• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Tym bardziej jak wlewamy dodatek i dopiero tankujemy paliwo pod ciśnieniem.
 
Czyli obeszło się bez kręcenia butelką i wymieszało się OK tylko po wlaniu ON do mixola?
 
Wymieszalo się samo w butelce,wlane było ON i dolany mixol.
W baku w aucie robie odwrotnie, na pusty wlewam mixol i dopiero tankuje ON
 
Ja powiem tak: sam wlewałem olej 2T, ale Orlen 2T czerwony. O Mixolu nawet nie myślałem, po prostu wydaje mi się że będzie spalał się ewentualnie czyściej i jeśli już ma smarować to zrobi to lepiej. Czy było coś pozytywnego? Nie wiem, nie będę wymyślał. Ja nie odczułem. Rura wydechowa nie była inaczej zakopcona, jedynie co to głowa spokojna, że coś leję. Dawka to 1:300 najczęściej więc na mój mały bak około 150ml. Olej kupowałem najtaniej na allegro za 11-12 zł. Na litrze więc około 5gr dodatkowo - nie dużo. Aczkolwiek licząc po cenie ze stacji było to kiedyś 8-11gr, a teraz pewnie i 16gr. W zbliżonej cenie mamy dodatki dedykowane lub niewiele drożej paliwo premium, na które się przerzuciłem i wcale nie żałuję oleju 2T. Być może do niego wrócę w jakimś starszym aucie (nie planuje kupować), ale właśnie pod warunkiem, że cena będzie niska za litr.
 
Mixol 5l kosztuje od 43zl, wiec wychodzi na litr paliwa dodatkowy koszt rzędu 3-5groszy
 
Mixol nie do DPF, FAP !

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Gdyby ten mannol kosztował 80-100zł za 1L, ale kosztuje 25zł- no ale i tak będe lał mixol czy inny syf bo przecież 15 zł kosztuje !.
W benzynie jeszcze sobie można pozwolić na "budżetówkę" ale w dieslu to nie przejdzie.
 
Pozwolę sobie na podsumowanie moich eksperymentów z dodatkami do ON. Celem dodawania polepszaczy do ON w moim przypadku była chęć poprawy kultury pracy silnika. Na pierwszy ogień poszedł ar6900-d max. Zastosowanie zalecanej dawki nie przyniosło spodziewanego efektu. Była znaczna poprawa ale nie taka jakiej się spodziewałem. Być może trzeba było dłużej pojeździć ale brakło cierpliwości.
Podczas następnego tankowania do pełnej dawki ar6900-d dodałem pełną dawkę Amsoil Diesel Cetane Boost. Odniosłem wrażenie, że poprawiła się dynamika samochodu ale silnik pracował twardo i sucho, bardzo nieprzyjemny dźwięk. Zmniejszyłem dawkę Amsoilu do 5/8 i to był strzał w dziesiątkę. Ładny dźwięk i utrzymanie wrażenia poprawy dynamiki. Na takiej mieszance zrobiłem niecałe 2k km. Co ciekawe odnotowałem również spadek spalania o jakieś 0,5l.
Nie byłbym sobą jak nie uległbym pokusie przetestowania kontrowersyjnego MANNOL Diesel Ester Additive 9930. Tak się złożyło, że butelka doszła w momencie wyjazdu na majówkę. Jak łatwo się domyślić dolałem pełną dawkę do to tego co miałem w baku i dopełniłem 9l ON. Pierwsze 100-200km to zdecydowane pogorszenie dynamiki i głośności w samochodzie. Potem stopniowo silnik cichł i odzyskiwał wigor. Po około 400 km nastąpiła niesamowita cisza w samochodzie. Przy 130 na 6 biegu nie da się usłyszeć silnika. Po uruchomieniu silnik pracuje bardzo miękko i cicho. Dynamika jest niższa niż przy poprzedniej mieszance ale kultura pracy wręcz nie do uwierzenia. Zaznaczam, że to moje subiektywne odczucia ale po 4 dniach i ponad 1200 km nadal nie mogę uwierzyć że diesel może tak ładnie pracować.
Co do spalania to wiadomo, że na nie ma wpływ mnóstwo czynników, ale... Ze Świdnicy do Rzeszowa jest 480 km a trasa od domu do domu zajęła mi 4h i 5 min. Średnie spalanie z dwiema osobami w samochodzie wyszło 4,97. O litr mniej niż w podobnych warunkach jesienią bez dodatków.
Zaznaczam, że wpływ na spalanie jak i na "głośności" silnika może mieć fakt doczyszczenia układu olejowego i zastosowanie AR9100. Nie polecam a wręcz przestrzegam przed mieszaniem ze sobą wielu dodatków różnych producentów bo to proszenie się o kłopoty.
Na koniec wklejam screena z wykresem średniego spalania mojego samochodu. Ostatnie osiem tankowań jest z dodatkami. Na wykresie widać, że wszystkie są poniżej średniej. Na dodatkach przejechałem ponad 3tys km.
1620048429566.png
 
