• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

@Pedros czy pod DPF'y podejdzie? Jeśli tak, to wezmę także na testy 😀
No i czy 'leżak magazynowy' nie traci właściwości?
 
@Pedros w składzie tego specyfiku jest coś ciekawego warto nabyć ?
 

Attachments

  • VIKINGDIESELPOWER_3.1_41104.pdf
    313,2 KB · Odwiedzin: 194
Czy byłby ktoś chętny ze mną na przetestowanie dodatku cetan r ?
W dużych ilościach wychodzi taniej
 
@Pedros czy pod DPF'y podejdzie? Jeśli tak, to wezmę także na testy 😀
No i czy 'leżak magazynowy' nie traci właściwości?
Pewnie że tak jeśli chodzi o DPF.
To ze leżak jeszcze nic nie znaczy - byle na słońcu to nie leżało. Zawsze jakieś ryzyko jest ale to bardziej w kierunku mniejszej skuteczności. Ale nie podejrzewam.
 
Pewnie że tak jeśli chodzi o DPF.
To ze leżak jeszcze nic nie znaczy - byle na słońcu to nie leżało. Zawsze jakieś ryzyko jest ale to bardziej w kierunku mniejszej skuteczności. Ale nie podejrzewam.
To w takim wypadku cena okazja 🙈
 
He he, też kupiłem oba środki ....
Zaraz forum wykupi wszystko 😁😛
Post automatically merged:

Pedros co w tych dodatkach daje naftalen? W obu nafta na poziomie 60%
 
Zaraz forum wykupi wszystko 😁😛
Korci mnie ale odpuszczam na razie. Choć wiem że pewnie do jutra nic nie będzie :D🙃
Skydda mam jeszcze pół butli a później czekam aż się pojawi pomarańczowy Kleen-Flo.
Post automatically merged:

Było 18 sztuk kilka godzin temu.
Zostało 5 :eek::p
 
Czy byłby ktoś chętny ze mną na przetestowanie dodatku cetan r ?
W dużych ilościach wychodzi taniej
Ile chcesz kolego kupić tego CETAN R?
Ciekawe jak by go połączyć z Mannol Ester lub Kleen-Flo 953 Lubricant
 
Last edited:
Korci mnie ale odpuszczam na razie. Choć wiem że pewnie do jutra nic nie będzie :D🙃
Skydda mam jeszcze pół butli a później czekam aż się pojawi pomarańczowy Kleen-Flo.
Post automatically merged:

Było 18 sztuk kilka godzin temu.
Zostało 5 :eek::p
Ja mam już w domku 6 buteleczek pomarańczowego KleenFlo 😀
 
Najlepiej 5L
Przemyśle sprawę, ponieważ wczoraj zamówiłem AR6900D Max i chce jeszcze Stanadyne na testy kupić.
Ten CETAN R bym zmieszał z jakimś smarowidłem, Mannol lub Kleen-Flo a to już mi stworzy dodatki na kilka lat przy mojej jeździe 15tyś. rocznie.

Ktoś z szanownych wie do ilu Cetanów można podnosić diesla bez szkody dla silnika?
 
Mnie zaciekawił cetan r, bo jest stosunkowo tani i dość wysoko podnosi LC
 
He he, też kupiłem oba środki ....
Zaraz forum wykupi wszystko 😁😛
Post automatically merged:

Pedros co w tych dodatkach daje naftalen? W obu nafta na poziomie 60%
Mam kilka teorii ale nie jestem pewien intencji umieszczania tego w karcie tzn wiadomo ze muszą i tak

- może pochodzić z zanieczyszczeń albo jako składowa mieszaniny destylatów

- jest wielopierścieniowy wiec nie obniża LC

- podejrzewam go o czyszczące właściwości czy to bezpośrednio w kontakcie czy po spaleniu (reakcje rodnikowe są tak silne że można regulować stężeniem gdzie następuje spalanie, czy reaktywne rodniki np nie lecą dalej poza cylinder i dopalają węgle). Ale to raczej moje przemyślenia niż dogmat wiec raczej sie tym nie sugerujcie

- ktoś robił badania i rzekomo poprawiał smarność w oleju napędowym o wysokiej ilości parafin liniowych ale tez nie mogę tego znaleźć
Post automatically merged:

Było 18 sztuk kilka godzin temu.
Zostało 5 :eek::p
Hahaha
Jak przyjdzie muszę to powąchać.
W karcie, wiadomo części składników nie ma.
 
