• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Czy lepiej, co lepiej smaruje to zależy od chwilowej mody. Dziś jeden środek jest na topie, za tydzień pojawi się czarny koń i zdeklasuje inne środki 😂. Od siebie dodam że Ar6900-d pokazał swoją skuteczność przy zacinającym się zaworku scv w Astrze 1.7 cdti. Wolne obroty bez użycia Ar były bardzo nierówne. Po prostu zacierał się. Właściciel należy do tych co jak się nie urwie to będzie jeździł. Pod moim wpływem zakupił Ar 6900d i po wyjeżdżeniu 500ml objawy prawie znikły. Jeszcze silnik ma dalikatne falowanie ale z tym można spokojnie jeździć. Ja polecam, nie jest najtaniej ale na bolączki Astry pomogło.
 
@wuwok ciekawe czy zmieniłoby się teraz coś z falowaniem po użyciu Mannola
 
To zależy na czy Tobie zależy i jakie paliwo wzmacniasz.

1:2000 już rzekomo smaruje ale mało podnosi LC. Trzeba wybrać swój sposób :)

Generalnie po którymś baku dawki się kumulują, ludzie tego nie liczą i nie można określić właściwego stężenia 😆
Czyli 1:1000 to slabo smaruje. Czytam ,czytam i w sumie to nie wiem co dolewac, najbardziej zależy mi na smarowaniu pompy CR
 
Dlaczego słabo? 1:1000 to jest pełna dawka, a AR6900D podnosi smarność już przy połowie dawki czyli 1:2000.
 
@berys
IMG_20220501_095904.jpg
 
Tłoczek w scv jest na bank porysowany. Może jakiś ceramizer zaceruje te rysy 😉
 
@wuwok ciekawe czy zmieniłoby się teraz coś z falowaniem po użyciu Mannola
Piszę co użyłem i zadziałało. Mi Mannol nie siadł, dźwięk silnika jak i gorsza dynamika pojazdu [jeśli można powiedzieć że moje 1.3 ma w ogóle dynamikę :) ] Za Mannolem przemawia tylko cena. I stąd biorą się ohhy ahhy. Ja wyznaje zasadę że skądś cena musi się brać. Używam Ar i może przepłacam a może nie ale wszystko działa jak powinno w samochodzie przy przebiegu ponad 200 tyś km. Samochód często robi trasy 7km. Poleciłem co zadziałało na 100% w znanym mi przypadku.

Sam stosowałeś Mannola i potem zmieniłeś na inny lubrykator. [po problemie z dpf] Nie wiem czy wróciłeś do mannola bo aktualnie nie sledze zbyt uważnie fora. Sezon motocyklowy jak i inne zajęcia po prostu aktualnie bardziej mnie absorbują.
Post automatically merged:

Tłoczek w scv jest na bank porysowany. Może jakiś ceramizer zaceruje te rysy 😉
Nie mój samochód. Ja bym wymienił, hobbystycznie naprawiam tej osobie samochód i pojawia się problem z pompą wspomagania. Mówię że należy temat ogarnąć. Usłyszałem że dobra jest, kiedyś. Świata nie zbawię. Zepsuje się to będą większe koszty :)
 
Za Mannolem przemawia tylko cena. I stąd biorą się ohhy ahhy. Ja wyznaje zasadę że skądś cena musi się brać.

Cena o niczym nie świadczy, to marketing. Ostatnio oglądałem test kremów do twarzy i najlepszy okazał się najtańszy produkt, a francuskie bardzo drogie w pięknych pudełkach wypadły słabo.

Prawdę mówiąc to nie dysponujemy badaniami porównawczymi Mannola i Archoila, więc nie możesz jednoznacznie stwierdzić, że jedyną zaletą Mannola jest cena.
 
