• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

Mogę już powiedzieć z doświadczenia i pomiaru na hamowni.Na AR 6900 dmax plus Vpover diesel poprawił się na pewno moment w porównaniu do poprzednich pomiarów
 
@Uziu92 całkowicie wycofali, czy zmienili pojemność? Jakieś info dlaczego to zrobili, bo chyba sprzedawał się nie najgorzej.
Na znanym portalu all....o nie mogę już znaleźć tej dużej butli , są jeszcze te małe "małpeczki" i ten zielony w litrowej się jeszcze trafia ale cena 40-50 zł gdzie jeszcze przed nowym rokiem kosztował 25 za litr i ofert było opór , podobnie na stronach sklepów z chemią i hurtowni olejowych , albo produkt niedostępny albo wycofany , mowa o tym 1.92l
Na 5000L to bańka 5L 6900d z kranem - sporo taniej niż w butelkach a właściwie już dawka 1:2000 czyli 25ml na 50L ON daje całkiem niezłe efekty.
Jaka cena takiej banki ?, bo w sieci znajduje same te 500 ml.
 
AR6900-D Max 5L z kranem i butelką do odmierzania kosztuje 599 brutto z przesyłką.
 
Najprzyjemniej silnik pracował na Liqui Molly 2T niebieska butelka on na chyba C3 , nie było kłopotu z DPF en.
Czasem kupiłem Orlen 2T semi , czerwona Butelka .
Chłopaki z Niemiec sprowadzali paletę Addinol 2T .
Wg mnie LM 2T w niebieskiej był najlepszy chyba LM 1040 , ale sprawdźcie.
Ponad 100 tys na prawie jednym 2T LM

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
@Bodex ale tu nie rozchodzi się o przyjemną pracę tylko o smarność paliwa. Bardziej przyjemna praca to zapewne wydłużone spalanie paliwa, mniej optymalny proces spalania.
 
Oczywiście , to info dla tych co stosują 2T .
Ja stosuję archoil i tylko to .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Koledzy,
Mam zatankowane pół baku arktycznego Milesa Plus z CircleK. Planuję dotankować następne pół baku i tutaj mam pytanie: dodawać Archoila 6900D, czy może w obecnych warunkach będzie lepiej się sprawdzać Oilem Hybrogen? Zależy mi głównie na polepszeniu smarności. @wlyszkow , jako specjalisto od tych siuwaksów - co To na to? Mógłbyś coś doradzić?
 
chyba LM 1040
LM1062 najlepiej poprawia smarność on
LM 1052, półsyntetyk 2T w niebieskiej butelce. Też dokładnie ten stosowałem, potwierdzam, że silnik wyraźnie się po nim wyciszył, potwierdzam też, że jego stosowanie, nie zrobiło większej różnicy filtrowy DPF.
Bodajże na forum Avensisa zlecali testy, wg. których faktycznie ten olej, jako jeden z niewielu, nie miał negatywnego wpływu na parametry paliwa, poprawiając jednocześnie jego smarność. Czytając fora, wychodzi, że na zachodzie, głównie taksiarze, też w dużym stopniu stosowali albo powyższego LM, albo ichniejszego Monzola, także coś z tym jest na pewno na rzeczy i jakieś rezultaty przynosi.

Teraz zacząłem stosować AR9600D, bo cenowo wychodzi dokładnie tyle samo, co LM. Za 500ml AR zapłaciłem 80zł, czyli dokładnie tyle samo, co za 2l LM 1052, a obydwu wystarcza na 10 tankowań :).
Wnioski? Jak na razie wyjeździłem 1 zbiornik z dodatkiem AR, w którym było jeszcze ~20l ON z dodatkiem 2T. Robię teraz drugi zbiornik, tylko zamiast Vervy, zalałem Lotosa Dynamic, także dałem trochę ciała, bo nie mam bezpośredniego porównania na tym samym paliwie, do tego różnice temperatur w trakcie stosowania obydwu środków. Aczkolwiek mam wrażenie, że po 9600 silnik nie pracuje gorzej, niż na LM, a w dodatku jakby się zdziebko odmulił i chętniej reagował na gaz. Także na razie zostaję przy AR, może w lecie, mając w miarę stabilne warunki, zrobię test, żeby porównać jak zachowa się silnik po zbiorniku z 2T, a jak po zbiorniku z AR, /
Niestety nie mam możliwości podglądu korekt wtryskiwaczy, muszę znaleźć kogoś kto zaktualizował by mi sterownik silnika, bo w nowszej wersji podobno odblokowane zostały PID-y wtrysków, był by lepszy pogląd na sytuację.
 
