• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

@Bodex
Zobacz, samochody bez dodatków ns ropie spuszczanej z "tirow" jeżdżą po 500 tys km bez większych awarii, więc ja sobie odpuszczam dodatki do paliw*, szkoda pieniędzy na to
* jedyny dodatek jaki dodam do ON to depresator na zime w silne mrozy.
 
@Bodex
Zobacz, samochody bez dodatków ns ropie spuszczanej z "tirow" jeżdżą po 500 tys km bez większych awarii, więc ja sobie odpuszczam dodatki do paliw*, szkoda pieniędzy na to
* jedyny dodatek jaki dodam do ON to depresator na zime w silne mrozy.
Ja wole paliwo arktyczne + coś do smarowania wtrysków. Trochę ta zima mnie nauczyła :)
 
@wuwok ze smarowaniem masz rację.
Kiedyś 20-30 lat temu ropa była tłusta. Młodzi nie pamiętają , ja natomiast w woju ropowałem radiostację, tzn cały wóz łączności i się błyszczał wiele miesięcy .
Taka ropa jak polałem buty to już tylko się nadawały do pieca .
Plama na betonie wiele miesięcy była tłusta , a dzisiaj ? Wylej ropy na kostkę , słońce zaświeci i za 2h sucho.
ON jest suchy, a pompy pracują na marginesie wytrzymałości metalu , 2000 bar .
Więc ten Ar 6800D jest jak najbardziej potrzebny dla wydłużenia trwałości części układu wtryskowego .
I lej Kleen flo bo sprawdziłem i zmierzyłem , że naprawdę działa w przeciwieństwie do innych siuwaksów.
Napiszę jeszcze raz. Wypalanie DPF w Insigni oscylowało latem 750-1200 km . To było tak pod jesień , jechałem do Niemiec , na Polskim ON! , dolałem tego kleen flo i następne wypalanie było 2400 km . Zmierzone, aplikacją opel dpf info , która pokazywała różne parametry silnika w tym temperaturę DPF'a i przebieg od ostatniego wypalania oraz proces wypalania.
Skoro po zastosowaniu jest mniej sadzy to oznacza , że ON lepiej się spala , pełniej , czyli wykorzystujemy więcej energii , mniej się zatyka DPF , mniej EGR i sam kolektor, a w nim klapy wirowe.
Dawka latem jest nie wielka , butelka za 15 zł starczy na 20 tys km .
Zimą w mrozy jest tabelka jakie dawki stosować .
Ogólnie nie wierzę stacjom benzynowym w arktyczne, jak sobie sam wleję to wiem że mam 100% zabezpieczone.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
Ale ja stosowałem też Klenn flo zielone ,niebieskie. Aż tęczowo się mi zrobiło. Co do wypalania dpf to jeżdżąc krótkie kawałki nie można porównać do jazdy w trasach. Corsa ma małą pojemność dpf a potrafiła w trasie zrobić 900km bez wypalania. Oczywiście na Polskim paliwie. Spalanie mam niskie. W pracy ci co tankowali arktyczne paliwo nie mieli problemu z marznącymi filtrami. Ja miałem 2 razy i problem się skończył jak weszło arktyczne. Wyciągnąłem wnioski, wystarczy. Co do spalania...nie chce być złośliwy ale u ciebie się waha, dopasowujesz do formy wypowiedzi więc tu nie jesteś dla mnie zbyt wiarygodny.
A odnośnie porównań do Niemczech...zjeździłem Bałkany, [2 razy-raz samochodem i raz motocyklem] Ukrainę i powiem jedno. Piękna ta nasza Polska... Zresztą mnie ciągnie na wschód, w rejony o niskiej urbanizacji przemysłowej. smak jedzenia, Nie przetworzony smak. Ale jak kto co lubi. :)
 
