• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodatki wspomagające czyszczenie DPF do paliwa

syyu

Użytkownik
Samochód
VW Passat B8 2.0TDi 190KM
Na wstępie opiszę na moim przykładzie. Samochód jak w profilu Passat B8 2.0TDi 190KM DPF+SCR.
Do pracy codziennie robię 15km w jedną stronę drogą krajową + 7km droga lokalną. Krajowa prędkość około 100kmh lokalną ze względu na fatalna nawierzchnie prędkość przelotowa to 30 do 35kmh. Do tego na weekend wyjazd za miasto +-100km. Przy moim trybie jazdy DPF wypala się średnio co 650-700km. Wypalanie zaczyna się przy 23g a kończy, gdy sadzy w filtrze zostaje 5g. Zapełnienie filtra popiołem to 61g/80g pojemności. Teraz do sedna. Czy stosując dodatki bazujące na tlenku ceru do paliwa jestem w stanie wydłużyć dystans pomiędzy cyklami wypalania? A może DPF będzie dopalał się samoistnie jak ma to miejsce np podczas jednostajnej długiej jazdy ze stałą prędkością? Czy nie przesadzę z dodatkiem do paliwa "na raz" lejąc co zbiornik AR6900 50ml + Cetane Booster 25ml jeśli dodalbym do tego jeszcze środek do DPF? Jeśli nie to jaki polecacie preparat?
 
A co chcesz osiągnąć przez wydłużenie interwału pomiędzy regegeracjami DPF?
 
Chciałbym opóźnić w czasie mycie DPF z popiołu. Ze względu na fatalny dostęp do niego i konieczność demontażu sanek, aby go wyjąć. A jak wiadomo im większy przebieg robi się między wypalaniem, tym mniej popiołu się generuje i tym później się filtr zapełni.
 
Dodatki oparte o cer mają na celu usprawnić/przyspieszyć regenerację DPF, ale wtedy filtr zapycha się jeszcze szybciej tym cerem.

Więcej osiągniesz naciskając bardzo delikatnie pedał gazu, bo każde mocniejsze wciśnięcie pedału gazu, to nowa porcja sadzy.

Nie ma sensu kombinować, tylko trzeba wyprać DPF.
 
Generalnie DPF popiołem zapełnia się bardzo powoli, przy sprawnym układzie wtryskowym. Przykład? Moje auto ma 300tyś i nigdy DPF nie był prany z popiołu a wypalanie się następuje co 900-1200km (co oznacza, że miejsce na sadzę jeszcze jest ;) ). Podejrzewam, że jeżeli żaden wtrysk nie będzie podlewał, EGR się zacinał itp. to prędzej sprzedasz to auto, niż się zapcha popiołem ;)
 
Ja wam powiem, że zastosowałem takie dodatek. Nie na bazie ceru bo ten ponoć chociaż podnosi temperaturę to sam się odkłada w filtrze. Pomimo tego, że wlałem dawkę mniejsza od wymaganej (gdzieś 1/3) to zaczął wypalać się jak głupi. W trasie co ok 100 km ale wystarczyło, że pokręciłem się trochę tzw ruchu miejskim to nawet co 40 km. Już myślałem, że coś jest nie tak ale przypomniałem sobie o tym dodatku. Wyjeździłem tak 3/4 baku i zalałem do pełna dolewając to co zwykle czyli modyfikator LM. Jak ręką odjął, wszystko wróciło do normy, zrobione ponad 300 km i wszystkie parametry w normie, nie wypalił się do tej pory ale co ważne spadło spalanie do poziomu w czasu kiedy regularnie robiłem dłuższe trasy i dpf miał szansę regularnie się dopalać. Reasumując uważam, że taki dodatek ma sens ale niezbyt często - dolać przed wyjazdem wakacyjnym np, przed długimi trasami żeby to częste dopalanie nie było problemem i żeby szybko to zużyć. Wtedy dpf ma szansę się "przedmuchać" i na jakiś czas zwiększyć swoją sprawność.
 
A jeszcze jakbyś napisał jaki konkretnie dodatek użyłeś??? 😛
 
Jetchem Dpf Super Cleaner. Jakoś tak 😉
 
Czy ktoś z Was stosował dodatek od Liqui Moly o symbolu 2650?
 
Tak, stosowałem.
 
Zauważyłeś jakieś efekty stosowania tego środka?
 
Ja stosowałem LM 2650 zauważyłem wieksze temperatury przed dpf i na samym dpf.
 
Back
Top