• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

6900d nic nie wniesie do 6400d w baku jeśli chcesz oba w całym baku stosować. Jeśli chodzi o dodanie 6900d kiedy już są resztki paliwa z 6400d aby zatankować to oczywiście nie ma problemu.

400ml na 60L jest OK i nie musi być zużyty w trasie. Wyjazd na autostradę z 6400d w baku jest zalecany tylko dla mocniejszego czyszczenia DPF
 
@patryk9527 Wyjmij styropian i umyj Cleanluxem (taki siuwaks do zmywania podłóg). Blachę wymyj jakimś alkoholem i zostaw samochód do wywietrzenia, bo pewnie tapicerka nawet jak nie oblana to wchłonęła trochę zapachu.
 
Panowie teraz pytanie może srednio w temacie ale odnośnie tego Mannolu diesel ester - butla nie wytrzymała pod bagażami i się rozlało i śmierdzi tym w aucie, myłem różnymi rzeczami i nie pomogło.. macie jakieś pomysły czym takie rzeczy dobrze zmywać i żeby usunąć skutecznie ten zapach?

Może @wlyszkow wie czym zaatakować resztki tej chemii, żeby ją rozpuścić i usunąć?
 
Może izopropanol IPA pomoże z dostępnej chemii, dobrze odtłuszcza i odparowuje
 
Witam, poprosiłem dzisiaj o świadectwo jakości dla ON na Circle K. Oczekałem się trochę i nie dane mi było wczytać się głębiej bo żona z toporem nad głową wisiała. Jednak to co mnie najbardziej interesowało to zapamiętałem. I tak arktyczny ON miał LC na poziomie 53 a smarność 185. Zwykły ON LC = 53,5 i smarność na poziomie 200.
Nigdy wcześniej nie interesowałem się tematem składu ON, ale przypadek sprawił, że moje 1.5 tdci zaczęło równo i cicho pracować. Stało się to po wlaniu opakowania K2 diesel dictum na około 15 litrów arktycznego ON z Circle K. 1.5 tdci to całkiem miły motorek ale ma okropną kulturę pracy. Nie mogę go słuchać na paliwie bez dodatku. No wolnych strasznie klekocze a pod obciążeniem wydaje odgłosy jak by to były jego ostatnie chwile. Zgodnie z poleceniami z forum zakupiłem AR6900-D i po dodaniu zalecanej dawki do zwykłego ON nie uzyskałem spodziewanego efektu. Jest lepiej ale nie tak jak po preparacie K2. Nie wiem co spowodowało tak diametralną zmianę w kulturze pracy tego silnika, ale przypuszczam, że to zwiększona LC zrobiła robotę. Tylko o ile 500 ml K2 diesel dictum dolane do 15 litrów ON mogło podnieść LC?
 
Witam, poprosiłem dzisiaj o świadectwo jakości dla ON na Circle K. Oczekałem się trochę i nie dane mi było wczytać się głębiej bo żona z toporem nad głową wisiała. Jednak to co mnie najbardziej interesowało to zapamiętałem. I tak arktyczny ON miał LC na poziomie 53 a smarność 185. Zwykły ON LC = 53,5 i smarność na poziomie 200.
Nigdy wcześniej nie interesowałem się tematem składu ON, ale przypadek sprawił, że moje 1.5 tdci zaczęło równo i cicho pracować. Stało się to po wlaniu opakowania K2 diesel dictum na około 15 litrów arktycznego ON z Circle K. 1.5 tdci to całkiem miły motorek ale ma okropną kulturę pracy. Nie mogę go słuchać na paliwie bez dodatku. No wolnych strasznie klekocze a pod obciążeniem wydaje odgłosy jak by to były jego ostatnie chwile. Zgodnie z poleceniami z forum zakupiłem AR6900-D i po dodaniu zalecanej dawki do zwykłego ON nie uzyskałem spodziewanego efektu. Jest lepiej ale nie tak jak po preparacie K2. Nie wiem co spowodowało tak diametralną zmianę w kulturze pracy tego silnika, ale przypuszczam, że to zwiększona LC zrobiła robotę. Tylko o ile 500 ml K2 diesel dictum dolane do 15 litrów ON mogło podnieść LC?
fajnie, że podstawowy ON z Circle ma dobrą smarność. Aczkolwiek z tym arktycznym to chyba już ciut za późno. Od końca lutego/marca nie robią dostaw z tego co pisali. Więc te parametry mogą być Miles Plus Diesel ale nie arktyczny.
 
