• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

[ZDJĘCIA OTWARTYCH SILNIKÓW] Dyskusja

Robert1

Stary forumowicz
Samochód
Honda Accord Tourer 2,2
Dotyczy zdjęcia: https://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=20&t=137#p4144

Widać efekty dobrych olei i krótkich interwałów :)
 
Dotyczy zdjęcia: https://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=20&t=137#p5771

Rudy nalot to po kastrolu - podobnie jak u mnie było. Po porządnych olejach zeszło prawie wszystko. Gratki.
 
Ten nalot o ktorym piszesz powstaje po zbyt dlugich interwalach tzn. Longlife, to wlasnie dzieki temu Castrol w Polsce ma zla opinie na forach.
 
Nie ma się co dziwić jak tu był olej wymieniany co 30tys. Poprzedniemu właścicielowi to widocznie nie przeszkadzało, był zadowolony, że mi w ASO wszystko robią zgodnie z książką.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
a mocno ją upalasz na tym 0w30? Ja się nad Elfem FT 0W30 zastanawiam na zimę u siebie.
 
Zielony34 napisał:
a mocno ją upalasz na tym 0w30? Ja się nad Elfem FT 0W30 zastanawiam na zimę u siebie.

To rodzinne kombi ;) wiec ciężko mówić o upadlaniu. Sporo robię tras po niemieckich autostradach w weekendy, w tygodniu raczej po bułki lub dziecko do żłobka. Jak na razie jestem z tego oleju zadowolony, minimalny pobór (100-200 ml od wymiany do wymiany) mam jedynie przy dłuższych trasach, z pełnym załadunkiem i boxem w lecie. No ale co można poradzić jak praktycznie co drugi weekend robię 1.5kkm.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
no ja też latam około 90% trasy swoim. Wypady na zawody z psem, dojazd do pracy to dwupasmówka 25km w jedną stronę, wypady w rodzinne strony, wyjazdy weekendowe. Średnio mi tak do 1.5 tysiąca miesięcznie wychodzi. Pytam, bo ja lubię na drogach szybkiego ruchu wejść powyżej 5000rpm.
 
No u mnie trzeba kręcić by to jakoś jechało;) lekko nie ma, tak wiec olej spełnia swojej zadanie. 4lata temu Tomek z czarnepaliwo mi polecił i raczej nie szukam nic innego, skoro jest dobrze. Szkoda tylko, że nie występuje w 5litrowych baniakach


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Amsoil jest świetnym olejem, to prawda.

No to po twojej wypowiedzi tylko się utwierdziłem w przekonaniu, że warto spróbować.
 
Dotyczy zdjęcia: https://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=20&t=137#p5802

Co za marka oleju?

Ile realnie teraz kosztuje kasacja luzów zaworowych? Tak z wymianą kompletu szklanek i poskładaniem rozrządu na nowo?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Tam jest regulacja płytkami, koszt ca 100-120, produkują a raczej produkowały (bo teraz nie śledzę na bieżąco) to różne blendownie - m.in. Conoco, Idemitsu.
 
poziom1989 napisał:
Ten nalot o ktorym piszesz powstaje po zbyt dlugich interwalach tzn. Longlife, to wlasnie dzieki temu Castrol w Polsce ma zla opinie na forach.

Złe opinie ma przede wszystkim Castrol produkowany na rynek wschodni,ten na rynek min niemiecki ma już lepsze opinie.
 
W tej kwestii sie nie wypowiem, lecz gdzies czytalem podobne opinie.

À propos, tutaj jest temat dotyczacy zdjec otwartych silnikow, w najblizszym czasie podziele ten temat. Tutaj powinny byc tylko i wylacznie zdjecia oraz krotki opis.
 
Dotyczy zdjęcia: https://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=20&t=137&start=10#p5827

Wow. Ale bagno. :eek:
 
Dotyczy zdjęcia: https://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=20&t=137&start=10#p8616

ciekawe... przy jakich przebiegach był zmieniany olej ?
 
Co 10 tysięcy.
 
czyli głównie nie sam olej ale interwały jego wymiany mają olbrzymie znaczenie
 
jeśli jeździsz cywilnie.. natomiast, jeśli jest to jednostka o wtrysku bezpośrednim gdzie okazyjnie lubisz przycisnąć to raczej bym nie oszczędzał.
 
hexx napisał:
czyli głównie nie sam olej ale interwały jego wymiany mają olbrzymie znaczenie

2.4 JTD to silnik z końcówki lat 90tych. Tam w instrukcji jest co 10 tysięcy km więc dla tego silnika to standard :)
 
Być może co 10k..
.. ale jakiegoś przełomu konstrukcyjnego w silnikach diesla nie ma na ostatniej przestrzeni 20 lat... działają tak samo a interwały wg. producentów sa obecnie co 30k km (a było chyba nawet i więcej w niektórych silnikach).

Jednym słowem.. zamiast kupować mega-super-hiper olej za pierdylion PLN i jeździć na nim 30k km, lepiej kupić znacznie tańszy i zmieniać co 10k km
 
Back
Top