• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

DS5 2.0 BlueHDi 180@200 (no AdBlue/FAP)

pitrro131

Nowy użytkownik
Samochód
DS5 2.0 BlueHDi 180
Marka samochodu
DS5
Budżet/ile litrów
300/6L
Styl jazdy
Silnik
2.0 BlueHDi 180@200
Data produkcji
2015/2016
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
PSA B71 2312
Cześć,

szukam porady w kwestii doboru oleju do mojego DS5.
Auto posiadam już kilka miesięcy, czas wymienić oliwę.

Poprzedni właściciel wywalił AdBlue i FAP przy okazji zrobił moda na 200KM.
Osobiście tego nie potwierdziłem, ale wierzę, że się to zgadza.

Istotna dla mnie kwestia to, czy wywalenie AdBlue/FAP powoduje konieczność stosowania lepszej/innej oliwki ;)
 
Lepszej, czy innej oliwy? Innej, jeżeli chcesz, to czemu nie, wywalenie "ekologii" nie powoduje konieczności zmiany oleju, mało tego, moim zdaniem nie daje nawet podstaw do tego, żeby cokolwiek zmieniać. Lepszej? PSA B71 2312 to bardzo wymagająca norma, także tutaj też nie widzę powodów do kombinowania, w silniku zmian mechanicznych nie robiłeś, a konstrukcja jest od samych jej początków (konstrukcyjnie jest to nadal silnik DW z przełomu lat 90' - 00') przystosowana do olei lekkobieżnych, oczywiście można kombinować...ale po co?
Jeżeli nie chcesz lać Totala Ineo First, który jest dosyć specyficznym jednak olejem. Możesz spróbować np. Castrol Magnatec C2 0W30, bądź Texaco Havoline ProDS P 0W30, ewentualnie pomijając normy PSA, pomyślał bym jeszcze o Mobil1 ESP LV 0W30, albo Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W30
 
Castrol Edge 0w30.
 
Back
Top