• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki do paliw

Panowie przez pomyłkę nabyłem Archoil AR6900-P MAX 500ml. Chciałem kupić do diesla nie mając świadomości, że do benzyny też jest. Jeżeli ktoś by reflektował to mogę sprzedać za 49zł, wolę szybko sprzedać i kupić właściwy niż ma stać i się kurzyć. Mam go wystawionego na Alle... Jak by ktoś chciał proszę o informację na priv to prześlę link do aukcji. Przesyłka za darmo jak ktoś ma smart.
Nie mam doświadczenia z dodatkiem do benzyny, natomiast dodatek do diesla stosowałem wraz z Lotos ON i byłem zadowolony. Odczułem rzadsze wypalanie PDF. Wiem ponieważ kontroluję za pomocą Btool.
 
Last edited:
Moje :). Ale przesyłka nie była ze smartem :D 💩
 
Panowie przez pomyłkę nabyłem Archoil AR6900-P MAX 500ml. Chciałem kupić do diesla nie mając świadomości, że do benzyny też jest. Jeżeli ktoś by reflektował to mogę sprzedać za 49zł, wolę szybko sprzedać i kupić właściwy niż ma stać i się kurzyć. Mam go wystawionego na Alle... Jak by ktoś chciał proszę o informację na priv to prześlę link do aukcji. Przesyłka za darmo jak ktoś ma smart.
Nie mam doświadczenia z dodatkiem do benzyny, natomiast dodatek do diesla stosowałem wraz z Lotos ON i byłem zadowolony. Odczułem rzadsze wypalanie PDF. Wiem ponieważ kontroluję za pomocą Btool.
Sprzedane?
 
A teraz poszło Liqui Moly Benz System Reiniger :D


L_moly.jpg
 
Panowie. Właśnie wlałem stanadyne do swojego baku, ale nie mam pewności czy na pewno tam się dostał ten preparat. Żeby odmierzyć prawidłową dawkę, wlewałem nie bezpośrednio, ale z buteleczki 100 ml, która nie ma długiej szyjki jak pistolet do tankowania. Na zdjęciu będzie widać którędy płyn się dostał. Pytanie czy doleciał do baku, czy niekoniecznie.
 

Attachments

  • IMG_20210514_112525.jpg
    IMG_20210514_112525.jpg
    4,9 MB · Odwiedzin: 218
Wlej tam paliwo. Zobacz czy leci do baku czy na glebę ;)

Powinno lecieć do baku. To jest chyba odpowietrzenie zbiornika przy tankowaniu.
 
Właśnie od razu sprawdziłem, czy pod samochodem nie ma jakiejś małej kałuży. Było sucho, więc chyba nie zmarnowałem :D
 
Witam dawno tutaj nie byłem, chciałbym odświeżyć temat w sprawie dodawania oleju 2t do Diesla,do trochę nowszych silników z eu5,dolewki 2t stosuje od 9 lat. Aktualnie posiadamy Expert 2,0 HDi 130 km na osprzęcie Delphi (piezo) oraz C3 Picasso 1,6 e-hdi 90km (Bosch elektromagnetyczny) zacznę od 2,0 oczywiście jest FAP norma zadymienia spalin 0.52 po kupnie była zła korekcja wtrysków spalanie 8.8 z komputera lewdo przeszedł Mot (angielskie badanie techniczne) moje specyfiki 0.9 litra oleju 2t i 100 militrów cetanu,na efekty czekałem rok, korekcja wtrysków nieznacznie się poprawiła, spalanie 7,7 i kilka pkt mniej emisji.Po 2 latach korekcja +-1 procent czyli rewelacja, spalanie 6,5,emisja cząstek stałych 0.26-0-29 diagnosta myślał że urządzenie się popsuło, wrzesień 2021 potwierdzone wyniki w Polsce.

