• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dodge Durango 3.6 V6 pierwsza wymiana

Citizenlukas

Nowy użytkownik
Samochód
Dodge Durango 3.6 Pentastar, Kia Stinger 3.3
Marka samochodu
Dodge Durango
Budżet/ile litrów
6 litrów /wymiana
Styl jazdy
Silnik
3.6 Pentastar
Data produkcji
2020
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w20
Jaki olej masz obecnie
Taki jak fabryka wypuściła chyba Mobile 0w20 Full Syntetic
Witam!
Sprowadziłem praktycznie nowego Dodge'a Durango 3.6 V6.
Z amerykańskiego forum wynika, że te auto powinno jeździć na oleju syntetycznego 0w20

Wcześniej użytkowałem 15 letniego Jeepa 4.7 gdzie stosowałem produkty Revanol.
Sluzbowo KiaStinger zalewana jest Havoline Pro DS 0w30 - nie widzę różnicy w spalaniu i pracy silnika pomiędzy Texaco a np. Elfem za 80 zł..

No I mam zagwoatke. Który olej wybrać do Dodge. Pierwsza wymiana po 2000 km.
Myślę nad interwałami 10000 km. W aucie założę instalacje gazową.

Czy do tego auta będzie pasował zarówno Revanol SSL,
ECS SAE, czy VSE? Czy wogole wybrać inny olej np. Petronas. Proszę o opinie bo nie jestem biegły w temacie.
 
@Citizenlukas, po pierwsze, jakie normy olejowe przewiduje producent wg książki.
Od tego trzeba wyjść, żeby myśleć o jakimkolwiek doborze alternatywnego oleju.
Jak nie, to "w ASO ci dobiorą".
 
Prawdę mówiąc to nie ma ASO w Polsce. Dealer w USA odpowiedział zdawkowo że Mobile 1 full Syntetic 0w20.
Więc myślałem że jakiś specjalista się wypowie i pomoże coś dobrać.
 
Cytat z książki
Engine Oil Viscosity (SAE Grade) — 3.6L Engine
Mopar SAE 0W-20 engine oil approved to FCA Material
Standard MS-6395 such as Pennzoil, Shell Helix or equiva-
lent is recommended for all operating temperatures. This
engine oil improves low temperature starting and vehicle
fuel economy.
The engine oil filler cap also shows the recommended
engine oil viscosity for your engine. For information on
engine oil filler cap location, refer to the “Engine Compart-
ment” illustration in this section.
Lubricants which do not have both the engine oil certifi-
cation mark and the correct SAE viscosity grade number
should not be used."
 
Standard MS-6395
Brawo!
To z grubsza wszystkie oleje spełniające normę gm dexos1 gen2.
Tutaj masz listę olejów, które mają aprobatę gm:

Jako przykład takiego oleju można podać motula Eco lite 0w20:
 
Tak, przypłynął praktycznie w całości.
Któryś z podanych marek oleju przyczyni się do lepszej ochrony silnika lub mniejszego zużycia paliwa ?
 
Na nowym pakiecie jest np. Liqui Moly SPECIAL TEC AA (analiza Kliknij) prawdopodobnie jego klon i znacznie tanszy, lecz raczej niedostepny w Polsce tutaj. Oprocz tego Mobil 1, Motul czy Shell. Bardzo ciekawa opcja to Amsoil Signature Series 0W-20.
 
Te oleje z grubsza są praktycznie takie same.
Ja jeżdżę na d1g2, ale 5w30.
Wyjątkiem jest ravenol z pao w składzie i Amsoil bez jakichkolwiek aprobat.
Za ravenolem nie przepadam, Amsoila mogę polecić, ale to droga przyjemność.
Mobil1 z tą normą w pl niedostępny.
Shell tak samo.
Zostaje motul i producenci mniej znani.
 
Norma Chryslera MS-6395 jest od dawna, a silnik wolnossak, więc SP / Dexos1Gen2 może być ale nie musi.

Shell Helix Ultra SN (Plus) 0w20, to jest to samo co Pennzoil Ultra w USA, oczywiście spełnia Chrysler MS-6395.

Pozdrawiam,
 
A wie może ktoś dlaczego producent do dokładnie tego samego silnika ale instrukcji do modelu Chrysler 300 zaleca olej 5W30 z tą samą normą? a tu w Durango ten sam motor i z tego co czytam 0W20... jaka tu jest logika?
 
Zapewne podobnie jak w innych markach powodem jest ekonomia. Zresztą dobieraczki olejów do nowych Chryslerów 300 zalecają olej o lepkości 0W20 np. Shell zaleca Helix Ultra SN PLUS 0W-20.
 
Już 5w30 wzięło się z ekologii i ekonomii po kryzysie naftowym, a to byly lata 70te..
Lej śmiało to co fabryka poleca tzn 0w20, np Shell o ktorym pisałem lub inny 0w20 z ACEA C5, która jest nowa i wymagająca


Pozdrawiam,
 
A wie może ktoś dlaczego producent do dokładnie tego samego silnika ale instrukcji do modelu Chrysler 300 zaleca olej 5W30 z tą samą normą? a tu w Durango ten sam motor i z tego co czytam 0W20... jaka tu jest logika?

Pentastar 3.6 0W20 vs 5W30 : wg mnie porównujesz rożne lata produkcji poszczególnych modeli Chrysler/Dodge.

Durango 2011 - w specyfikacji jest 5W30.


1614508937076.png

1614508904542.png


Na przestrzeni lat specyfikacja sie zmienia, wraz ze zmianami w silniku od 5W30, poprzez 5W20, aż do 0W20.
Ten silnik ma różne specyfikacje w zalezności od tego do jakiego modelu auta jest przeznaczony.
Inny jest klient docelowy obydwu modeli. To bedzie miało wplyw na na sposób eksploatacji jak i oczekiwania.


[...] bo w momencie kiedy powstawał ten silnik (Pentastar) to nikt o ekologii nie slyszał..

Może jednak słyszeli ;)
Rozwiązania związane z ekonomią eksploatacji oraz wymogami ekologicznymi były już uwzględniane w projekcie poprzednika tej konstrukcji, czyli V6 3.5 SOHC H.O.
 
Back
Top