• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Wszystko zalezy od szerokości opon, sprawności silnika, oporów no i ofc prędkości
 
Mi ostatnio moje 1.6 HDi 7.5 przy średniej prędkości 31km/h
 
Stąd pyt o 1.3 .. Autko ma już prawie 190 tyś. Średnia prędkość u mnie to około 54km. Stan techniczny mojego magicznego wehikułu określam na bardzo dobry. Zrobiono wszystko, a nawet więcej :)
 
Last edited:
Tutaj raczej odpowiedzi nie znajdziesz, poszukaj raporty spalania w necie.
 
1.6 mjet 6.5 trasy po 6-10km w bravo2
 
Megane iii 1.6 dci
Trasy glownie tempomat 110-120 5.2-5.5 przy temp okolo 0. Teraz miasto, mrozy wzrosło do 6.
Mierzone z dystrybutora.
BP Ultimate, jakis ON no name, Shell VPower, Circle K miles plus - tyle samo. Nic nie dolewam.

Pozdrawiam,
 
Panowie o czy diesel zapali jak temp. Spadnie poniżej 20 stc
 
Ja sie przekonam w niedzielę. Planuję zalać CircleK miles plus pomimo że silnik chodzi dużo głośniej.

Pozdrawiam,
 
@Hubert1 wyciągnij na noc akumulator i weź do domu, rano do auta i musi odpalić bez problemu :D chyba że masz paliwo letnie, to może być kiepsko... pozdrawiam
 
Łe ja myślałem że diesel przy -20 to juz nie zapala bez względu na wiek auta.
Osobiscie mam w stadzie diesla jako najmłodszego i z najmniejszym przebiegiem ale ja nim nie jeżdże 😬.
Od małego zawsze wolałem benze w dobie kryzysu podtlenek lpg.
A diesla wziołem od kolegi 1 właściciel nie był rozbity to łyknołem i żona jeździ po bułki ,no i ma jeszcze dpf🤣
 
@wuwok w zimie można odnotować niższe spalanie, ale czasami może to być błędne. Dlaczego? Gdy tracisz trakcję, koła się kręcą, a ty nie przyśpieszasz to mimo wszystko w niektórych autach prędkość na liczniku wzrasta, bo jest liczona z kół osi napędzanej. Kilometry wtedy też lecą. Zdarzyło mi się nie raz zobaczyć 120 km/h na liczniku przy około 50 km/h rzeczywistych (tak na oko). W zimie auto teoretycznie powinno palić więcej, bo dłużej się nagrzewa, ale z drugiej strony powietrze w dolocie ma dużo niższą temperaturę i to pozytywnie wpływa na sprawność silnika, więc z tego powodu mogłoby teoretycznie spalanie spaść.
 
@wuwok w zimie można odnotować niższe spalanie, ale czasami może to być błędne. Dlaczego? Gdy tracisz trakcję, koła się kręcą, a ty nie przyśpieszasz to mimo wszystko w niektórych autach prędkość na liczniku wzrasta, bo jest liczona z kół osi napędzanej. Kilometry wtedy też lecą. Zdarzyło mi się nie raz zobaczyć 120 km/h na liczniku przy około 50 km/h rzeczywistych (tak na oko). W zimie auto teoretycznie powinno palić więcej, bo dłużej się nagrzewa, ale z drugiej strony powietrze w dolocie ma dużo niższą temperaturę i to pozytywnie wpływa na sprawność silnika, więc z tego powodu mogłoby teoretycznie spalanie spaść.
W praktyce palą więcej, dłuższy czas rozgrzewania robi swoje, szczególnie w przypadku diesla.

Jednak to nie temat o spalaniu ;)
 
Nadchodzi bestia, w niedzielę i poniedziałek temperatura spadnie nawet do -37 st C.
Możecie śledzić na fajnej stronie która podaje wiele parametrów pogody oraz zanieczyszczeń powietrza .
Ventuski com

Nie zapomnijcie zatankować i dolać depresator do ON, zapobiega wytrącaniu się parafiny w oleju napędowym.
Wiele Diesli nie odpali .
12aad6d9e81545fdb15bd4daeb357cb5.jpg


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Jednak to nie temat o spalaniu ;)
Masz rację, ale jeżeli stawiamy hipotezę, że jakiś dodatek może wpłynąć na zużycie paliwa to te kwestie, które przedstawiłem są ważnymi czynnikami wpływającymi na wynik "testu". Jeżeli ktoś robi bardzo długą trasę to ten czas nagrzewania już nie jest tak istotny
 
Ja mam Corse a nie BMW więc na mój samochód działają normalne prawa fizyki. Nie tracę przyczepności. A spalanie kontroluje ze względu na dolewania szuwaksu. Tras mam mało ,często podjazdy po 7 km. By było w temacie ,Kleen flo też dziś zaleje i mam nadzieje że się nie pogryzie z moim szuwaksem :D Ciekawe czy po zalaniu Kleen flo zobaczę jakąś różnicę jeśli chodzi o pracę silnika.
 
Ja mam Corse a nie BMW więc na mój samochód działają normalne prawa fizyki. Nie tracę przyczepności. A spalanie kontroluje ze względu na dolewania szuwaksu. Tras mam mało ,często podjazdy po 7 km. By było w temacie ,Kleen flo też dziś zaleje i mam nadzieje że się nie pogryzie z moim szuwaksem :D Ciekawe czy po zalaniu Kleen flo zobaczę jakąś różnicę jeśli chodzi o pracę silnika.
Kiedy miałem sklep , tak z 10 lat temu to kupowali u mnie do ciężarowych , kiedy im nie odpalały .
Jeden gość mówił że po zalaniu do baku ropa tak po godzinie zrobiła się rzadsza i odpalił .
Nie wiem czy to prawda.


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top