• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Pytał o coś do czyszczenia, a nie depresator.
Podałem PRZYKŁAD środka, który wystarcza na większą ilość litrów skoro pytał o coś do ciężarówek.
Standardowo czyścidła są przeznaczone na ok. 40 - 60 litrów.
 
Na wstępnie zaznaczę, że tankuję zwykłe paliwa, są to z reguły Miles (Circle K) oraz Fuelsave (Shell) Doświadczenia z dodatkami do paliwa nie mam żadnego. Aby zadbać o wtryski i pompę kupiłem AR6900 D-MAX. Czytałem tutaj, że pierwsza dawka tego dodatku może być podwójna i w związku z tym mam pytanie. Czy podwójna dawka to 1:500 czy 1:1000? W opisie aukcji na której kupiłem środek była informacja o dawkowaniu 1:1000 oraz 1:2000
 
W instrukcji jest informacja tylko o 1:1000 (1ml / 1l on), więc tego bym się trzymał.
 
I by zobaczyć działanie dodatku fajnie wyjechać pełen bak. A nie że wlewa się dziś i za 20 minut oczekuje cudów. Aha dodatki nie naprawiają uszkodzonych elementów.
 
Dzięki, a czy podwójna dawka może mieć jakieś negatywne skutki, przy jednorazowym zastosowaniu?
Post automatically merged:

I by zobaczyć działanie dodatku fajnie wyjechać pełen bak. A nie że wlewa się dziś i za 20 minut oczekuje cudów. Aha dodatki nie naprawiają uszkodzonych elementów.
Na chwilę obecną wszystko działa jak należy, dodatki chcę stosować prewencyjnie, nie liczę na magiczne spadki zużycia paliwa rzędu 10% lub sprawienie, że silnik będzie nagle cichy jak elektryk ;)
 
Pytał o coś do czyszczenia, a nie depresator.
Podałem PRZYKŁAD środka, który wystarcza na większą ilość litrów skoro pytał o coś do ciężarówek.
Standardowo czyścidła są przeznaczone na ok. 40 - 60 litrów.
Moją intencją jest pokazanie ze producent rozcieńcza ten konkretnie niebieski Depresator i sprzedaje go jako czyściciel wtrysków.

Po to jest to forum żeby nie dać się porabiać „sprytnym” sztuczkom handlowym producentów.

Karty charakterystyki nie kłamią ale nikt oprócz kilku osób tego nie czyta - co rozumiem / bo nie każdy lubuje się w tym.

Kto mądry to skorzysta 👍
 
Tyle, że MSDSy są mocno orientacyjne, bo pokazują zastosowane substancje niebezpieczne w przybliżonych stosunkach, a nie stanowią gotowego przepisu na siuwaks do paliwa.
 
Na szczęście lub nieszczęście wszystko co służy motoryzacji wykazuje toksyczność stad musi być zgłoszone do publikacji.

Proporcje - owszem- ale jeśli wiemy co to jest np solvent albo Fuel Oil to wiemy że interesujące nas składniki występują niżej.

Oczywiście metalicznych dodatków nie wykazuje się ale w dodatkach do paliwa ich nie zaleca się wiec ich nie spotkamy.
 
@wlyszkow

Czy wskazane jest wlewanie podwójnej dawki AR6900D-MAX do sprawnego silnika za pierwszym razem? Jakie ewentualnie zagrożenia to ze sobą niesie. Auto zatankowane zwykłą ropą z Circle-K
 
Zbyt duża dawka cetane boostera może pogorszyć pracę silnika.
 
Jeśli nie ma wyraźnej konieczności użycia silnego AR6400-D Max na początek a najlepiej użyć go przed regularnym stosowaniem AR6900-D Max to można zamiast AR6400-D Max użyć jednorazowo podwójnej lub o 50% wyższej (75ml na 50L ON) dawki AR6900-D Max do zwykłego ON dla silniejszego czyszczenia na początek. Przeciwskazań nie ma.
 
Zbliża mi się wymiana oleju i wszystkich filtrów. Wyjeździłem butelkę 500ml AR6900-D Max ale na półce stoi od dłuższego czasu AR6400-D Max i chcę go zalać przed wymianą oleju. Pytanie do @wlyszkow czy wymienić filtr paliwa przed zalaniem AR6400-D Max czy dopiero jak skończę zbiornik z tym dodatkiem?
 
Jeśli nie ma wyraźnej konieczności użycia silnego AR6400-D Max na początek a najlepiej użyć go przed regularnym stosowaniem AR6900-D Max to można zamiast AR6400-D Max użyć jednorazowo podwójnej lub o 50% wyższej (75ml na 50L ON) dawki AR6900-D Max do zwykłego ON dla silniejszego czyszczenia na początek. Przeciwskazań nie ma.
Dziękuję za szybką odpowiedź. Niestety nie pomyślałem przy zakupach i nie kupiłem 6400, więc zaleję większą dawkę ;)
 
@gopiter
Jeśli w ogóle będzie taka potrzeba to sprawdź po wypaleniu baku paliwa z AR6400-D Max
 
Filtr paliwa i tak będzie wymieniany bo zawsze to robię przed zimą. Zastanawiałem się jedynie czy lepiej to zrobić przed (żeby filtr miał lepsze parametry filtracji i wyłapywania ewentualnych zanieczyszczeń usuwanych dzięki dodatkowi) czy po? Czyli jak rozumiem lepiej go zmienić po wypaleniu AR6400-D Max?
 
Raczej po, jeśli jest brud w baku to zostanie rozpuszczony i pójdzie do filtra.
 
Mi też na Archiolu pali więcej.Nawt na biegu jałowym mam na kompie 0,6 z dodatkiem a na czystym Vpover ON 0.5
Mi odwrotnie - wielokrotnie sprawdzone. Akurat na biegu jałowym to jak za bardzo podniesiesz liczbę cetanową to może tak sie to objawiać. U mnie jest na Ar6900D-max generalnie 0,5 czasami 0,6 ale czasami też chwilowo do 0,4 spada. W CDTI z kolei po zastosowaniu dodatków spalanie na wolnych spadło o 01,-0,2 l.
 
Mi odwrotnie - wielokrotnie sprawdzone. Akurat na biegu jałowym to jak za bardzo podniesiesz liczbę cetanową to może tak sie to objawiać. U mnie jest na Ar6900D-max generalnie 0,5 czasami 0,6 ale czasami też chwilowo do 0,4 spada. W CDTI z kolei po zastosowaniu dodatków spalanie na wolnych spadło o 01,-0,2 l.
Spalanie na biegu jałowym jest mało miarodajne, bo mocno uzależnione od aktualnego obciążenia alternatora. Mam na stałe podpięty woltomierz i widzę to na bieżąco, 0,4 jest przy odłączonym ładowaniu alternatora, a wyższe w zależności od aktualnego stanu układu inteligentnego ładowania akumulatora.
 
Kończy mi się AR i zastanawiam się co kupić. Co byście polecali. Dalej AR stosować? Tylko zabawa w dawki? Czy cus innego. MANNOLA mam więc może inne propozycję.
 
Back
Top