.
Z tego co wiem Ar podaje swoje badania, testy na kartach produktu. Produkt jest sprzedawany na rynku Amerykańskim gdzie jak wiadomo bardzo często ludzie się procesują. Więc tam na 100% ktoś by ich z torbami puścił.


Co do ceny i jakości nikt nikomu nie da nic za darmo. Często porównania/testy są tendencyjne, z wskazaniem od razu na zwycięzcę. To ja przytoczę jako kontr argument pewien fakt. Szukałem motocykla nowego w cenie dobrej klasy samochodu. Oglądałem dziesiątki filmów na Ytubie i tam polscy testerzy wychwalali pod niebiosa Triumpha [bardzo dobry motocykl] a ganili Bmw. Jedną z największych wad mojego Bmw był zasięg w jeździe turystycznej. Mam bak o pojemności 15l a wymieniony rywal ma 20l zbiornik. I bym się zgodził ze to przewaga z jednym ale...Brytol pali więcej o litr paliwa. Czyli zasięg podobny. Testy fajne ale nic nie zastąpi zdrowego rozsądku i podejścia z dystansem do wszelkich testów. Większość testerów po filmikach, testach zakupywała Triumpha jako motocykl prywatny. Potem się okazało że to jest polityka firmy. Testerom sprzedawać motocykl w dobrej kasie za promocję. A Bmw? olewało testerów i tak się sprzedaję. Są różne formy lokowania produktu.
 
Last edited:
To z dostępnych wizek dorzucam Libriksol ze strony producenta (Link > Petrol sc), ostatnio szukałem, żeby szacunkowo porównać z AR.

1651402747035.png


Po dłuższej jeździe na zestawie Mannol + ACB + okazjonalnie Envirox - w różnych proporcjach, narastających oczywiście 😁, rozpocząłem kolejny zestaw: Libriksol + Multissol1000 - produkcja Pretrol sc, konfekcjonowana w detalu przez AC Poland.
Zmiana mieszanki poprzedzona jazdą na zwykłym ON - około 500 km w dwóch tankowaniach zjechanych do rezerwy.

Lubriksol - po mocno rozpuszczalnikowym zapachu podejrzewam, że polega na mieszaninie jakiegoś smaru rozpuszczonego np. w nafcie (?).
Jazda w pierwszej kolejności na dawce 1:1000, następnie 1:500.
Zakładam, że smaruje, niemniej spala się jak zwykły diesel - nie daje zmiękczenia/wygłuszenia pracy silnika (szczególnie zimnego), które obserwowałem przy stosowaniu Mannola. Mam wrażenie, że nawet minimalnie zaostrzył jego pracę.
Nie wpłynął na poziom zadymienia.
Właściwie wrażenia z jazdy mam takie, jakby go nie było w paliwie. Poza tym, że 1.6 tdci chyba przez 200 km zastanawiało się dłużej, co ma z takim paliwem zrobić - dłużej kręciło przy rozruchu. Podobną sytuację miałem przy połowie dawki AR, ale może to też być zbieg okoliczności wynikający, np. z niedomagań samego silnika (228 kkm).

Następnie do paliwa z Lubriksolem (1:500) dodałem Multissol1000 (1:1000).
Zapach podobny do innych środków składających się głównie z 2-ehn.
Dodanie Multissolu, w dawce 1:1000 zgodnie z przewidywaniem, istotnie wygłuszyło proces spalania paliwa.
Standardowy "bąk na życzenie" przy mocnym przyspieszaniu został ograniczony do około 1/3 (na oko), reakcja na gaz trochę żwawsza, mniej trzeba go dusić niż na zwykłym ON.
Wydaje mi się, że będzie trzeba dozować go trochę więcej niż np. ACB (czysty 2-ehn).

Ile to kosztowało w zaokrągleniu.
Lubriksol 1L - 21 zł
Multissol 1L - 30 zł
+ koszt przesyłki
Na ten moment Multissol uważam za bardzo dobrego i ekonomicznego następcę Amsoil Diesel Cetane Boost.