Last edited:
Czy ktoś posiada może dane z zawartością LC w dieslu na poszczególnych stacjach, BP, Shell, Lotos, Orlen w Warszawie.?
Czy przy każdym transporcie te wartości są zmienne?
 
Przyjmij LC 52-53
Pierwsze lepsze świadectwo jakości (nie z Wawy i stare):
74BE76E7-1F5D-4EDE-8809-B7B5727759A1.jpeg


Niestety te wartości są zmienne ale w niewielkich granicach.
 
Małe podsumowanie i na co ja zwracałbym uwagę dodając cokolwiek do paliwa

1. Nie przesadzajmy z ilością

Nadmiar może powodować dodatkowe specyficzne osmalanie komory spalania i wylotu. Dodatkowo, mogą tworzyć się depozyty we wewnętrzu wtryskiwaczy.

Przykład: nadmiar dodatków osmala regularnie wnętrze komory spalnia, potem osmala EGR, kat traci skuteczność, sondy pracują na skraju parametrów odczytów.
Dodatkowo świece żarowe mogą się po prostu przepalic - obecnie używane są wielofazowe i samoregulujące. Osmalenie części odpowiedzialnej za regulacje (dłuższa cześć grota) fałszuje regulacje i swiece są nadmiernie eksploatowane do przepalenia. A u niektórych świece żarowe maja czujniki ciśnienia i może to być niepotrzebny wydatek.

2. Jeśli pierwszy raz coś zalewasz, wymień filtr paliwa. Jeśli lejesz agresywniejsze środki typu Injector Cleaner to pierwsza wymiana po 15kkm. Potem regularnie 30, a kolejna może już być po 45 kkm (jeśli układ jest czysty).

I teraz dobry dowcip ze stajni VW -filtr paliwa wymienia się w TDI co 90 kkm 😂.


3. Nie mieszaj jeśli nie znasz składu. Wiem ze rozkminiamy karty i badamy kompatybilność ale trzeba to robić z rozwagą. Bardzo łatwo można sobie skomponować zbyt bogata miksturę, która na jedno pomoże na inne zaszkodzi (smarność vs czyszczenie, smarność vs lakowanie igły wtrysku, itp.) W niektórych środkach, dublują się składniki i również to trzeba mieć na uwadze.

4. Ważna jest regularność stosowania. Przydaje się to do utrzymywania dobrego stanu. Metodycznie, sukcesywnie, kropla drąży skalę - tak nasze środki do ON też działają.

5. W paliwach również są już dodatki. W premium przeważnie więcej (piszę przeważnie, ponieważ paliwa premium w moim mniemaniu nie powinny polegać tylko na tanich addycjach tylko w dobrze zaprojektowany składzie frakcyjnym, ale to jest drogie).

6. O wyganianiu wody z układu pisałem nie raz. Woda jest wszędzie. Nie unikniemy tego. Wodę można z deemulgowac - czyli rozdzielić wyraźna granicą faz albo zemulgować. Niektóre „preparaty” działają przeciwstawnie do siebie.
Raz w roku, najlepiej 2 warto wygonić wodę z układu. U niektórych zbiera się ona w filtrze i jeśli jest możliwość to odlać z dna wraz z zanieczyszczeniami - ale zawsze jest w baku. Woda powoduje korozję ale to jest oczywiste i nie muszę powtarzać.
Stosując regularnie niektóre dodatki pozbywamy się wody sukcesywnie i nie musimy się tym przejmować w porach zimnych.
 
Że podrożał, przez nas ;)
Jeszcze nie mam zdania, jeszcze nie doszedł :D
Post automatically merged:

E20AD6EA-6951-4965-BFF4-653BC758664A.jpeg
62AE69A9-6687-4777-94A6-A32936C92AEE.jpeg




Patrzcie co znalazłem!
Butelka ma wybitą datę 89 rok.😂
Oczywiście pusty.
 
Back
Top