Wracając do arktycznego, widziałem posty na FB jak kilku mimi tankowania na lotosie przy - 10 nie odpalił , nie znam przyczyny , może stacja zamówiła przejściowe bo taniej , może gość mało jeździ i miał w baku letnie które już wytrąciło parafinę i nawet dotankowanie w mróz arktyczne nie cofnie krzyształków .
Kleen flo nawet przy arktycznym będzie działał bo obniża temperaturę zapłonu ON , czyli czyściejsze spaliny i sionik .
W moim domowym 1,4 HDi też nie widzę różnicy stosując kleen flo na przemian z AR , jednak wolę stan w którym pracuje dobrze i niż nie obserwuje , niż nie stosować siówaksa i zauważyć z czasem dym za autem - regenerację pompy i wtrysków.
Jedynym dieslem jaki nie sparawiał mi kłopotów to był 1,9 jtd w multipli 140 tys zrobiłem lejąc olej i 2x filtr paliwa kilka razy powietrza i 1 x zmiana koła pasowego wału bo guma się rozwarstwia.
A francuskie , Niemieckie tragedia.
Jedź sam sprawdź co daje kleen flo .
Zbajadaj spaliny bez siówaksa dolej , wyjeździe z pół baku i znowu w podobnych warunkach jedź sprawdzić dymierzem w na stacji okręgowej .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
mi w piątek przy około -14* po przejechaniu 2 km zamarzło paliwo w traktorze, które miało być do -28*, dzień wcześniej dolałem do zbiornika świeżego paliwa + depresator + dolałem jeszcze z litr benzyny bo zapowiadali spadki duże temperatury i nic to nie dało, filtry zabiło parafiną i stop. Dostawca poleciał w kulki. 🤷‍♂️
 
W tym roku jest jakaś masakra z jakością zimowego ON. Mnie to uziemiło (parafina w filtrze) pierwszy raz od 12 lat. W te największe mrozy szwagier który jeździ do roboty o 5 rano mówił, że w życiu nie widział tylu samochodów stojących na poboczu na awaryjnych... Chyba koncerny paliwowe przyzwyczaiły się, że w Polsce zima występuje tylko z nazwy i w tym roku mamy tego efekty.
 
Panowie wracając do tematu dodatków, ten mannol diesel addiv smaruję coś układ wtryskowy ? Bo robię zamówienie kilku drobiazgów w sklepie internetowym i mają tego mannola za 25 czy 26 zł za litr i czy warto to wziąć czy szkoda na to czasu , czytałem różne opinie i są zarówno pozytywy jak i negatywy , mi głównie chodzi o smarowanie bo mam w ciągniku założone nowe 6 szt wtryskiwaczy i chciałbym skoro już są nowe , układ z nowymi filtrami wyczyszczony to żeby troszkę zabezpieczyć, kleen flo diesel lubrykant mi wyszedł, a ten 2 litrowy coś teraz niedostępny jest na alle... Jak i w sklepach internetowych, po za tym czytałem że ten kleen flo bardziej czyści niż smaruje i tak szukam jakiegoś taniego zamiennika.
 
Największą ilość pozytywów zbiera zielony Kleen-Flo. Jest też wersja pomarańczowa (Low Sulphur Conditioner). Oba ULSD czyli z myślą o poprawieniu właściwości paliwa ze zmniejszoną ilością siarki (smarowanie). Ten drugi ma więcej ksylenu względem IPA. Są korzystne cenowo litrowe opakowania, ale widziałem też w handlu większe opakowania np. 5 L, a nawet 200 L.
Co do Mannola, to widzę ambiwalentne reakcje z przewagą na: nie cuć różnicy, albo rozjechał korekty. Sam zakupiłem, zużyłem połowę i mi leżakuje na półce.
 
Last edited:
A ja leję podwójną dawkę i nic nie dzieje się.
 
Last edited by a moderator:
@luckyboy
Ja też używałem podwójnej,potrójnej jak jechałem w trasę i bylem pewien ze przepale cały bak w krótkim czasie.
Aż do czasu, kiedy zaczęły się problemy z odpalaniem na zimno, oraz zaczął pracować na 3 gary.
Spuscilem paliwo, zalalem czystego zwykłego on i jak ręką odjał.
 
I od razu jesteś pewien, że to wina dodatku, a nie paliwa?
 
Co z tego że źródło to samo jak co chwilę inne dostawy...
 
Ja dolewam AR6900. Jakoś praca silnika na Manolu mi nie odpowiadała. Mały silniczek to byle drobiazg i wpływa na kulturę pracy,moc.
 
Back
Top