Arktyczny z HFRR 200? Wątpię szczerze, kiedyś widziałem 450
 
Ja również widywałem arktyczne z HFRR w okolicach 400+, ostatnio na Lotos.
 
Tak jak pisałem, gość długo szukał tych świadectw. Pokazał mi świadectwa arktycznego diesla i zwykłego. Coś marudził a ja nie dociekałem bo żona była mocno zniecierpliwiona. Ale parametry były takie jak napisałem. Macie rację jednak, podejrzane to trochę, następnym razem (jutro) będę domagał się świadectw z ostatniej dostawy.
 
No i byłem wczoraj na Circele K. Świadectw nie zobaczyłem, bo kierowniczki nie było. Dzisiaj była i zobaczyłem tylko świadectwo zwykłego diesla (CN-92,3, smarność-200). Dla premium nie było a raczej było tylko to dla arktycznego, które wcześniej widziałem. Wnioski nasuwają się same. A tak na marginesie to Pani kierowniczka była bardzo miła i obiecała być lepiej przygotowana na przyszłość (bo uprzedziłem, że będę sprawdzał te świadectwa co jakiś czas).
 
Sypię głowę popiołem i postaram się zapamiętać następnym razem. Korci mnie aby przy okazji sprawdzić konkurencję. W 5 km od domu mam jeszcze stacje BP, Shell, Olrlen, Lotos, Auchan, Leclerc i wszystkie mijam kila razy w tygodniu. Ciekawe zestawienie by wyszło, przynajmniej dla Rzeszowa...
Nurtuje mnie jednak inny problem. Jaki jest związek liczby cetanowej tankowanego paliwa z potencjalnym wzrostem tej liczby, po użyciu "cetane boostera". Na opakowaniach mamy tabelki z podanymi wzrostami uzależnionymi od ilości dodanego preparatu. Pogrzebałem trochę i wychodzi na to, że te tabelki mają się nijak to rzeczywistości. Z wielu wykresów, które udało mi się wygrzebać wynika, że wzrost nie jest liniowy i że najwyższy przyrost jest przy bardzo niskiej LC wyjściowego paliwa. Większość badań jakie widziałem było wykonywane na ON z LC od 40-48. Do tego dochodzi fakt samego składu paliwa. I tak dla dwu różnych paliw z taką samą LC, ta sama dawka preparatu może dać 2 lub 6 pkt LC. I teraz przy paliwie, które wyjściowo ma te LC na poziomie 53 to na jaki realny wzrost LC można liczyć? Ile te tabelkowe 4 pkt wyjdzie na naszym paliwie? Czy ktoś z was ma wiedze na ten temat?
No i kluczowe dla mnie pytanie, jaka jest "bezpieczna" LC i do jakiej LC próba podnoszenia ma sens? Pytam bo eksperymentuje z LC i pierwsze obserwacje są dla mnie bardzo ciekawe. Nie wiem jednak czy nie przeginam...
 
Last edited:
@wova75 a czego używasz do podnoszenia LC?
Myślę, że skoro wzrost jest raczej logarytmiczny, to bardziej będzie się liczył efekt organoleptyczny :). Jak poprawy dynamiki nie ma, a jest duży traktor, to chyba nie ma co więcej dawkować. Przynajmniej samego boostera.
 
