• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do ON - podnoszenie jakości paliwa

1634056793732.png


Teraz kolejne pytanie.
Niedostępny już depresator Archoil.
To w końcu dobrze, że jest alkohol czy nie?
Produkty kleen-flo głównie na nim bazują, poza smarami 952 i 953.
 
@Anon AR możesz lać do każdego za wyjątkiem Vervy, która jako jedyna z paliw "premium" deklaruje wyższą LC w stosunku do zwykłego ON. Pytanie czy ma to ekonomiczny sens, zwłaszcza przy obecnych cenach paliw? Ja osobiscie leję zwykly ON + dodatki.
A ja leję AR6900D-Max do ON Verva, tyle, że połowę dawki, czyli 25ml na 50 litrów paliwa. ;) W sumie pierwszy raz zdobyłem się na zakup AR6900D-Max i przejechałem już prawie 2 baki z Vervą i połową dawki AR i moje wnioski są takie, że kurde silnik jest trochę kulturalniejszy w pracy i cichszy a w takim silniku jak 2.0 TDI na pompowtryskach (Nie Common-Rail) każdą zmianę słychać bo do cichych ten silnik nie należy. Po za tym odczuwam różnicę w przyspieszeniu z dołu. Spalania jakiegoś rekordowo niższego się nie spodziewam, ale korzystając z aplikacji Fuelio to widzę czarno na białym czy spalanie jest wyższe czy niższe, więc za kilka tankowań się pochwalę, chociaż zważywszy na obniżającą się ostatnio temperaturę to wynik mogę być przekłamany. Tak czy siak, lejąc połowę dawki AR6900-DMax odczuwam niewielką różnicę w pracy silnika z paliwem ON Verva. Spróbuję jeszcze AR ze zwykłą ropą, ale ostatnio tankując miałem kupon Kubicy Verva w cenie zwykłej, więc głupio było nie skorzystać... ;)
 
A ja leję AR6900D-Max do ON Verva, tyle, że połowę dawki, czyli 25ml na 50 litrów paliwa
Oczywiście można i tak. Ja jednak wolę stosować pełną dawkę AR - jak ma smarować i chronić to najlepiej jak potrafi 😉
 
Tutaj karta dla zielonego:
View attachment 8757
A tu dla tego pomarańczowego (low-sulphur):
View attachment 8758
Obie są z 2017 roku
Na moje oko różnią się tylko tym, że pomarańczowy ma Toluen w niewielkiej ilości,
ale tu by się musiał
specjalista czyli @Pedros wypowiedzieć

Bardzo podobne są do siebie. Karty zawierają babole i nie są do końca źródłem precyzyjnych informacji.

Toluen owszem może pojawiać się jako zanieczyszczenie mieszaniny albo celowy dodatek.

Tutaj w karcie akurat nie ma toluenu



Ma smar (trade secret ;) Lubrizol 539D) wiec nie ma problemu z uczuciem ze opiłki latają w układzie.



Efekt depresatora jest przy okazji - tradycyjnie dobry, prosty skład.

- usuwa wodę
- dobrze czyści (szczególnie wtryskiwacze - końcówki i wnętrze anty IDID)
- dobrze smaruje
- ułatwia zapłon
- obniża punkt blokowania filtra (to regulujemy dawka - na potężne mrozy trzeba zwiększyć dawkę)
- całoroczny
- spaliny z mniejsza ilością sadzy i węglowodorów

Skoro już po trade secrecie ;) to mamy rozwiniecie składu: Lubrizol 9045 - dodatek do diesla zatwierdzony jako dodatek wielofunkcyjny.

Więcej tutaj https://www.imcdus.com/en-us/products/lubrizol-9045#product-wizard


Dzięki @Cbr4ever dobra robota👍
Zielony tez jest 👍
Post automatically merged:

zafundowałem sobie AR9600
Musisz mieć niezłe znajomosci w AR ze masz produkt który wyjdzie dopiero w 2025 roku :D
 
Last edited:
@Anon AR możesz lać do każdego za wyjątkiem Vervy, która jako jedyna z paliw "premium" deklaruje wyższą LC w stosunku do zwykłego ON. Pytanie czy ma to ekonomiczny sens, zwłaszcza przy obecnych cenach paliw? Ja osobiscie leję zwykly ON + dodatki.
Ostatnio zalałem Verva i średnio mi się podoba, mam wrażliwe ucho i jednak najkulturalniej V6ka pracuje na Lotos Dynamic. Nie próbowałem jeszcze Shella.

Czy jest na rynku coś lepszego od AR6900, Stanadyne lub Millers Power EcoMax?
 
Ostatnio zalałem Verva i średnio mi się podoba, mam wrażliwe ucho i jednak najkulturalniej V6ka pracuje na Lotos Dynamic. Nie próbowałem jeszcze Shella.

Czy jest na rynku coś lepszego od AR6900, Stanadyne lub Millers Power EcoMax?