Jako, że przewinęła się też informacja, że nie należy mieszać ze sobą Lubriksol i Multissol przed wlaniem do paliwa. Zrobiłem co?
Pomieszałem.
W trakcie dolewania, widać było, że to różne frakcje (tak samo przy mieszaniu ACB z Mannolem).
Po zamieszaniu powstaje jednolita ciecz.
W załączeniu zdjęcie tej mieszaniny - po tygodniu na półce wygląda tak samo.
Jak to wygląda na poziomie mikro i chemicznym, nie wiadomo.


Lubriksol plus Multissol.jpg
 
Cena o niczym nie świadczy, to marketing. Ostatnio oglądałem test kremów do twarzy i najlepszy okazał się najtańszy produkt, a francuskie bardzo drogie w pięknych pudełkach wypadły słabo.

Prawdę mówiąc to nie dysponujemy badaniami porównawczymi Mannola i Archoila, więc nie możesz jednoznacznie stwierdzić, że jedyną zaletą Mannola jest cena.
100 % zgody choć osobiście uważam nie zawsze to tylko marketing. Temat kremów do twarzy jest mi bardzo bliski bo przetestowałem na sobie takie za kilkaset pln i takie za kilkanaście🙂
 
Dodam ze pracowalem w fabryce kosmetykow w UK , tanie kremy, srodki czystosci do sieciowek - kilka skladnikow w sobie, do ekskluzywnych drogerii od kilkunastu do kilkudziesieciu dodatkow , ekstraktow
 
Last edited by a moderator:
...szacun
tylko chyba nie o tym mowa tutaj ..
Jak chcesz pogadać o pracy za granicą to zapraszam na priv . Ja pierwszy wyjazd miałem w 1999 r do Oslo
 
Last edited by a moderator:
Dodam ze pracowalem w fabryce kosmetykow w UK , tanie kremy, srodki czystosci do sieciowek - kilka skladnikow w sobie, do ekskluzywnych drogerii od kilkunastu do kilkudziesieciu dodatkow , ekstraktow
Mój młody pracował w firmie gdzie produkowano towar na dużą sieciówkę w Polsce. Dla niej ważna jest cena więc idzie produkt w takim samym opakowaniu itd. Różni się tylko składem, często podmienia się na tańsze komponenty lub się ich nie dodaje w ogóle jeśli jest taka możliwość. Więc jeśli cena ma znaczenie to skądś bierze się różnica. Zazwyczaj tnie się na na dodatkach. Więc jeśli produkt jest droższy to jest o wiele większą możliwość że jest wytwarzany zgodnie z pierwotną recepturą.
 
teraz wjechał kleen-flo 963 w miejsce mannola 9930, zobaczym czy będzie jakakolwiek różnica wyczuwalna. Mannol konsystencja takiego oleju, kleen floo bezbarwny śmierdziuch, śmierdzi jak archoil
 
Znajomy za moją namową zalał AR 6900 do 3 swoich aut i powiedział mi ostatnio, że jest rewelacja. Samochody odczuwalnie lepiej jeżdżą. Auta to min: nowe Renault Traffic, Espace 2018, i stare Kangoo 1.5 dci. Nawet w nowym aucie poczuł różnicę. Ja np. po zalaniu do bmw jakiejś specjalnej różnicy nie czuję ale też jej nie oczekiwałem. Ważne, że mam świadomość, że środek działa. To nowe auto więc nie bardzo ma co ten środek polepszyć.
 
To jeszcze mu doradź, niech zmieni stację paliw skoro odczuwa rewelacje w każdym aucie. Przecież te środki tylko poprawiają jakość paliwa, które i tak musi trzymać normy i proces spalania, a nie odrazu remontują układ paliwowy do stanu fabrycznego albo wręcz poprawiają fabrykę, żeby fura miała nagle zacząć jeździć rewelacyjnie.
 
Back
Top