Wiem, że to temat o dodatkach a nie o paliwie. Jednak jakość paliwa ma bezpośredni wpływ na to jakich dodatków mamy zamiar używać. Wspominałem że korci mnie tour po rzeszowskich stacjach. Zaproponowałem żonie większe zakupy i objechałem przy okazji prawie wszystkie ogólnopolskie sieci (i nie tylko). Taka tabeleczka powstała:

StacjaDostawcaRodzajLCSmarnośćFAMEUwagi
LeclercLotosON52,32006,30ostatnia dostawa
AuchanOrlenON53,83200,00ostatnia dostawa
Circle KON52,3200bdostatnia dostawa
Circle KPremium53185bdluty - zimowe
OrlenOrlenON53,82670,00ostatnia dostawa
OrlenOrlenPremium553200,00ostatnia dostawa
Lotos 1LotosON54,11976,80nie zapisałem daty
Lotos 2LotosON51,42800,00marzec - zimowe
Lotos 2LotosPremium51,84480,00marzec - zimowe
BPOrlenON53,83200,00ostatnia dostawa
BPOrlenPremium53,83200,00ostatnia dostawa
ShellOn
ShellPremium

Jutro uzupełnię o Shella. Paliwa z marketów były o 15 groszy na litrze tańsze od reszty. Widać dużą zbieżność parametrów w zależności od partii i dostawcy paliwa. Jak dla mnie to na papierze ON z Auchan i Lecrec-a, tańsze o koszt potencjalnych dodatków najlepiej wypadają. Zawsze omijałem te stacje dużym łukiem...
@JohnJohn co do boostera, przedawkowałem go. Auto nie brzmiało jak traktor, bardziej w kierunku karabinu. Taki suchy klekot, bardzo nieprzyjemny. Dałem pełną dawkę AR6900-D i pełną dawkę Amosil cetane booster do ON z LC 53. Wyszło zdecydowanie za dużo dla silnika mojego auta. Musiałem dotankować aby to rozcieńczyć i teraz jest miodzio 😁
 
Last edited:
Wiem, że to temat o dodatkach a nie o paliwie. Jednak jakość paliwa ma bezpośredni wpływ na to jakich dodatków mamy zamiar używać. Wspominałem że korci mnie tour po rzeszowskich stacjach. Zaproponowałem żonie większe zakupy i objechałem przy okazji prawie wszystkie ogólnopolskie sieci (i nie tylko). Taka tabeleczka powstała:

StacjaDostawcaRodzajLCSmarnośćFAMEUwagi
LeclercLotosON52,32006,30ostatnia dostawa
AuchanOrlenON53,83200,00ostatnia dostawa
Circle KON52,3200bdostatnia dostawa
Circle KPremium53185bdluty - zimowe
OrlenOrlenON53,82670,00ostatnia dostawa
OrlenOrlenPremium553200,00ostatnia dostawa
Lotos 1LotosON54,11976,80nie zapisałem daty
Lotos 2LotosON51,42800,00marzec - zimowe
Lotos 2LotosPremium51,84480,00marzec - zimowe
BPOrlenON53,83200,00ostatnia dostawa
BPOrlenPremium53,83200,00ostatnia dostawa
ShellOn
ShellPremium

Jutro uzupełnię o Shella. Paliwa z marketów były o 15 groszy na litrze tańsze od reszty. Widać dużą zbieżność parametrów w zależności od partii i dostawcy paliwa. Jak dla mnie to na papierze ON z Auchan i Lecrec-a, tańsze o koszt potencjalnych dodatków najlepiej wypadają. Zawsze omijałem te stacje dużym łukiem...
@JohnJohn co do boostera, przedawkowałem go. Auto nie brzmiało jak traktor, bardziej w kierunku karabinu. Taki suchy klekot, bardzo nieprzyjemny. Dałem pełną dawkę AR6900-D i pełną dawkę Amosil cetane booster do ON z LC 53. Wyszło zdecydowanie za dużo dla silnika mojego auta. Musiałem dotankować aby to rozcieńczyć i teraz jest miodzio 😁
Ja od 6 lat i już w sumie 3 samochody tankuje u siebie w mieście w Intermarche. Nigdy żadnych problemów ze strony paliwa lub układu paliwowego, za różnicę w cenie w obu obecnych autach leje dodatek Archoil 6900 D MAX i 6900 P MAX.
 
Jestem mega zaskoczony, większość paliw B0. Zawsze myślałem, że jest odwrotnie.
 
Co mnie trochę zaskoczyło, że paliwa oznaczone jako "premium" mają gorszą smarność, od standardowych ON 🤔
 
Back
Top