Koledzy,
Mam zatankowane pół baku arktycznego Milesa Plus z CircleK. Planuję dotankować następne pół baku i tutaj mam pytanie: dodawać Archoila 6900D, czy może w obecnych warunkach będzie lepiej się sprawdzać Oilem Hybrogen? Zależy mi głównie na polepszeniu smarności. @wlyszkow , jako specjalisto od tych siuwaksów - co To na to? Mógłbyś coś doradzić?
Teraz lepiej AR6900-D. Hybrogen lepiej sprawdzić w okresie wiosna-jesień
 
Teraz lepiej AR6900-D. Hybrogen lepiej sprawdzić w okresie wiosna-jesień
Ok. A mógłbyś coś więcej napisać, dlaczego w okresie zimowym Hybrogen lepiej nie sprawdzać? Jaką przewagę ma w tym okresie AR6900D? Wiem, że to inaczej działające środki, czytając nawet bloga Oilem to wyraźnie piszą,
 
@Bodex

Zjeździłem trochę km na niemieckim ON i szczerze mówiąc nie zauważyłem różnicy w porównaniu do tego z polskich stacji.

W Niemczech tankowałem na Shell, Total i na Aralu, różnica w kulturze pracy, spalaniu czy mocy nie do zauważenia.
 
@tkm wygląda na to że mam bardziej wrażliwy słuch .
To , że ty czegoś nie dostrzegam nie znaczy że tego nie ma.
Żona jeździła peugeotem łożyska amorów strzelały .
Ona nic nie słyszała.
Naprawiłem - teraz lżej kierownica chodzi - tyle
Stacyjka jej nie odbiła, dojechała do bierdy na rozruszniki
Ona nic nie słyszała .
Ludzie są różni.
Wieku kolegów którzy tu pracują
sami mówią, że na baku 65 L na niemieckim można zrobić do 100 km więcej.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Wieku kolegów którzy tu pracują
sami mówią, że na baku 65 L na niemieckim można zrobić do 100 km więcej.

Z Legnicy do Wrocławia na A4 też mam delikatnie niższe spalanie, niż z Wro do Legnicy. Przyczyny mogą być następujące:
- Legnica jest położona nieco wyżej, przewyższenie jest minimalne ale jednak.
- większość wiejącego wiatru na Dolnym Śląsku to wiatr z zachodu a co za tym idzie samochód ma lżej.

Podobne obserwacje miałem jeżdżąc po RFN, kierunek zachód, pn-zachod i auto paliło nieco więcej, co pokrywało się z kierunkiem wiatru.

Co do słuchu to mam bardzo dobry, aż za dobry co bywa momentami męczące.
 
Z Legnicy do Wrocławia na A4 też mam delikatnie niższe spalanie, niż z Wro do Legnicy. Przyczyny mogą być następujące:
-wiatr

I co zawsze od kilku lat obronnych porach wieje w jedną stronę ?
A co gdy jadę do domu do Rzeszowa i za tydzień z powrotem do DE
To co ? Aniołowie mi wiatr przedstawiają ?
Obserwuje pogodę na Ventusky.pl

A jeszcze dodam , startuje z poziomu 130 m n.p. morza 1, a ładuje 670m n.p. morza . Przez PL płasko prawie i 7,,-7,5 przy 130 km/h
Od granicy bawarskie górki i 6,2-6,5 L/100 beny przy prędkości 140-150 średnio.
Droga powrotna wygląda tak samo jak , zawsze tak samo .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Kolego Bodex, czytaj proszę ze zrozumieniem, zamiast wychwytywać pojedyńcze słowa z dyskusji. Tkm wyraźnie napisał, że większość wiatrów wiejących w danym regionie, to wiatry zachodnie, mało tego, w całej Polsce przeważają wiatry zachodnie, śledząc Ventusky powinieneś taką oczywistość wychwycić.
Też jeżdżąc swego czasu sporo po Europie, największą różnicę w spalaniu miałem nie ze względu na jakość paliwa, a na styl jazdy.
 
Witam. Podzielę się z Wami Pany swoimi spostrzeżeniami odnośnie dodatków i kwestii DPF. Powtarzalność dziennych odcinków jest praktycznie bez zmian. Dodatki stosuję za każdym razem. Wypalania pilnuję sumiennie. Więc skąd taka różnica w kilometrach przebytych pomiędzy cyklami?
 
Back
Top