• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do paliw

I co konkretnie daje ci 6900 pmax? Spalanie ? Dynamika? Kultura? Inne ? I w jakim silniku ? Bezp/posredni ? Turbo/ NA ?
Na FB-owej grupie Citroena XM napisałem w październiku ub.r. :

"Odkąd 4 lata temu kupiłem mojego Y4 2.0i 16v, regularnie stosuję dodatki czyszczące układ paliwowy. Były to preparaty m.in. od Liqui Moly i Xado, stosowane jednorazowo do zbiornika podczas tankowania. Ich wpływ był odczuwalny w niewielkim stopniu i znikał wraz z paliwem, do którego były dodane. Kilka miesięcy temu zdecydowałem się na zastosowanie zestawu od Archoil: koncentratu czyszczącego AR-6400 P-MAX, stosowanego jednorazowo i modyfikatora paliwa AR-6900 P-MAX, stosowanego przy każdym tankowaniu. Pierwszy intensywnie czyści układ, drugi zapobiega powstawaniu zanieczyszczeń oraz "polepsza smarność" (paliwa) i "polepsza jakość spalania". Wpływ pierwszego środka był nieodczuwalny w żaden sposób, natomiast wpływ drugiego jest wyraźny, ewidentny i bardzo pozytywny. Stosuję 1-2 ml preparatu na litr paliwa (producent zaleca 1-4 ml). Mój samochód stał się wyraźnie cichszy (buczenie układu wydechowego dawało mi się we znaki po wymianie środkowego tłumika- nowy Klarius okazał się głośniejszy od dziurawego, wypalonego Walkera), silnik pracuje równiej, gładko i aksamitnie, poszczególne cykle pracy stały się trudniejsze do odróżnienia, przede wszystkim jednak zmiana dotyczy osiągów: auto odczuwalnie lepiej przyśpiesza, silnik chętnie wkręca się w obroty od samego dołu i robi to ot tak, od niechcenia, bez wysiłku.
Co mogę dodać? Jestem BARDZO zadowolony z rezultatów. Są one jeszcze bardziej spektakularne w przypadku mojej Yamahy Cygnus 125 (1999), którą jeżdżę codziennie od roku: do równej, gładkiej pracy silnika, natychmiastowej reakcji na otwarcie przepustnicy dołączył spadek zużycia paliwa z 3,2-3,4 litra na 2,6-2,8 litra, czyli o ok. 20%. Dla mnie rewelacja. Polecam wypróbować."
 
@wlyszkow Nie przypomnę sobie teraz, gdzie kilka miesięcy temu znalazłem informację dot. dawkowania AR-6900 P-MAX, była to jakaś anglojęzyczna strona: zalecano 1-4 ml dodatku na litr paliwa, a więc proporcję 1:250-1000. Nigdzie więcej jej nie znalazłem, wszędzie jest mowa jedynie o proporcji 1:1000. Istotne jest także, że w przypadku STAŁEGO stosowania najwyższej proporcji 4 ml na litr paliwa rekomendowano skrócenie interwału wymiany oleju silnikowego o połowę. Jak to wygląda? Czy możesz to potwierdzić?
 
Możliwe że dotyczyło to poprzedniej wersji w butelkach 1L które miały dozowanie 1:500. Od połowy 2019 już takich nie ma i 1:1000 z obecnej butelki 500ml wystarcza ale wyższa dawka nawet obecnej wersji nie szkodzi jeśli bardziej odpowiada.
 
Czy ktoś używał OILEM HYDROGEN ROAD ? Wydaje się bardzo wydajny.
 
Last edited by a moderator:
Jak dla mnie to jest placebo. Używany 3 pełne tankowania. Nic sie nie zmieniło... nie dostał nagle mocy przybywaj... :eek: 😁 😁
 
@stixman Ile zalałeś, w jaki sposób, do jakiego auta i jak długo stosowałeś? Masz porównanie do AR6900-P?
 
Last edited by a moderator:
Ja na podstawie tego, że nie odczuwam efektu danego produktu Archoil, staram się nie wysnuwać wniosków, że jest to placebo. Widzę, że spora grupa osób, nie piszę tu tylko o użytkownikach Oil-Clubu, spodziewa się spektakularnych efektów, zwiększenia mocy albo obniżenia zużycia paliwa. Według mnie należy wziąć pod uwagę, że jeśli nie widzimy efektów in plus albo in minus, to zwyczajnie układ paliwowo-wtryskowy jest w dobrej kondycji i taki dodatek zwyczajnie nie miał czego poprawić.
Żeby to wszystko miało sens weryfikacji i mielibyśmy opierać się na cyferkach, to należałoby wyjąć np. wtryski, pomierzyć na stole mierniczym, włożyć ponownie, przejeździć te 2-3kkm na dodatku, wyjąć i sprawdzić ponownie czy dany dodatek coś poprawił czy nie. A tak, jeśli nie ma pogorszenia osiągów, podwyższonego spalania po zalaniu dodatku to nic tylko się cieszyć, bo tak jak pisałem - w dużej mierze może to świadczyć o dobrym stanie układu paliwowego.
 
