• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do paliw

pawelus

Użytkownik
W tym temacie proponuję rozmowę o dodatkach do paliw.
Jakie stosujecie? Jakie macie doświadczenia pozytywne czy może negatywne o danym dodatku?

Zapraszam do dyskusji
 
Od kiedy mam benzyne zaprzestałem lania czegokolwiek, jak jezdzilem klekotami to testowalem tego masę od oleju 2T, przez Liqui Moly, STP, klenfloo po Archoila.
 
Dwa razy zalałem profilaltycznie do turbo benzyny, raz był to Ar6400 i drugi Amsoil P.I. Różnic nie zauważyłem po za tym że na pewno coś wyczyściło bo olej pociemniał.
 
Kiedyś do benzyny kupiłem na próbę AR6200 20ml ale nie czułem różnicy. W dieslu po kupnie i wymianie filtra, zalałem AR6400D-MAX na czyszczenie i tutaj zdecydowanie czułem różnicę w pracy calego silnika, oprocz poprawy odpalania na zimnym, poprzez lepsza elastycznosc na nizszych obrotach. Na wiosnę może skuszę się na 6900D-Max lub Amsoil Diesel All-In-One ADB i 6400P-Max do benzyny
 
Do tej pory jeździłem klekotem i też lałem tego spore ilości. Niektóre siuwaksy działały lepiej, inne gorzej, jeszcze inne w ogóle. Boostery cetanowe wspominam miło, czyścideł niekoniecznie bo mimo zastosowania sporej ilości i tak skończyło się na fizycznym czyszczeniu i wymianie najbardziej szwankujących. Smarowidła to różnie, trudno ocenić co było rzeczywistym efektem a co placebo.

Do benzyny raz na 10000 kilometrów zaleję czyścidło zgodnie z instrukcją i tyle, nie widzę sensu zwłaszcza że i tak leję paliwo 100 oktanów.
 
Głównie STP do diesla czy do benzyny, w podwójnej dawce na bak paliwa i subiektywnie poprawa jest na jakiś okres - ale głównie chodzi profilaktykę. Czekam na dostawę 6900 P-max i zobaczymy....
 
Na wiosnę mam kupiony Lucas oil fuel treatment głownie do smarowania wtryskiwaczy,wcześniej był Millers diesel Power i AR 6400 D-Max w obydwu przypadkach nie czułem różnicy w działaniu silnika.
Na zimę mam Amsoil All in one diesel psychicznie jest komfort ;)
 
cytrynowiec napisał:
Głównie STP do diesla czy do benzyny, w podwójnej dawce na bak paliwa i subiektywnie poprawa jest na jakiś okres - ale głównie chodzi profilaktykę. Czekam na dostawę 6900 P-max i zobaczymy....

STP dziala super do póty do póki jest w baku. Silnik chodzi zdecydowanie lepiej ale z tego co wiem to jest tylko i wyłącznie efekt glownego skladnika STP czyli kerozyny.
 
Ja raz w roku kupuje z LM dodatek do czyszczenia wtryskiwaczy. Ale traktuje to profilaktycznie.
 
Ja osobiscie nie stosuje, tankuje juz paliwo, ktore ma w sobie z reguly wiecej dodatkow uszlachetniajacych.
 
Ja zalewałem wiele razy VPS Valvoline do czyszczenia wtrysków, ale czy coś to dało? Nie mam zielone pojęcia, może dało a może nie, tego sie nie dowiem, ale na psychikę działa :D
 
Instrukcja Kijanki "sugeruje" zalewanie dodatku do benzyny czyszczącego wtryskiwacze co 10000 kilometrów i brakuje mi z 3 tankowań więc się rozglądam za czymś.

Bak ma 50 litrów pojemności bodajże, leję Shellowskie VPower 100 woltów ;)

Jakieś ciekawe siuwaksy, bo to co sprzedaje KIA w salonie to mniej więcej to samo co w STP, tylko opakowanie ładniejsze, a cena brzydzsza :D Najbardziej mi po drodze z AR i LM bo ich preparaty znam z diesla i lubię. Coś, ktoś?
 
A nie mają czasami paliwa w Polsce 98 oktanow z reguły ok. 100? W Niemczech tak jest, ten Shell to jest jak zwykła "Super Plus", a dokładniej ok. 100 ROZ oraz 88 MOZ, jedynie Shell ma nieco więcej dodatków redukujących tarcie.
 
U nas mają 95 standard, 95VP, 98VP (zamiennie, bo nigdy 98 i 95VP razem nie widziałem) i właśnie 100VP. Na swojej stronie Shell chwali się że 100VP ma minimum 100 oktanów. Ale kart paliw nie przeglądałem więc może masz rację :)
 
Ogólne założenie jest następujące: To jest minimalna wartość jakie paliwo musi spełnić według DIN. Ale z reguły jest wyżej, tak czy owak ważniejszy jest MOZ.
 
jerseyAdmin napisał:
U nas mają 95 standard, 95VP, 98VP (zamiennie, bo nigdy 98 i 95VP razem nie widziałem) i właśnie 100VP. Na swojej stronie Shell chwali się że 100VP ma minimum 100 oktanów. Ale kart paliw nie przeglądałem więc może masz rację :)

Nie ma na shellu w Polsce 98ki. Jest tylko 95, 95 v-power i 100 v-power racing.

[mention]poziom1989[/mention] po raz kolejny proszę nie używaj niemieckich skrótów bo się później człowiek zastanawia co to za akronimy :p
 
Dam sobie głowę uciąć że na paru stacjach widziałem 98. Ale się za bardzo zestarzałem i mam już sklerozę czy innego alzheimera?
 
Nie ryzykuj głowa Ci się jeszcze może przydać :D
 
Przy V-Power musi mieć min. 100.

Odnośnie nazewnictwa to fakt, trochę się pospieszylem to również kwestia przyzwyczajenia, ogólnie jest: RON (Research Octane Number) oraz MON (Motor Octane Number). To są podstawowe normy na oznaczanie liczby oktanowej.

Number=Zahl, z tego powodu.
 
U nas paliwa mają przeważnie RON tyle ile powinny mieć czyli 95 ma 95 z lekkim hakiem, a 98 ma 98 z lekkim hakiem.

Tutaj przykłądowe świadectwo jakosci z lotosa

pcmX0Rj.jpg



Wracając do tematu nie wiem czy [mention]jerseyAdmin[/mention] jest sens lania dodatku do czyszczenia skoro masz auto od nowości i tankujesz tylko vpowera. BTW jak byś tankował racinga pyknij fotę świadectwa jakości. U mnie we wsi na shellu nie ma setki, a jestem ciekaw parametrów :D
 
Back
Top