie wyglada tak:

- przewód ze zbiornika paliwa trafia jednym przewodem do puszki z filtrem
- z filtra przewodem na szynę
- powrót z szyny jest tylko do puszki z filtrem i tutaj cyrkuluje

Efekt - zawsze gorąca puszka z filtrem

Zaleta jest to ze zimą nie interesują mnie depresatory (choć i tak stosuje ale z innych powodów), jak o to ze podczas wymiany filtra mogę zalać czystym preparatem LM2666 albo K2 Dictum i na tym sobie działa bez powrotu do zbiornika paliwa jedynie stężenie spada w czasie.

Nie wiem czy zwróciliście uwagę ale oba preparaty do czyszczenia zawierają 2EHN (nawet ok 20%) i tym może silnik być zasilany bez udziału oleju napędowego.
Tak jak i samo wlanie do baku - ludzie odczuwają bardzo dobre efekty (ciszej, szybciej, mocniej).
 
Co do 2EHN / to już mogę powiedzieć że najbardziej spektakularne odczucia względem paliwa solo to 1500 ppm czyli na 50 l - 75 ml 2EHN.
Dokładnie tak to wygląda w moim przypadku. Powyżej tej dawki pogarsza się akustyka i osiągi w moim 1,5tdci.
Nie wiem czy zwróciliście uwagę ale oba preparaty do czyszczenia zawierają 2EHN (nawet ok 20%) i tym może silnik być zasilany bez udziału oleju napędowego.
Tak jak i samo wlanie do baku - ludzie odczuwają bardzo dobre efekty (ciszej, szybciej, mocniej).
Od użycia K2 Diesel Dictum zaczęło się szukanie tego czegoś co daje kopa i wycisza jednocześnie. Wcześniej byłem bardzo sceptyczny i z uśmieszkiem podchodziłem do tematu. Co do skuteczności w przedłużaniu "życia" nie miałem wątpliwości ale aby poprawić dynamikę i wyciszyć jednocześnie?
 
Ja zauważyłem że.....
, to auto odżywało.

Oczywiście , nawet spalany olej powoduje większe zanieczyszczenia w spalinach a Eko policjant Lambda zaraz krzyczy do ECU : mniej paliwa ! Zmniejsz dawkę !
Bo on nie wie , że oprócz paliwa spala się coś jeszcze . Zaprogramowane ma , że spala tylko benzynę i ciut par oleju z odmy w sprawnym silniku . Dolewają cokolwiek, a w tym olej 2T , automatycznie zmniejszamy parametry.
Zmniejszona dawka paliwa skutkuje mniejszymi osiągami .


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Tak z domowej kuchni to jakie mamy "dodatki"?
Nafta - pamiętam, że dawno temu Autosany nią dokarmiano w zimie :) poprawia spalanie? Jak?
Izopropanol - wiąże wodę?
Ksynen(y) - rozpuszczalniki - czyszczą układ, przewody itp.?
Dobrze to spamiętłem? ;)
 
Back
Top