• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Krótkie odcinki pomiędzy wypalaniem, to zapełniony DPF albo lejące wtryskiwacze.
 
A co ile wam średnio wypala się dpf?
 
100% miasto 200-250km, trasy 300-350km. Jak jadę na autostradzie ponad 160km/h to filtr wypala się w sposób pasywny i sadzy prawie wcale nie przybywa. Pewnie mógłbym zrobić okolice 700km zanim zacznie się regenerować. Ale nie wiem czy jest sens porównywania okresów między wypalaniem w przypadku różnych marek i pojemności silnika.
 
Ja dzis za to przetestuje stary sposób na diesla, w proporcji 1:50
 

Attachments

  • 20200923_135248.jpg
    20200923_135248.jpg
    1,7 MB · Odwiedzin: 152
Ja lałem kiedyś Orlen 2T czerwony. Ciężko powiedzieć coś o skuteczności, bo nie miałem problemów z układem wtryskowym. Część osób chwaliła lanie go razem z ON. Czy twoja dawka nie jest zbyt wysoka? 1:50 to ja do kosiarki lałem. Na bak zazwyczaj 250ml.
 
Last edited by a moderator:
Do diesla lepszy będzie olej 2T z normą JASO FC albo FD i niską temperaturą zapłonu np. Valvoline SynPower 2T albo Orlen 2T Semisynthetic. Proporcja też trochę za duża - lepiej 1:200.
 
Last edited:
A mi dalej się nie wypalił Dpf. Zrobione bez wypalania dokładnie 886km. Teraz się zastanawiam co jest grane?Czytałem na Niemieckich forach że Mannol takie cuda czyni. Teraz zalane paliwo Miles Plus Diesel+ Mannol ale w ilości 100ml na 45l ropy. Zrobione na tej miksturze 150km i nic..
 
A może miał warunki do wypalania pasywnego? U mnie na trasie temperatura przekroczyła 650*C więc sądza miała dobre warunki ;)
 
Dokładnie. Jak ma odpowiednie warunki dioda się nie zapali. Nie ma potrzeby dodatkowego obciążania silnika.
 
Byłem w konkretnej trasie ale średnia przelotowa to około 100km/h. I tak może być jak mówicie. Zobaczę jak teraz będzie,jak szybko dioda przypomni o sobie. Zamelduje,podzielę się uwagami. :)
 
Elm i apka lepsza do kontroli niż dioda
 
Jednak sie skusilem, i zalalem 1:50 mixola, szkoda ze bezbarwny, w piątek czeka mnie trasa ponad 350km wiec cos powinno widac czy działa
 
Mój 1.3 cdti nie ma apki....Idealnie to apka i dioda..Ale jak się nie ma co się lubi to się lubi co ma.
 
Przeczytałem całe 27 stron tematu, też doszedłem do wniosku że trzeba zacząć coś dolewać , ale jest tego tyle , więc tak zastanawiam się nad
Mannol Ester Diesel lub Kleen-Flo i teraz pytanie czy sam czy domieszka czegoś Innego np Archoilem 6900d lub Milleras Oils Diesel Eco Max silniki 1,9 tdi 115 km pompowtryski i 2,0 hdi 136 km.
 
Panowie jakie są idealne warunki do pasywnego wypalenia dpf .predkość obroty
 
Jednak sie skusilem, i zalalem 1:50 mixola

Nie słyszałem o takich proporcjach 2T do ON. Grubo ;) Mamy rok 2020 i spory wybór dedykowanych środków. Co chcesz uzyskać stosując olej 2T? Przy cenie i dawkowaniu Mannola diesel ester taki mixol to drożyzna.
 
Panowie jakie są idealne warunki do pasywnego wypalenia dpf .predkość obroty

Tak jak pisałem wcześniej, 1.6 CRDI przy prędkości 170km/h na 6 biegu ma powyżej 2500 obr/min i temperatura przekracza 650*C, więc sadza powinna się wypalać sama, co też pewnie czyniła, bo ładnie odblokowało sondę Lambda. Temp wypalania DPF w tym modelu to właśnie 600-650*C (ja DPF nie mam). Być może przy niższej prędkości też jest wysoka temperatura ale nie sprawdzałem tego. Zamknięty EGR przy większych obrotach również wpływa na podwyższenie temperatury.
 
Back
Top