• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Wiec za taka cenę, to będę stosował podwójną dawkę 😏
 
No zimą to jest właśnie konieczność bo 1:1000 to dawka na pory przejściowe.
 
Dzisiaj z ciekawości napisałem do producenta produktów marki K2. Byłem ciekaw po co oferują produkty o identycznym działaniu, tyle że w innym opakowaniu i stężeniu. Zamieszczam skan.
Pozdrawiam



Żadnych konkretów, w sumie tego też się spodziewałem😉
 
Last edited:
Bo ten większy to taki odpowiednik LM 2666, który zarówno można dolać do baku, jak i podpiąć pod układ "na krótko".
 
Jako, że nowa stacja od jakiegoś czasu tankuję na Circle-K. Aktualnie z czystej ciekawości któryś bak z kolei ON arktyczny. Czy mogę dolewać ar6900d w normalnej zalecnej dawce?
 
Nawet myślę że jest to wskazane, bo ON arktyczny zapewne jest B0 czyli bez dodatku biokomponentów czyli "smaru".
 
ON arktyczny zapewne jest B0 czyli bez dodatku biokomponentów czyli "smaru".
A co to znowu za rewelacje?
Każdy ON musi spełniać norme o ile pamiętam, pn En 590, która definiuje maksymalną głębokość śladu życia w teście hfrr na poziomie 460 um.
 
Dokładnie maksymalną...minimalnej nie definiuje...
 
Lotosowski arktyczny jeszcze parę lat temu był bez biokomponentów i raczej nie chodziło o HFRR tylko o wpływ biokomponentów na wytrącanie parafiny. Ale czy nadal tak jest i czy wszystkie arktyczne paliwa robione są wg tego samego przepisu to nie mam pojęcia.
 
Tak, potwierdzam Lotos bez BIO - pokazali mi z marszu kilka lat to do tyłu te karty i nic się nie zmieniło. Smarność również 400um. Teraz wlałem pierwszy raz arktyczny na Circle, ale o świadectwo nie miałem czasu prosić.
 
Tak, potwierdzam Lotos bez BIO - pokazali mi z marszu kilka lat to do tyłu te karty i nic się nie zmieniło. Smarność również 400um. Teraz wlałem pierwszy raz arktyczny na Circle, ale o świadectwo nie miałem czasu prosić.
Arktyczny tzn MilesPlus?
Jak odczucia?
U mnie chodzi jak traktor. Na Shell VPower i jakims ze stacji NoName była cisza jak w benzynie.

Pozdrawiam,
 
Tak, milesplus. No właśnie jestem zaskoczony, wcześniej Verva z większym LC, więc myślałem że będzie odczuwanie gorzej, a tutaj normalnie, brak odczuć dodatkowych wibracji. W zasadzie to zwykły ON LC51, tak na szybko różnicy w pracy silnika nie zauważyłem wielkiej, a wszedł cały bak. Spalanie ostatnio było podobne, sprawdzę za jakiś czas i napiszę spostrzeżenia.
 
Last edited:
Czy do ON w przypadku wysokich mrozów jest sens lać jeszcze depresator /przy używaniu również Mannola lub Archoil/? Czy lepiej arktyczne paliwo zalać? Na weekend mam prognozy pod -20 stopni Celsjusza.
 
Zawsze lepiej arktyczny ON na takie mrozy i wtedy depresator zbędny.
 
6900D-MAX minimalizuje szanse na wytrącenie się parafiny z oleju napędowego?
 
Nie, od kiedy?
 
Last edited by a moderator:
Nie ma depresatora w AR6900-D Max chociaż dyspergatory z AR6900-D Max wspierają działanie depresatorów gdyż taki duet działa zimą najlepiej.
 
Ma tu ktoś jeszcze 1,3 cdti?? bo mam pyt o spalanie. Dziś tankowałem moje bydle i średnia wyszła 4.66 litra na setkę. Zima, mróz a paliwa cuś mało pali. Zawszę tankuje do 1 odbicia . Co najmniej 400km robie na baku do tankowania. I czy ja mam tak super oszczędne auto czy ARxxxx tak poprawia spalanie?? Gadać ile wam palą wasze bolidy. Manola odpuściłem se, wole przy ARxxxx zostać.
 
Back
Top