• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Ja kończę Millersa i kupię Stanadyne.
 
Stanadyne kumpel zalał do stilo powiedział że mu spalanie spadło , stwierdził że nawet tak nie palił jak go kupił z salonu hehe , teść leje do Tuscon,a 2.0 I sobie chwali .
 
A powiedzcie mi - te dodatki lepiej dodawać do zwyklego ON czy do premium (verva, v Pover) też można ? Jak to jest ?
Pozdrawiam :)
 
Część z tych składników zawartych w dodatkach znajduje się już w paliwach premium,dlatego nie można jednoznacznie stwierdzić co można dodawać a czego nie ,nie znamy dokładnych składów paliwa i dodatków.
 
Ja mam doświadczenie z v-powerem ON (który sam w sobie ma podwyższoną liczbę cetanową) bez archoila i z archolem. Różnicy nie odczułem.
 
Stanadyne kumpel zalał do stilo powiedział że mu spalanie spadło , stwierdził że nawet tak nie palił jak go kupił z salonu hehe , teść leje do Tuscon,a 2.0 I sobie chwali .
Ale za drogo wychodzi...
 
archoil 6900 dodany do toyota d4d 2.0 bez dpf. na wolnych obrotach dużo "stabilniejszy", spalanie lekko w dół o 0.1-0.2~. Widziałem tera także dodatek od oilem.
 
Stosował ktoś ten dodatek - UNIK+ - dodatek dedykowany i homologowany specjalnie dla silników HDi. Macie z nim jakieś doświadczenia?
Pozdrawiam :)
 
Z opisu wygląda na konkret ,zalecają stosować tylko dwa razy do roku a to jest rzadkością w dodatkach.
 
Spoko daj znać jakie odczucia organoleptyczne:)
 
Ja używałem ciągle AR 6900 Dmax.Ewidentnie ciszej było słychać wtryski w CR.
Ale ostatnio leje tylko Shell Vpowera diesla i jeszcze ciszej chodzą wtryski spalanie według kompa 0.5 mniejsze.
Stosuje teraz tak 4 bąki V-power jeden bak zwykły on z 6900
Radzę wrócić do AR6900. V-power ma podobno bardzo silne właściwości czyszczące ale za to obniża smarność. Dwóch moich znajomych jeżdżących praktycznie tylko na V-power miało poważne problemy z wtryskami (w jednym wypadku koszt zabawy 5 tys.) a w 2 zakładach zajmujących się regeneracja wtrysków stwierdzili, że "po V-power to normalka. Paliwa premium mają zwykle dodatki poprawiające smarowanie tyle tylko, że w zbyt małej dawce w stosunku do dodatków czyszczących tą smarność obniżających.
 
Warto poprosić na stacji o świadectwo jakości i porównać Vpowera z innymi bo w karcie jest podana smarność więc będzie coś więcej niż przypuszczenia :)
 
Część z tych składników zawartych w dodatkach znajduje się już w paliwach premium,dlatego nie można jednoznacznie stwierdzić co można dodawać a czego nie ,nie znamy dokładnych składów paliwa i dodatków.
Problem jest w zasadzie tylko taki, że liczba cetanowa zostanie (ewentualnie) zbyt mocno podniesiona czego niektóre silniki nie lubią i może objawiać się to gorszą akustyką pracy silnika (zwłaszcza na wolnych obrotach). Poza tym dodanie AR6900D-max do paliwa premium jest wręcz wskazane ze względu na poprawę smarności ale generalnie jak lejemy Ar6900D-max to lepiej do zwykłego ON. Z niektórymi paliwami premium dogadują się lepiej (ponoć z BP ultimate) a z innymi gorzej ale wiele zależy od konkretnego silnika.
 
Brałem kiedyś karty na Orlenie jak jeszcze jeździłem klekotem i zwykły Diesel miał smarność ponad 400, a Verva niecałe 200 czyli dwukrotnie lepsza smarność więc bym nie uogólniał, ze lanie do paliw premium jest wskazane :)
 
Panowie to jak będzie z taką Efectą, skoro to nie premium a dodatkowo ma składniki czyszczące? Nie obniżą smarności ropy? Sam stosuję cały czas mix Efecta + AR 6900...
 
Radzę wrócić do AR6900. V-power ma podobno bardzo silne właściwości czyszczące ale za to obniża smarność. Dwóch moich znajomych jeżdżących praktycznie tylko na V-power miało poważne problemy z wtryskami (w jednym wypadku koszt zabawy 5 tys.) a w 2 zakładach zajmujących się regeneracja wtrysków stwierdzili, że "po V-power to normalka. Paliwa premium mają zwykle dodatki poprawiające smarowanie tyle tylko, że w zbyt małej dawce w stosunku do dodatków czyszczących tą smarność obniżających.
Ładnych parę lat temu wstecz jeździłem tylko na V Power 100 i przejechałem na grube dziesiątki tys. km jak nie setki. I diesel i pb. Żadnych problemów. Od 2013 bodajże tankuje 50/50 Lotos / Orlen KAŻDY rodzaj paliwa, ale 90% Verva i Dynamic (poza tym też LPG) i też nie mam żadnych problemów. Także z tym, że sobie koncern wypuszcza paliwko niesprawdzone, po którym wtryski się regeneruje to raczej nie ;-)
 
Teraz wszystkie paliwa są BIO min 7% w związku z czym o smarnosc nie trzeba martwić się, potwierdzają to badania laboratoryjne.
 
Teraz wszystkie paliwa są BIO min 7% w związku z czym o smarnosc nie trzeba martwić się, potwierdzają to badania laboratoryjne.

Cytując klasyka "Tak średnio bym powiedział" ;)

Góra zwykły ON dół Premium.

Xu4kzdt.jpg
 
Back
Top