Kolejnym pacjentem to 1,6 e-hdi,kupiony od razu jako niesprawny, przekroczona emisja spalin dużo palił, 5,5 litra, dymił po prostu na czarno jak dostał buta,i puszczał chmurkę podczas normalnej jazdy,po roku lania 0,5 plus 50 militrów cetanu korekty nieznacznie się poprawiły, przestał dymić podczas jazdy jedynie puszczał dymka po bucie,o dziwo na przegląd pojechałem po długiej trasie i przeszedł na styk, kolejny przegląd marzec 2022 wtryski znów odrobinę lepiej i spalanie spadło odrobinę wychodziło 4,9 wg komputera,norma zadymienia tym razem kilka oczek poniżej max normy,w między czasie było kilka dłuższych tras, tydzień temu podpiąłem lexie i szok korekcja wtrysków +-1 spalanie to około 3,8 litra, niestety nie sprawdzałem emisji, zrobię to w czerwcu już w Polsce,dodam jeszcze że olej dwa razy w roku, wszystkie filtry, interwał 10 tyś km,oba silniki sprawne,paliwo na kartę paliwową Esso,oleje 2t różne co akurat jest dostępne cetan kupuję od lokalnego sprzedawcy, który rozlewa cetan od firmy Rock oil, olej w obu silnikach Rock oil 0w30 niskopopiołowy.
 
No właśnie z tym olejem 2T to jest dosyć kontrowersyjny temat. Z jednej strony, nawet w testach, wyszło że nie każdy olej ma wpływ na HFFR paliwa, część była obojętna, część przynosiła pozytywne efekty, część nawet smarność pogarszała. Jest też temat powstawania nagarów na końcówkach wtryskiwaczy związanych ze stosowaniem oleju 2T.
Z drugiej strony, temat był bardzo popularny w kręgu taksówkarzy w Niemczech, stał się popularny i u nas. Ludzie stosujący 2T do oleju napędowego nie narzekają na negatywne skutki, pompy - w szczególności CP-4 - pracują naprawdę bezawaryjnie, i w sumie głównie o to w stosowaniu 2T głównie chodzi, a ludzie zajmujący się układami wtryskowymi sami twierdzą, że żadnych nadmiernych syfów związanych z olejem nie ma, część nawet sama taki patent stosuje i poleca.
Nie wiem jak to wytłumaczyć w kwestii pomp, bo niby na HFFR wielkiego wpływu ten 2T nie ma, ale wydaje mi się, że metodologia badania smarności paliw różni się trochę od metod badawczych środków smarnych, a ten olej 2T może faktycznie tworzy jakiś film olejowy na elementach pompy? Nie wiem, nie wypowiem się. Osobiście stosuję dedykowane środki, które kosztują...w sumie tyle samo, albo i mniej, niż dobry olej 2T.
 
Wiesz, trochę siedzę w temacie,i szkoła zawodowa, potem trochę w skodzie się pracowało, odkąd mieszkamy w UK sam robię diagnozy,mam komputer dwa testery a w razie potrzeby jeszcze klasyczny test przelewowy,w dwóch moich starych HDi lałem to samo i wtryski Boscha przy przebiegu 400 tyś mil, trzymały normę eu3, teraz po 2 latach mogę dopiero wypowiedzieć się z silnikami z fapem,z eu5 gdzie wszystko jest słabsze wykonane z gorszych materiałów bardziej czułe i skomplikowane,po to by jeździć do serwisu i w odpowiednim wieku pojazdu zepsuć się by nie opłacało się naprawić problemu. Najbardziej bałem się o FAP bo nie stać mnie na mandaty za trucie środowiska (ubezpieczenie kurierskie jest bardzo drogie a każdy mandat zwiększa kwotę a stawka podstawowa to 1500 funtów) i dlatego długo testowałem zwiększałem ilość oleju i cetanu, potem wieczorem do znajomego na testy emisji,i śmiało mogę powiedzieć że to działa, czyści oraz redukuje hałas silnika,a poprzez nieustanne czyszczenie wtrysków emisja przy sprawnym silniku spada, przynajmniej w 2,0 HDi ma Delphi,w przypadku 1,6 HDi gdzie jest to silnik koncern Psa Ford jest efekt dużo mniejszy i wolniejszy, ale jeśli ktoś chciałby przetestować mój samochód by się przekonać to mogę podjechać czy okolice Katowic czy Krakowa,jak się wyrobię podłącze lexia przed wyjazdem zrobię zdjęcia i po 2 tyś km w Krakowie powtórzę to samo, ale jeśli po około 100 tyś mil nic się nie działo złego a wręcz same plusy,to jestem pewien swojego, mogę wsiąść 5 litrów starej ropy B7 i może się uda zatankować nowego B10,na stacje ma wejść właśnie na dniach od 1 czerwca,my jedziemy 3 rano do Polski więc może się uda.
 
