• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Oilsyn Diesel Race DNA u mnie w 1.3 cdti poprawiło hmmm.. elastyczność. Ciężko określić co ale jest jak by zrywniejszy, chętniej przyspiesza. Na niskich obrotach przyjemniej się toczy, choć tego unikam ze względu na dwumase. Oczywiście nie zrobił 150km . Po prostu jakoś chętniej reaguje na gaz. Spalanie mam relatywnie dość niskie to tu ciężko określić. Te dodatki najbardziej wpływają na naszą psychikę, i skutecznie czyszczą portfel z gotówki. Ostatnio śmigałem Bmw bez dodatków i spalanie to samo co z dodatkami. [mowa o benzynie] Ale zakupiłem dodatek tłumacząc żonce że jest potrzebne też do jej benzyny :D
 
Ostatnio sobie przypominałem jak się jeździ na AR. 0,5 do 2,0 ml/L. Najmilej szło na 2,0, choć spodziewałem się, że będzie trochę ostrzej. Pomijam sens ekonomiczny takiej dozy.
Aktualnie AR 0,5 ml/L jako smarowacz i 1,5 ml/L Multissol jako baza. Silnik na wolnych obrotach kręci się jak benzyna na ssaniu. Mimo, że komputer i zegar RPM tego nie pokazują.
 
Czy jest ktoś kto testował Ar6900 z paliwami premium w tym z Vervą i ma porównanie, czy jest różnica na plus na minus, czy bez zmian?

Drugie pytanie, czy AR6900 będzie zawsze kompatybilny z dodatkami w On Premium? Wiadomo, że nie zawsze więcej = lepiej. Czytałem, że dodatki zwiększające smarność mogą powodować koksowanie na konćowkach wtryskiwaczy, więc zamiast poprawić można sobie pogorszyć.

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka
 
Tankowałem Na Bp diesla premium + Ar6900 i praca silnika była twarda. Bardzo nieprzyjemna. Znów na Shellu diesel premium + Ar6900 sprawiał że silnik naprawdę miło dla ucha pracował.
 
Tankowałem Na Bp diesla premium + Ar6900 i praca silnika była twarda. Bardzo nieprzyjemna. Znów na Shellu diesel premium + Ar6900 sprawiał że silnik naprawdę miło dla ucha pracował.
Stosowałeś dawkę 1:1000 czy 1:2000. Ktoś pisał ,że w przypadku ON Premium należy stosować połowę zalecanej dawki, czyli 1:2000. Pytanie, czy nawet połowa dawki będzie na plus, czy na minus w przypadku premium?

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka
 
Oilsyn Diesel Race DNA u mnie w 1.3 cdti poprawiło hmmm.. elastyczność. Ciężko określić co ale jest jak by zrywniejszy, chętniej przyspiesza. Na niskich obrotach przyjemniej się toczy, choć tego unikam ze względu na dwumase. Oczywiście nie zrobił 150km . Po prostu jakoś chętniej reaguje na gaz. Spalanie mam relatywnie dość niskie to tu ciężko określić. Te dodatki najbardziej wpływają na naszą psychikę, i skutecznie czyszczą portfel z gotówki. Ostatnio śmigałem Bmw bez dodatków i spalanie to samo co z dodatkami. [mowa o benzynie] Ale zakupiłem dodatek tłumacząc żonce że jest potrzebne też do jej benzyny :D
Jeździłem na różnych dodatkach, stwierdziłem dokładnie to samo, najbardziej czyszczą portfel, a dodam że jeszcze zapychają FAPY i dpfy . Najlepsze paliwo efecta z orlenu, bez żadnych dodatkow, najrzadziej wypala się fap, ma moc i mało pali. Czasem power b0 z Moya i śmiga. Dodatek np ar6900 ma duży sens przy słabym paliwie. Wtedy można odczuć różnice. Np dodając go do Arktycznego diesla który ma lc 51
 
Last edited:
Na stacjach Orlen, które odwiedzałem i otrzymywałem świadectwo jakości, Orlen Efekta miała zawsze najgorsze parametry jeżeli chodzi o smarność i LC. Orlen Efekta smarność 360 - 380, LC51. Verva smarność 190 i LC 55. Więc nie wiem co w tej Efekcie najlepszego. To już Lotos Ekodiesel miał smarność 200 i LC 53.

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka
86eed677d67c49e009fe162fb9b1a037.jpg

d6be8e37357c5f1751eb4b0c568a5a79.jpg
 
Last edited:
No dobra, ale tak jakby bez jaj. W świadectwie dostawy w rzekomym badaniu jest np. LC min.51, czy tam min.55 w obu rubrykach, tak samo w przypadku zawartości FAME. Co to ma być? To żadna rzeczywista wartość.
 