Last edited:
Dzieki, fajnie to wyglada na wykresie, skorzystam z patentu bo zaczynam sam coś testować ;)

Dasz rade oznaczyć które tankowania to jaki dodatek?

Co do suchego dźwięku silnika na Amsoilu to pewnie przesadziłeś z liczba cetanową. Za duża jest tak samo zła jak za mała.
 
@jerseyAdmin pierwsze dwa po ostatnim piku w górę to sam ar6900-d. Następne to mieszanka ar6900-d plus Amsoil Diesel Cetane Boost w różnych proporcjach. Dwa ostatnie to AR +Amosil+Mannol. A z dźwiękiem to zdecydowanie przedawkowanie cetanu. Przy paliwie LC 43 max co mój silnik znosi to nominalne +6 LC.
 
to samo spostrzeżenie mam do mannola. Zacząłem jeździć po ekspresówkach 120km/h a silnik jak benzynowy.
 
Cichy bo zamulony Na Mannolu nie ma takiego kopa...
 
I z tego powodu test Mannola z cetane boosterem kiedyś zrobię. Kiedyś bo mieszanka AR i boostera poszła w świat i czystego boostera brak się zrobił. Dostałem w zamian Millers Oils Diesel Power Ecomax. Się czerwone światełko zaczyna palić bo chyba za duży rozstrzał mikstur do baku wlewam...
 
Last edited by a moderator:
I z tego powodu test Mannola z cetane boosterem kiedyś zrobię.
Ja mieszałem Archoil z Mannolem 50/50 ale już zapomniałem jak fura jeździła na tym 😇 Najlepszy kop był po v-power diesel + Archoil 😈
 
Kop kopem ale cisza w aucie bezcenna. Zakładam, że +7 LC i pełna dawka mannola dadzą kopa i ciszę 😜...
 
Kop kopem ale cisza w aucie bezcenna. Zakładam, że +7 LC i pełna dawka mannola dadzą kopa i ciszę 😜...

Ta cisza o której wyżej wspominasz to zapewne nic innego jak zmienne wyczulenie zmysłów + zmienne warunki na zewnątrz - wiatr, temperatura, ciśnienie itp.
Chyba każdy kierowca wie, ze raz sobie niemal płynie po trasie bez hałasu i wszystko dookoła przyjemnie mruczy, a raz ten sam sprzęt brzmi jakoś twardo i głośniej.

Ja jeżdżąc często, raz mam ciężko znieść mój silnik, innym razem praktycznie go nie słyszę. Dlaczego tak się dzieje? Zależy i od chwilowego stanu wrażliwości zmysłów i podobnych czynników i od tego jak jest na zewnątrz. Nie wierzę, że tak precyzyjny układ jak paliwowy, który ma extremalnie ściśle wyznaczone warunki pracy, nagle robi się turbo cichy, aksamitny i zmienia charakterystykę pracy. To ciągle ta sama kupa metalu pracująca w identyczny sposób.
 
@wova75 Będzie szedł twardo ale głucho.
Nie ma co lać tyle boostera (na co dzień;)), skoro na staciach jest LC ok 53.
Amsoil podaje +7 ale amerykanie to chyba słabo z LC stoją. Uwzględniając malejący wzrost LC względem bazy, to z 53 raczej nie będzie 60 ;)
Ecomax z tego co kiedyś zajrzałem w msds to bodaj 70% booster także mieszanie z AR raczej nie powinno zdemolować silnika ;)
 
Back
Top