O, to jest xiekawe z tym 2T. W skrocoe 2T plus cetan poprawia prsce wtrysków w dluzszym czasie?
 
Z tego co mnie uczono w zawodówce ponad 20 lat temu to olej 2t był nośnikiem detergentów na 1 miejscu i mył dopiero potem po odparowaniu już w komorze korbowej smarował ścianki tłoka pierścienie panewki,w moim przypadku dolewki 2t zaczęły się dawno temu w klubie Citroena w temacie comon rail,tzw opiłkowanie pomp CR,od czasu nowych norm zawartości siarki w paliwie,po prostu pompy zostały zaprojektowane pod paliwo z określoną normą w połowie lat 90 tych pierwsze HDi wyszło w okolicy 1999 już z olejem 5w30 jeszcze zwykłym, potem normy paliwa się zmieniły i przez słabe smarowanie zaczęły opiłkować i zatykać wtryski CR,i po dodaniu 2t do paliwa silnik ciszej chodził pompy dzięki lepszemu smarowaniu dłużej wytrzymywały,to było już znane dużo wcześniej na forach kierowców międzynarodowych vanów czy tirów,po prostu jak auto jest twoje bardziej dbasz o nie, teraz jest inaczej zazwyczaj kierowca nie jest właścicielem auta więc mu nie zależy.konczac dziś czystość paliwa ma jeszcze większe znaczenie niż 15 lat temu bo wtryski są bardziej czułe i filtry paliwa są dokładniejsze więc każdy glut smarek od razu przytyka filtr,dla przykładu Anglia cywilizowany kraj nowy filtr paliwa i pesior trafiłem na markowej stacji na paliwo że starego zbiornika i to z samego dołu, ledwo dojechałem do mechanika, podejrzewam że gdyby nie było dolewki 2t gluty zatkały by wszystkie przewody,tak skończyło się tylko na filtrze paliwa i wyciągnięciu smarków z obudowy filtra.
Screenshot_2022-05-18-15-30-05-181_com.miui.gallery.jpg

Post automatically merged:

@cysiu.uk ale bajki nam tu piszesz
Tak wiem dużo osób tak pisze, ale ja lubię te bajki,w klubie Citroena też je lubią,moje auta spełniają normy spalin,wtryski nie psują się a ja co rok robię ponad 30 tyś mil w kurjerce, ale bardzo ciebie przepraszam że ta bajka tobie się nie podoba.😁, pozdrawiam serdecznie.
 