Czy ktoś używał OILEM HYDROGEN ROAD? Wydaje się bardzo wydajny.
Używam Archoil AR 6900 P-MAX, nieco mniej wydajny, rezultaty ewidentne i pozytywne. Ten sam producent.
 
Last edited by a moderator:
Według mnie należy wziąć pod uwagę, że jeśli nie widzimy efektów in plus albo in minus, to zwyczajnie układ paliwowo-wtryskowy jest w dobrej kondycji i taki dodatek zwyczajnie nie miał czego poprawić.
Dokładnie tak. Z faktu, że nie odczułem jakichkolwiek skutków działania AR 6400 P-MAX nie wyciągam wniosku, że to słaby lub nieskuteczny preparat. Był kolejnym, którego użyłem i prawdopodobnie dlatego nie miał co robić w moim układzie zasilania. Nie zniechęca mnie to do jego użycia w nieodległej przyszłości.
 
Hybrogen akurat powinien wykazywać spadek spalania bo je zmienia. Jest to jednak technologia dość wrażliwa na sposób użycia (wymaga silnego mieszania w baku) a jej działanie trochę zależy też od tego czy silnik może pracować na zmienionej mieszance czy ECU na siłę będzie dolewać paliwa.
Z oceną skuteczności warto wstrzymać się do wypalenia min 2-3 pełnych baków paliwa i fakt, że na ogół w dieselu daje lepsze rezultaty.
 
A jak chciałbyś to nalać?
 
Dodatki działają, efektu WOW nie ma się co spodziewać, ale komory spalania zachowują wyższą czystość, podobnie jest z układem wydechowym w początkowej fazie, czyli sonda lambda i katalizator. Sam układ zasilania, szczególnie w bezpośrednim wtrysku jest lepiej czyszczony. Ja z dodatku AR 6400P-max jestem o tyle zadowolony, że namacalną różnicę zauważyłem w spalaniu po zastosowaniu środka. Wcześniej na wolnych obrotach w temperaturze roboczej silnik nigdy nie zszedł do spalania poniżej 0,5L/h, po czyszczeniu AR 6400 schodzi do 0,4L/h.
 
AR-6900 P-MAX największe 'wow' zrobiło na mnie w mojej ex e61 w bezpośrednim wtrysku n53b30 - miękkie cykanie wtryskiwaczy zamiast ;łomotania'. Łukaszewski również był zachwycony. Prawdopodobnie się powtarzam. W motocyklu również było wow, dawkowanie manetką podczas przyspieszania, redukcji z miedzygazem było jakby 'dokładniejsze', bardziej miękkie. W Clio Sporcie już nie zauważyłem żadnych różnic a wyjeździłem już prawie całą butelkę.
 
Do LPG najlepiej 6200 bo najmniejsze dawkowanie a może być także do benzyny dla jej stabilizacji
 
Spokojnie można wlać do przedłużki
 
Hybrogen akurat powinien wykazywać spadek spalania bo je zmienia. Jest to jednak technologia dość wrażliwa na sposób użycia (wymaga silnego mieszania w baku) a jej działanie trochę zależy też od tego czy silnik może pracować na zmienionej mieszance czy ECU na siłę będzie dolewać paliwa.
Z oceną skuteczności warto wstrzymać się do wypalenia min 2-3 pełnych baków paliwa i fakt, że na ogół w dieselu daje lepsze rezultaty.
Spalanie takie samo jak bez dawkowania, taka sama trasa, ilość ludzi itd. Czy silnik może pracować na zmienionej mieszance czy ECU ?, nie wiem. W diesel-u pewnie daje lepsze rezultaty.

@stixman Ile zalałeś, w jaki sposób, do jakiego auta i jak długo stosowałeś? Masz porównanie do AR6900-P?
3 pełne tankowania (na czwartym jeżdze, pozostało jeszcze 1dawka na 1 pełne tankowanie :)), według instrukcji (1ml -3L paliwa) przed tankowaniem wlewam i później zalewam do pełna około 40L benzynki. 1 tank około 600km.
Jak nie pisze szczegółowo jakie auto tzn, że dotyczy mojego 👍.
Nie ma porównania do AR - nie stosowałem.

Po wyjeżdzeniu ostatniej dawki zakończe moje testy z Oilem Hybrogen Road. :eek:
Nastepne będzie Midland Fuel Injector Cleaner Water Remover.
 
Back
Top