To z dostępnych wizek dorzucam Libriksol ze strony producenta (
Link > Petrol sc), ostatnio szukałem, żeby szacunkowo porównać z AR.
Po dłuższej jeździe na zestawie Mannol + ACB + okazjonalnie Envirox - w różnych proporcjach, narastających oczywiście
, rozpocząłem kolejny zestaw: Libriksol + Multissol1000 - produkcja Pretrol sc, konfekcjonowana w detalu przez AC Poland.
Zmiana mieszanki poprzedzona jazdą na zwykłym ON - około 500 km w dwóch tankowaniach zjechanych do rezerwy.
Lubriksol - po mocno rozpuszczalnikowym zapachu podejrzewam, że polega na mieszaninie jakiegoś smaru rozpuszczonego np. w nafcie (?).
Jazda w pierwszej kolejności na dawce 1:1000, następnie 1:500.
Zakładam, że smaruje, niemniej spala się jak zwykły diesel - nie daje zmiękczenia/wygłuszenia pracy silnika (szczególnie zimnego), które obserwowałem przy stosowaniu Mannola. Mam wrażenie, że nawet minimalnie zaostrzył jego pracę.
Nie wpłynął na poziom zadymienia.
Właściwie wrażenia z jazdy mam takie, jakby go nie było w paliwie. Poza tym, że 1.6 tdci chyba przez 200 km zastanawiało się dłużej, co ma z takim paliwem zrobić - dłużej kręciło przy rozruchu. Podobną sytuację miałem przy połowie dawki AR, ale może to też być zbieg okoliczności wynikający, np. z niedomagań samego silnika (228 kkm).
Następnie do paliwa z Lubriksolem (1:500) dodałem Multissol1000 (1:1000).
Zapach podobny do innych środków składających się głównie z 2-ehn.
Dodanie Multissolu, w dawce 1:1000 zgodnie z przewidywaniem, istotnie wygłuszyło proces spalania paliwa.
Standardowy "bąk na życzenie" przy mocnym przyspieszaniu został ograniczony do około 1/3 (na oko), reakcja na gaz trochę żwawsza, mniej trzeba go dusić niż na zwykłym ON.
Wydaje mi się, że będzie trzeba dozować go trochę więcej niż np. ACB (czysty 2-ehn).
Ile to kosztowało w zaokrągleniu.
Lubriksol 1L - 21 zł
Multissol 1L - 30 zł
+ koszt przesyłki
Na ten moment Multissol uważam za bardzo dobrego i ekonomicznego następcę Amsoil Diesel Cetane Boost.
Jako, że przewinęła się też informacja, że nie należy mieszać ze sobą Lubriksol i Multissol przed wlaniem do paliwa. Zrobiłem co?
Pomieszałem.
W trakcie dolewania, widać było, że to różne frakcje (tak samo przy mieszaniu ACB z Mannolem).
Po zamieszaniu powstaje jednolita ciecz.
W załączeniu zdjęcie tej mieszaniny - po tygodniu na półce wygląda tak samo.
Jak to wygląda na poziomie mikro i chemicznym, nie wiadomo.