• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Na diesla tylko przegonienie pomaga. Wspieranie się ferrocenem to niegłupi pomysł bo teraz są takie formy tego związku, że nie zawalają na czerwono wszystkiego a palą sądzę lepiej niż cer.
 
Co proponujecie dodać na trasę 2x1400 km. Prędkości raczej autostradowe. Chciałbym w tym czasie trochę mocniej przewietrzyć fap ze względu na większą użyteczność w mieście ostatnimi czasy . Chodził mi o głowie mannol zachwalany kilka wątków wcześniej ale później został zgaszony na korzyść Archoil czy też millersa

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
 
Kilka wątków wcześniej ktoś pisał że super dodatek a za chwilę po analizie składu został zdyskwalifikowany. Później poszukam te wątki.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
 
@kolekszy przecież już sama trasa przewietrzy układ. Mając FAP masz dotrysk do baku środka opartego na związkach ceru, który obniża temperaturę spalania sadzy.

Ja szedłbym w kierunku zwiększania Liczby Cetanowej paliwa i smarowania, dzięki czemu sadzy nie będzie się produkowało prawie wcale a spaliny bardziej ochoczo dopalą układ z sadzy.
 
Czy cer, który się tu przewija to tak właściwie dwutlenek ceru, na którym bazuje Envirox? Dwutlenek ceru pojawia się też w Forte do czyszczenia dpf.
 
Eolys jest oparty o cer (katalizator spalania cząstek- węglowych. Skład jest oczywiście kopiowany bo nikt zdrowy na umyśle nie jedzie do ASO zapłacić 1000 jak można mieć to samo za 300.

Teraz, ten płyn tak na prawdę to nazywa się Infineum.

Idę o zakład że to ten sam CeO2 co w innych płynach katalitycznych bo jest jedna droga:

CeO2 +Węglowodory -> Ce2O3 + CO2 + H2O

Spalanie sadzy nie wydziela wody.


Oczywiście nie w takich proporcjach ale mechanizm jest taki właśnie.
 
Robiłem ostatnio dolewkę, to ASO dobrało mi po Vin i po wklejce ze słupka płyn eolos extend.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
 
Doczytałem propagandę enviroxa i xenum. FAP cer, envirox dwutlenek ceru nano. Xenum promuje Ceo2 jako lepszy niż ferrocen, oczywiście.
 
Bo cer jest lepszy pod wieloma względami. On działa już w komorze spalania i dodatkowo jeszcze konwertuje katalitycznie tlenek azotu do azotu.

Nawet jeśli pozostawia pozostałość w kanalikach filtra to tam jeszcze sobie działają. Potem, na maszynie, bez rozcinania bardzo łatwo wypłukać taki filtr po ok 200 tys km bo tyle mniej więcej maja pojemności na „osad”.

Ferrocen to zapalnik do sadzy, którą wypala w swoim otoczeniu- na poziomie poszczególnych cząstek
 
Tylko po ferrocenie nie trzeba filtra czyścić z osadu a odpowiednio zmodyfikowany dobrze czyści DPFy także a nie tylko komorę spalania
 
Bo cer jest lepszy pod wieloma względami. On działa już w komorze spalania i dodatkowo jeszcze konwertuje katalitycznie tlenek azotu do azotu.

Nawet jeśli pozostawia pozostałość w kanalikach filtra to tam jeszcze sobie działają. Potem, na maszynie, bez rozcinania bardzo łatwo wypłukać taki filtr po ok 200 tys km bo tyle mniej więcej maja pojemności na „osad”.

Ferrocen to zapalnik do sadzy, którą wypala w swoim otoczeniu- na poziomie poszczególnych cząstek
Z tego co wiem to do wypłukania ceru z FAP nie jest potrzebna maszyna. Cer bardzo dobrze rozpuszcza się w wodzie i wypłukuje się wraz z popiołami, z którymi jest zmieszany.
 
Taki dodatek do dpf można mieszać z innymi? Kupiłem jakiegoś millersa i nie wiem czy go dolać razem ze stanadyne, który aktualnie wlewam czy lać samego. BTW ktoś używał MIllers DPF Cleanera?
 
@luckyboy
Z tego co wiem to do wypłukania ceru z FAP nie jest potrzebna maszyna. Cer bardzo dobrze rozpuszcza się w wodzie i wypłukuje się wraz z popiołami, z którymi jest zmieszany.
Z tą rozpuszczalnością to jest różnie bo mamy 2 tlenki CeO2 i przereagowany Ce2O3. Teoretycznie powinny to być cząstki nano ale oprócz tego mamy jeszcze inne popioły (z badziewnych dodatków do paliwa, oleju itp). Niemniej ta koncepcja daje efekt bardzo czystego diesla👍 Miejmy tylko nadzieje, że nie kosztem ochrony silnika przez oleje low saps.
Post automatically merged:

Tylko po ferrocenie nie trzeba filtra czyścić z osadu a odpowiednio zmodyfikowany dobrze czyści DPFy także a nie tylko komorę spalania
Siła ferrocenu jest niesamowita. Tym można podnieść naprawdę zapuszczone (w tym obszarze) samochody.

Osobiście jestem zwolennikiem prewencji - spaliny bez cząstek stałych.

Wracając do ceru.
Cer jest tez wykorzystywany jako element składowy konwerterów katalitycznych (nie sam, głównie jako hybrydy z innymi reaktywnymi metalami) ale ten dodawany do paliwa musi mieć odpowiednia strukturę - to nie może być proszek jak do polerowania szyb:D

AABC1300-B2BD-497E-BFB7-3C1C8ECC0734.png
 
Last edited:
Cały czas jak temperatura spalin będzie przekraczać ok 350 st C a aktywnie to zależy 😀
Czyli w odpowiednich (pow. 350 st. C) warunkach oczyszczanie następuje cały czas ze względu na cer dodany w ON z Eolysu/Infineum. Natomiast wypalanie dodatkowe, tzw. aktywne, (gdy słychać dozowanie płynu, załącza sie grzanie lusterek etc.) wówczas gdy wymagane jest wzmocnione oczyszczanie bądź jest za niska temp. ?
 
Gdzie,to najmniejszy problem. Problem w tym, że litr trzeba zamiast poręcznych 250tek. ;)
 
Hmm na fotkach miało niby kolor brązowy a w rzeczywistości słomkowy. Tak na być czy jakiś kombinowany ?
1ba2f3a969ec375180767e473d1824c1.jpg
 
2-EHN z lubrykantem ma dodkładnie taki kolor. Reszty składników powiedzmy nie widać. Pachnie cytyną? Bo Millers dodaje Limmonen, żeby na stacji pawia nie puścić ;).
Post automatically merged:

Czyli w odpowiednich (pow. 350 st. C) warunkach oczyszczanie następuje cały czas ze względu na cer dodany w ON z Eolysu/Infineum. Natomiast wypalanie dodatkowe, tzw. aktywne, (gdy słychać dozowanie płynu, załącza sie grzanie lusterek etc.) wówczas gdy wymagane jest wzmocnione oczyszczanie bądź jest za niska temp. ?
Dokładnie, automatycznie dozowany płyn ma zapewnić czysty układ wydechowy nawet w miejskiej jedzie (spaliny 200-350 stopni). Aktywne jest cyklicznie przeprowadzane żeby odpalić skutecznie filtr.
 
Last edited:
Back
Top