Przy smarnosci też jest różnica a to świadczy o różnej bazie, ponieważ dodatki w przypadku Lotosu są aplikowane po badaniu. Dla mnie świadectwo jakości jest więcej warte niż argument, że Efekta jest najlepsza bo tak.

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka
 
Na stacjach Orlen, które odwiedzałem i otrzymywałem świadectwo jakości, Orlen Efekta miała zawsze najgorsze parametry jeżeli chodzi o smarność i LC. Orlen Efekta smarność 360 - 380, LC51. Verva smarność 190 i LC 55. Więc nie wiem co w tej Efekcie najlepszego. To już Lotos Ekodiesel miał smarność 200 i LC 53.

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka
86eed677d67c49e009fe162fb9b1a037.jpg

d6be8e37357c5f1751eb4b0c568a5a79.jpg
To może w takim razie zależy od danej stacji. Na orlenie gdzie tankuje Efecta ma nieraz lepsze parametry niż verva, albo podobne. Smarnosc zawsze ma lepsza niż verva. Zresztą auto lepiej jedzie na efekcie niż vervie haha
 
@bobwoj zawwze stosowałem przy paliwie premium polowe dawki AR.Od kilku lat jeździłem na Shell vpower diesel i polowe dawki ale od jakiegoś czasu na mojej stacji Shell zrąbało się paliwo i auto jakby miało kotwice .Przesiadłem się na Bp ultimate plus AR i jest lepiej.Ale jako iż kupiłem DNA śmigam na Bp normalnym i dawka trochę zmniejszona dna i jest ok a nawet pokusił my się o stwierdzenie ze lepiej niż na AR.
Będę chciał wjechać na hamowanie z DNA i zobaczyć jaki będzie wynik do Shel Vpower plus AR bo na takim paliwie było strojenie
 
Ja też jak miałem w baku Verve to dawałem połowę dawki AR, żeby jeszcze poprawić smarność / zwiększyć właściwości czyszczące. Górna granica LC zależy od silnika, niektóre tolerują wysokie LC typu 58+ ale inne będą się krztusić.
 
To może w takim razie zależy od danej stacji. Na orlenie gdzie tankuje Efecta ma nieraz lepsze parametry niż verva, albo podobne. Smarnosc zawsze ma lepsza niż verva. Zresztą auto lepiej jedzie na efekcie niż vervie haha
Chciałbym zobaczyć świadectwo pokazujące lepszą smarność Efekty od Vervy z tej samej stacji . Jeżdżąc po całej Polsce jeszcze takiego nie widziałem.

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka
 
Ja widziałem ale nie pozwolili mi cyknac foto.. W obydwu przypadkach parametr wyglądał bardzo dobrze .Chyba to było 200 vs 230ųm na korzyść efekty.
 
myślicie że dałoby radę "uratować" to paliwo jakimś dodatkiem?
Myślę, że IPA. Ja bym tego paliwa nie wylał. Skoro dojechała z Rumunii do Polski to dolałbym IPA i próbował rozcieńczać.
Ale może @Pedros poradziłby coś innego
 
Myślę, że IPA. Ja bym tego paliwa nie wylał. Skoro dojechała z Rumunii do Polski to dolałbym IPA i próbował rozcieńczać.
Ale może @Pedros poradziłby coś innego
Tylko ciężko jednoznacznie stwierdzić czy to kwestia paliwa rom czy dolanego w pl. Krótko po dolewce w pl awaria się ujawniła, z drugiej strony dolała do zbiornika w którym nie ma smoka, czy tak szybko by się przelało i wyrównało?
 
Witam wszystkich :) Czy ktoś już testował dodatek do paliwa Oilsyn Diesel Race DNA jest lepszy niż archoil 6900 i Millers Oil Power eco ???? Proszę o opinie :)
 
Ja widziałem ale nie pozwolili mi cyknac foto.. W obydwu przypadkach parametr wyglądał bardzo dobrze .Chyba to było 200 vs 230ųm na korzyść efekty.
Zwróciłeś może uwagę skąd pochodziła ON? Zauważyłem, że z Koluszek premium ma lepszą smarność, natomiast z Czechowic_Dziedzic w Lotosie wartości były identyczne z adnotacją przy Dynamicu o dodaniu uszlachetniacza w ilości 700ppm, czyli jak dobrze policzyłem 0,07%.

Z innej beczki, jak odróżnić stację własną koncernu od franczyzny?
 

Attachments

  • lotos dynamic diesel.jpg
    lotos dynamic diesel.jpg
    690,5 KB · Odwiedzin: 93
  • Lotos eurodiesel.jpg
    Lotos eurodiesel.jpg
    900,4 KB · Odwiedzin: 103
Last edited:
Back
Top