• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Cetan-R to mówię już resztka 50ml z 500 została do wlania w bagażniku.

W baku w granicach 1:1000 obecny też
Rozlany na 2 auta i prawie wyjeżdżony.

Mannol też ma jakiś tam niewielki dodatek 2-EHN plus smar estrowy.
Zobaczymy czy będzie muł, jak tak to może czymś innym dobijemy 2-EHN.

Ale może właśnie jest go za dużo i dlatego dymi.
Ale kop jest całkiem przyzwoity na tym cetanie, ratuje trochę paliwo BP bo mam wrażenie że po nim jest muł 🤔.

Ewentualnie nawąchalem sobie za dużo dodatków i sobie to wkręcam 😁😁😁
Na paliwie z BP auto to prawdziwy muł. Bez znaczenia czy zwykły czy ultimate. Najgorsze paliwo jest na BP
 
Może ktoś kto ma podniesioną moc (wykres na zwykłym paliwie) skusi się na "zhamowanie" z DNA? Jeśli z AR jest lepiej niż na paliwie solo , a z DNA lepiej niż na AR to różnice powinny być znaczące i wykraczające po za błąd pomiarowy.
Ja będę hamował auto na DNA w niedługim czasie wiec zobaczymy
 
@bartekkk a ja właśnie przeszedłem z shellla na BP bo uważam ze lepiej auto reaguje
 
Tak na wynik po strojeniu
 
Kolejna seria testów zakończona, 5.5k km przejechane, sprawdzone:
- AR 6900,
- Oilsyn Diesel Race DNA,
- Millers Oil DIESEL POWER ECOMAX,
- moja zeszłoroczna mieszanka oparta na AR 6900, mannol 9930 i ACB
- AR 6900 z dodatkiem smarowidła i katalizatora spalania (dodaje bo aktualnie na tym śmigam).

Dodatki testowane pod kątem spalania, odczucia dynamiki i barwy dźwięku silnika podczas podróżowania po autostradzie Dodatki zalewane były w stosunku 1:666 (1.5ml dodatku na 1l ON). Te moje testy są bardzo subiektywne i nie można na ich podstawie wyciągać daleko idących wniosków. Jakiś pogląd na ich podstawie mogą mieć właściciele samochodów z silnikiem 1.5 tdci i to też nie wszystkich.

Wyniki spalania są porównywalne dla każdego z dodatków i oscylują pomiędzy 4.9-5.1 litra. Na czystym ON autko pali 5.4 litra na 100km. Spalanie testowałem na odcinku prawie 40 km w temp około 20 stopni, późnym wieczorem aby uniknąć korków itp. Każdy dodatek testowany był minimum dwa razy, czysty ON 5 razy. Tempomat ustawiony na 120km, klima na max.

Najniższe wyniki były na Millers Oil DIESEL POWER ECOMAX i Oilsyn Diesel Race DNA 4.9-5.0 Litra. Dynamika najlepiej odczuwalna była na Oilsyn Diesel Race DNA i AR6900 z "magicznymi" dodatkami. Najciszej zdecydowanie na AR6900 z dodatkami.

- AR 6900 większość z nas zna i raczej niczym nas nie zaskoczy. W moim silniku w tej dawce trochę dynamiczniej i delikatna zmiana barwy dźwięku silnika. Ogólnie jak na gotowy dodatek to jest ok.
- Millers zaskoczył mnie pozytywnie i generalnie trafi na dłuższe testy w przyszłości. Poprawia dynamikę a barwa dźwięku zdecydowanie z wyższej klasy silnika.
- Oilsyn Diesel Race DNA w moim aucie sprawdza się tylko w niższej dawce niż zalecana. Nie wiem jak u innych, ale moje 1.5 tdci dosłownie kopie po krzyżach jak odpali NM. Barwa jest zdecydowanie agresywniejsza i mniej przyjemna ale nie przeszkadza w dłuższych trasach.
- Moja dobrze sprawdzona mieszanka w porównaniu z czystymi dodatkami wypada niejednoznacznie. Odrobinę wyższe spalanie (granica błędu), dynamika porównywalna do AR i ECOMAXA ale za to jest dużo ciszej. Na autostradach kompletna cisza, wolne obroty bez jakichkolwiek wibracji...
- AR 6900 z magicznym dodatkiem smarowidła i katalizatora spalania ma charakterystykę bardzo podobną do mojej mieszanki za wyjątkiem dynamiki. Jest bardziej dynamiczna i bardzo cicha jednocześnie.

Do tego może warto dodać, że tylko moja mieszanka i AR z magią praktycznie całkowicie niwelowały wibracje pochodzące od silnika.

Po tej i zeszłorocznej sesji testów dochodzę do wniosku, że samo podnoszenie LC bez zadbania o katalizator spalania i smarowidło nie przynosi zadawalających efektów. W przypadku mojego silnika efektywne LC wacha się pomiędzy 55-57.
Z gotowych dodatków w mojej opinii najbliżej do optymalnego składu jest Oilsyn Diesel Race DNA. Millers i AR 6900 wydają się być podobne do siebie. Mannol 9930 i ACB są zbyt ubogie.