Stale nowa historia

Screenshot_20220526-223648.jpeg
 
Niezupełnie,te same nazwy te same generacje ale inne auta,a jako że inne to pisałem tylko z dwóch lat, i przeglądów wtedy do obu aut dodawałem olej 2t plus gotowiec od Amsoil,po zmianie aut nie pisałem nie odzywałem się bo nie miałbym na czym się oprzeć bo auta zostały sprzedane. Ale wydaje mi się że to forum jest właśnie od tego by pisać i szerzyć wiedzę zwłaszcza wtedy gdy minęło trochę czasu, zrobiło się dość sporo mil,bo mało osób w autach prywatnych robi 50 tyś km na rok i to obu autami prywatnym i firmowym, gdzie jest lexia, garaż urządzenia do sprawdzenia tego co się chce napisać, każdy ma swoje zdanie i o to w tym chodzi,a co do oleju z tego tematu co go wyciągłeś, Rock oil synthesis F 0w30 do obu leję,czemu bo jest w bardzo dobrej cenie bo tylko 25 funtów i jest blisko mnie zakład gdzie go blendują
 
To jeszcze mi wytłumacz jakim cudem w samochodzie z FAP wylatuje czarna chmura z wydechu? Przecież po to jest FAP aby nawet mniejsze cząstki sadzy nie wylatywały z rury wydechowej.

Miałem FAP, od niedawna nie mam i dopiero po jego unieszkodliwieniu dowiedziałem się, że nie działa świeca żarowa, bo zaczął puszczać bąka przy rozruchu w niskich temperaturach
 
FAP jak każdy filtr ma zatrzymać część sadzy niestety jak silnik jest w złym stanie technicznym to nie wszystko wyłapie, oczywiście muglby więcej wyłapywać ale musiał być wtedy drobniejszy droższy cięższy, stawiał by większe opory, prawdopodobnie też to podniosło by współczynnik EGT ale to niech tunerzy wyjaśnia i wypowiedzą,w każdym razie sprawny silnik zawsze puszcza minimalne dymka i filtr mokry FAP czy suchy DPF ma właśnie go wyłapać,przy okazji w niektórych modelach HDi czy e HDi czy blu HDi są świece dogrzewające chyba w puszce aluminiowej które podnoszą temperaturę dodatkowo by FAP się wypalił,u mnie w 2,0 HDi świece żarowe włączają się dopiero poniżej 3 stopni, więc dość rzadko pod tym względem klimat Polski jest dużo bardziej wymagający.
 
No dobra ale jak to ma się do tej czarnej chmury z Twojego HDi? Bo mój jakoś nigdy jej nie wypuścił

Nie ma żadnych świec dogrzewajacych...
 
W Anglii samochody sprawne są bardzo drogie, największy koszt to robocizna bo części tańsze niż w pl,auta kilku letnie które nie przechodzą testów są sprzedawane na wieś a tam rolnik od lat ma Diesla B10 jako paliwo rolnicze,i takie auto służy do dojazdu do szkoły, zakupy, wiecznie niedogrzane często uruchamiane na rolniczym paliwie, ale tanie w zakupie inni kupują auta na eBay czy autotrader kilka razy droższe a ja kupuję auto ze wsi,i każde kopci,bo wtryski są zaszlamione przytakne,korekcje wtrysków szaleją,wtryski leją FAP nie wyrabia przytkany silnik zamulony więc auto albo na żyletki albo tak tanio żeby poszło,z reguły za zakrętem kasuje błędy, dodaję moich mikstur jadę na autostradę 3 tyś obrotów i wymuszam wypalenie FAP, jeśli jesteś zainteresowany to w innym miejscu mogę opisać co robię, ale to nie jest żadną magia wszytko jest dostępne wszystko jest opisane a reszta wyniesiona że szkoły.A co do świec dogrzewających będzie je wymianiał mechanik z klubu Citroena zrobię zdjęcia i pokaże,w mojej wersji wg Vin i to co pokazuje bsi jest jeszcze oprócz świec dogrzewających w silniku jest jeszcze w nagrzewnicy grzałka lub grzałki o mocy 1000wat,w starych HDi był moduł grzewczy 4 świece żarowe ma przewodzie do nagrzewnicy w nowszych już jest integracja z nagrzewnica, ale tutaj mogę się mylić i nie chce wprowadzać w błąd bo nie wiem czy w modelach kontynentalnych jest to samo, ale na rynek UK jest jak opisałem.
 
Back
Top