• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

421600EE-C9FA-443A-A6E2-807E9AC726E5.jpeg


Zapasy pod dobre eksperymenty. ;)
 
Czasami nawet sama butelka z innej partii produkcji ma wpływ na kolor/odcień ale nie ma możliwości aby produkt na bibule był zupełnie bez śladu tak jak w przypadku innych produktów bez detergentów i katalizatora spalania.
 
2-EHN jest bezbarwny ale to już mówiliśmy, żeby nikogo nie kusiło witaminizować samym azotanem paliwa.
Ja właśnie robię eksperyment z paliwem LC60+. Jednym słowem - zupełnie inne auto.
 
Wiele jest bezbarwnych produktów cetanowych niby kompleksowych...
60+ nie każde auto lubi. Jeśli tyle masz z AR6900d to masz także wysoką dawkę katalizatora spalania, sam 2ehn tyle frajdy nie daje.
 
Wiele jest bezbarwnych produktów cetanowych niby kompleksowych...
60+ nie każde auto lubi. Jeśli tyle masz z AR6900d to masz także wysoką dawkę katalizatora spalania, sam 2ehn tyle frajdy nie daje.
Nie stosuję samego 2-EHN. Celowo do eksperymentu nie dorzucam detergentów ani innych dodatków tylko „smar”

Potrzebuję duże „krople” węglowodorów liniowych z dobrej bazy paliwowej i wysokiej liczby cetanowej. To najbardziej kaloryczna porcja paliwa niepowodująca jeszcze fluktuacji pracy silnika a oprócz cichej pracy czuć (może nie przyrost ale odzyskanie nominalnej mocy).

1:500 AR6900 powoduje gorszą prace silnika -zupełnie inny rozkład mocy i momentu. Dlatego zupełnie inne podejście do tematu robię.
 
gotowiec BASF do komponowania all in one’ów PN590.

Właśnie, czy smar może być przyczyna cichszej pracy (osprzętu) silnika? Bo w sumie tego nie brałem pod uwagę.
 
Nie piszą jaki smar?
PN590 można na wiele sposobów uzyskać, wystarczy kwas ale do wysokiej dawki 2ehn lepiej ester
 
@wlyszkow nie mam dostępu do składu (co mnie jak zwykle wpienia) - mam tylko info ze to półprodukt. To nie jest jeden związek bo pytałem - jest to „synergiczny zespół substratów do komponowania paliw najwyższej jakości” - jako smar. Bo do tego jeszcze powinny iść inne składniki jak detergenty, biocydy antypiana.

Maksymalana dawka (a taką zamówiłem ma profil zużycia HFRR poniżej 300) w mieszaninie z azotanem 1000ppm w paliwie. Przedawkowanie nie wpływa negatywnie na potencjał osadzania się depozytów).

Ja robię 2000 ppm plus:)

Mam temat grzecznościowo więc ufam i nie drążę ale mieszanina z azotanem ma bursztynowy prześwit - bardziej nawet żółty.

AR jest minimalnie bardziej lepki w mojej ocenie.
 
Last edited:
Dziś zrobiona trasa 2x270 km z mannolem 9930 i spalanie.... Bez zmian. Dodane jak zaleca producent do zwykłego ON. W przyszłym tygodniu chorwacja, zobaczymy czy coś się zmieni.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
 
Film jest niedostępny.
 
Czy stosowanie dodatków do paliwa typu "depresator" czy np. do wspomagania wypalania DPF, ma jakiś wpływ na jakość oleju?
 
Przy nieserwisowym wypalaniu filtra czyli normalnym, nieprzerywanym ma skrajnie nieistotny wpływ.

Depresatory polepszają nawet spalanie, podnosi się nieznacznie indeks cetanowy to i spalanie jest pełniejsze i mniej się paliwa przedostaje do oleju. Lekkie frakcje błyskawicznie odparowują i ulegają spalaniu.

Dodatki obniżające temperaturę spalania sadzy mogą przedostawać się do oleju ale przy prawidłowych proporcjach użytkowania nie mają negatywnego wpływy na silnik od strony olejowej.
 
Ja robię test Ar6900d+ Ar6200 w moim dieslu. Silnik mały to łatwo wyczuć każdą różnicę. Przy niskich obrotach bardziej płynny jest na słuch. Oczywiście jeżdżę na wyższych ze względu na dwumas. Spalanie chwilowe pokazuje bardzo niskie. Zobaczę jak się przełoży to na realne spalanie i wypalanie dpf [opłacalność] Teraz będę miał trasę 1000km to zobaczę jaki wynik osiągnę.
 
Ja zaczne testować paliwo premium plus olej 2t 250ml na bak,
Mam w wiskitkach(port Wiskitki) stację Avia, gdzie diesel gold jest Tylko +10gr droższy od zwykłego ON
 
Back
Top