Ostatnio zrobiłem mix AR6900 z Amsoil Cetane Boostem. Proporcje AR 4:6 ACB. Wlewam 75 ml na 75l paliwa i jest naprawdę super. Stosowałem ACB po którym miałem wrażenie dużo lepszego zbierania się auta, stosowałem AR6900 po którym z kolej silnik chodził jakby bardziej miękko i millersa, po którym zbierał się troszkę lepiej i chodził troszkę bardziej miękko ale żadna z tych popraw nie była taka jak na ACB i AR. Na miksie chodzi super miękko i bardzo dobrze się zbiera. Niższego spalania nie zauważyłem, jak w moim codziennym trybie palił 7-7,5l tak to się w ogóle nie zmieniło :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Ostatnio zrobiłem mix AR6900 z Amsoil Cetane Boostem. Proporcje AR 4:6 ACB. Wlewam 75 ml na 75l paliwa i jest naprawdę super. Stosowałem ACB po którym miałem wrażenie dużo lepszego zbierania się auta, stosowałem AR6900 po którym z kolej silnik chodził jakby bardziej miękko i millersa, po którym zbierał się troszkę lepiej i chodził troszkę bardziej miękko ale żadna z tych popraw nie była taka jak na ACB i AR. Na miksie chodzi super miękko i bardzo dobrze się zbiera. Niższego spalania nie zauważyłem, jak w moim codziennym trybie palił 7-7,5l tak to się w ogóle nie zmieniło :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Też robię taką mieszankę AR + ADCB. W bardzo podobnych proporcjach. Stwierdzam, że jest trochę lepiej niż na samym AR, na którym jeździłem zanim nie poznałem ADCB. Póki co nie wiem czy coś lepszego można dodawać do diesla. Nie wiem jak Stanadyne ? Też widziałem w sieci, że jest chwalone. Może Pedros coś więcej o Stanadyne napisze ? :)

Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka
 
Musisz mieć niezłe znajomosci w AR ze masz produkt który wyjdzie dopiero w 2025 roku :D
No tak, wydało się
😶‍🌫️
Naturalnie miało być 6900.
Niemniej wrażenia te same ;)
 
@Pedros ja wciąż czekam na Twoje pomysłowe specyfiki 😉
Wino jabłkowe z dzikich, dojrzałych jabłek ;)
Podobno zdrowo i dobrze ;)


Wracając jednak do diesla ostatnio mało jeżdżę i trudno mi zachować jednolite warunki testów ale jednym z pomysłów który mi chodzi po głowie to

Zielony kleenflo + 2EHN 1:1 objętościowo

planowana dawka 1:500


Do jakiego efektu dążę - do maksymalnie czystego spalania wynikającego z podwyższonej LC, pełnego procesu spalania, czystości układu paliwowego bez utraty smarności.

Taka uwaga podpowiedź: Jeśli ktoś ma ów kleenflo to niech nie czeka na mrozy. Jego działanie to głównie emulgowanie wody, która trzeba przed zimą wygonić z układu.
 
Wino jabłkowe z dzikich, dojrzałych jabłek ;)
Podobno zdrowo i dobrze ;)


Wracając jednak do diesla ostatnio mało jeżdżę i trudno mi zachować jednolite warunki testów ale jednym z pomysłów który mi chodzi po głowie to

Zielony kleenflo + 2EHN 1:1 objętościowo

planowana dawka 1:500


Do jakiego efektu dążę - do maksymalnie czystego spalania wynikającego z podwyższonej LC, pełnego procesu spalania, czystości układu paliwowego bez utraty smarności.

Taka uwaga podpowiedź: Jeśli ktoś ma ów kleenflo to niech nie czeka na mrozy. Jego działanie to głównie emulgowanie wody, która trzeba przed zimą wygonić z układu.
Czy można to dodać do mieszaniny AR + ADCB ?

Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka
 
Zapewne miałeś na myśli ACB Amsoil czyli cetan boost. To właśnie jest 2EHN.

Do takiej mieszaniny można dodać zielonego kleenflo choć jest pewne przeciwstawne działanie AR i Kleenflo:

Ar zawiera deemulgatory czyli separuje wodę, natomiast konstrukcja Kleenflo działa na wiązanie wody i spalenie tej emulsji.
 
Jeżeli w okresie niskich i ujemnych temperatur przerzucę się z ar6900 + zielony kleen-flo na zielonego Kleen-flo + ACB to będzie to krok w dobrym kierunku?
 
Last edited by a moderator:
Łatwiej regulować tutaj można Liczbę Cetanową. Korzyścią jest oczywiście działanie depresacyjne ale jak już wspominałem niejednokrotnie / warto wodę wygonić z układu paliwowego jeszcze przed nadejściem mrozów właśnie przy użyciu zielonego. Amsoil nie przeszkadza a podnosi LC co łatwo odczuć.
 
Czy ar 6400d max lub 6900dmax posiada właściwości depresacyjne?
Jestem również ciekawe w jaki sposób ta woda jest usuwana z zbiornika? Lub czy może zalegać w filtrze ?
 
Raczej nie. Tak jak to już tutaj gdzieś pisałem zeszłej zimy ON z Lotosu z AR6900D zamarzł mi przy -11C...
 
Ja ostatniej zimy tankowałem ON w służbowym aucie tylko na lotosie i to zwykłe a nie Dynamic i po kilku dniach -25 czy jakoś bez problemu odpalał. Teraz do Citroena dolewam Mannola ale ciekawy jestem jak on właśnie wpływa na temp blokady filtra i zimą chyba się powstrzymam z dodawaniem go do paliwa i będę nadal tankował tylko na Lotosie
 
Ja tankowałem ubiegłą zimę Mannol + IZ40 i nie było żadnych niespodzianek przy -20°C
 
Back
Top