Wiem, że to temat o dodatkach a nie o paliwie. Jednak jakość paliwa ma bezpośredni wpływ na to jakich dodatków mamy zamiar używać. Wspominałem że korci mnie tour po rzeszowskich stacjach. Zaproponowałem żonie większe zakupy i objechałem przy okazji prawie wszystkie ogólnopolskie sieci (i nie tylko). Taka tabeleczka powstała:
Stacja | Dostawca | Rodzaj | LC | Smarność | FAME | Uwagi |
Leclerc | Lotos | ON | 52,3 | 200 | 6,30 | ostatnia dostawa |
Auchan | Orlen | ON | 53,8 | 320 | 0,00 | ostatnia dostawa |
Circle K | | ON | 52,3 | 200 | bd | ostatnia dostawa |
Circle K | | Premium | 53 | 185 | bd | luty - zimowe |
Orlen | Orlen | ON | 53,8 | 267 | 0,00 | ostatnia dostawa |
Orlen | Orlen | Premium | 55 | 320 | 0,00 | ostatnia dostawa |
Lotos 1 | Lotos | ON | 54,1 | 197 | 6,80 | nie zapisałem daty |
Lotos 2 | Lotos | ON | 51,4 | 280 | 0,00 | marzec - zimowe |
Lotos 2 | Lotos | Premium | 51,8 | 448 | 0,00 | marzec - zimowe |
BP | Orlen | ON | 53,8 | 320 | 0,00 | ostatnia dostawa |
BP | Orlen | Premium | 53,8 | 320 | 0,00 | ostatnia dostawa |
Shell | | On | | | | |
Shell | | Premium | | | | |
Jutro uzupełnię o Shella. Paliwa z marketów były o 15 groszy na litrze tańsze od reszty. Widać dużą zbieżność parametrów w zależności od partii i dostawcy paliwa. Jak dla mnie to na papierze ON z Auchan i Lecrec-a, tańsze o koszt potencjalnych dodatków najlepiej wypadają. Zawsze omijałem te stacje dużym łukiem...
@JohnJohn co do boostera, przedawkowałem go. Auto nie brzmiało jak traktor, bardziej w kierunku karabinu. Taki suchy klekot, bardzo nieprzyjemny. Dałem pełną dawkę AR6900-D i pełną dawkę Amosil cetane booster do ON z LC 53. Wyszło zdecydowanie za dużo dla silnika mojego auta. Musiałem dotankować aby to rozcieńczyć i teraz jest miodzio