Od razu zaznaczam, że za wszystkie dodatki zapłaciłem (za wyjątkiem magii do AR 6900) i są one z ogólnodostępnej dystrybucji. Testy traktuję jako zabawę i pewnego rodzaju hobby. Zwłaszcza nocne testy całkowicie rozwiązują problemy ze snem :>.

A to mój podręczny zestaw (AR już zmieszany) 😂

IMG_20220905_191853.jpg
 
Last edited:
Stosuje 6900 d max w dawce 1:1000, Ty 1:666, nie oczekuje fajerwerków zalezy mi bardziej na smarowaniu, piszesz ze lejesz smarowidło, 6900 ma tego za mało, ? Chcialem spr. Ecomaxa millersa , weyczytalem ze ecomax ma malo smarowidła więc odpyściłem sobie, silnik 1.6 tdi.
"AR 6900 z magicznym dodatkiem smarowidła i katalizatora spalania" mógłbyś zdradzić co dodajesz do 6900 i w jakich proporcjach?
 
Jednym z głównych kryteriów oceny działania dodatku w moim przypadku jest cichy silnik. AR 6900d według producenta posiada smarowidła aż nadto do ochrony układu paliwowego. W moim przypadku dodatkowe smarowidło jest po to aby wyciszyć silnik. Gdyby zależało mi tylko na czystości i dodatkowej ochronie układu to AR6900, POWER ECOMAX lub Oilsyn Diesel Race DNA w zupełności by mi wystarczyły.
Co do "magicznego dodatku smarowidła i katalizatora spalania" to jest wszystko co mogę napisać bo sam nie wiele więcej wiem...
 
Dzięki za test. Garść infromacji z własnwgo podwórka zawsze się przyda.
Szkoda, że tego zawodnika zabrakło w odniesieniu do reszty :p

Swędzi mnie, żeby go kupić znowu.
amsoil-diesel-all-in-one-473ml.jpg
 
Jednym z głównych kryteriów oceny działania dodatku w moim przypadku jest cichy silnik. AR 6900d według producenta posiada smarowidła aż nadto do ochrony układu paliwowego. W moim przypadku dodatkowe smarowidło jest po to aby wyciszyć silnik. Gdyby zależało mi tylko na czystości i dodatkowej ochronie układu to AR6900, POWER ECOMAX lub Oilsyn Diesel Race DNA w zupełności by mi wystarczyły.
Co do "magicznego dodatku smarowidła i katalizatora spalania" to jest wszystko co mogę napisać bo sam nie wiele więcej wiem...
Napiszesz jakie proporcje AR z mannolem?

Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka
 
max 20%. Ja mieszałem 40 ml AR z 40 ml ACB i 20ml 9930. Tylko tego starego 9930, teraz ponoć jest nowy. Dla porządku zaznaczam, że nie polecam samodzielnego mieszania gotowych mieszanek. Ja robię to dla fanu i jestem świadomy potencjonalnych problemów...
 
max 20%. Ja mieszałem 40 ml AR z 40 ml ACB i 20ml 9930. Tylko tego starego 9930, teraz ponoć jest nowy. Dla porządku zaznaczam, że nie polecam samodzielnego mieszania gotowych mieszanek. Ja robię to dla fanu i jestem świadomy potencjonalnych problemów...
Zmieszałem identyczne składniki, tylko w równych częściach (50 ml AR z 50 ml ACB i 50ml 9930) i wszystko było super z jednym wyjątkiem, czas wypalania/regeneracji DPF znacząco się wydłużył, aż do 34 minut, gdzie zawsze wypala się w 15-20 minut. Sprawdziłem to drugi raz i było tak samo, przy czym interwały między kolejnymi regeneracjami nie zmieniły się i były jak najbardziej prawidłowe, czyli proces zapełniania filtra był prawidłowy, tylko czas wypalania się wydłużył. Zalałem czysty ON i wszystko wróciło do normy, wróciłem też do "starego" mixu, czyli (50 ml AR z 50 ml ACB) i również jest dobrze, bo na tej mieszance mój 1,6TDI chodzi najlepiej, a przerobiłem prawie wszystko, co dostępne na rynku. Do Mannola nigdy nie wrócę, bo poza powyższym na dnie butelki coś się krystalizowało...
 
Czy można stosować AR6900D z Vervą? Zamieszczam świadectwo jakości
 

Attachments

  • Orlen_Verva.jpg
    Orlen_Verva.jpg
    606,2 KB · Odwiedzin: 128
Z tego co kojarzę to @wlyszkow zawsze pisał że dodatki AR raczej do czystego paliwa, nie do premium. Jak chcesz coś dolewać to chyba Hybrogen będzie lepszym wyborem?
 
Nie ma przeszkód żeby stosować AR do paliw Premium po za finansowymi. Chodzi o to , że im paliwo jest lepsze tym mniejszy efekt, mniejsza różnicę poprawy parametrów uzyskasz.
 
Dodanie pełnej dawki AR6900 do ON, które LC ma na poziomie 55, może wręcz pogorszyć parametry pracy silnika. Dotyczy się to każdego dodatku który podnosi LC w ON...
 
Jaka jest bezpieczna górna granica liczby cetanowej dla diesla?

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka
 
@Pedros wrzucał opracowanie kiedyś nt. LC >60 w ramach ciekawostki, a tak na codzień to raczej 56-57 to górna granica.
Trzeba obserwować swoje auto
 
Back
Top