• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

[ZDJĘCIA OTWARTYCH SILNIKÓW] Dyskusja

1.6 HDi 16v przepuszcza sadzę do oleju poprzez nieszczelne podkładki wtryskiwaczy, stąd taka duża ilość sadzy w oleju, tendencja do żelowania oleju, zapchania sitka w przewodzie olejowym turbosprężarki.
 
@SACZI 1.6 i 2.0 hdi to zupełnie różne konstrukcje, nie tak jak u innych producentów, że zmienią wał korbowy, lub tuleje na większe i pojemność skokowa się zmienia.
 
1.6 HDi 8v ma przekonstruowana głowicę i jest wolny od tego problemu
 
Ja tam takie dziwne wrażenie że niektóre oleje Total/Elf brudza silnik .. Ale to opinia z dupy .
Bądź to ineo nie nadaje się do tego motoru i silnik go bardzo szybko zuzywa
 
1.6 thp to dość trudny i wymagający silnik, bezpośredni wtrysk i syf na zaworach. Na własne oczy widziałem 2 egzemplarze ze znikomym przebiegiem, widok straszny :) może stąd się to bierze, że i olej szybciej degraduje, więc trzeba skrócić interwał wymiany. 🤷🏻‍♂️
 
Mój 1.6 T w BMW (THP) tak nie wyglądał pomimo większego przebiegu i dłuższych interwałów u poprzedniego właściciela, ale przed zrobieniem tego zdjęcia jeżdżony na Castrol 5w30 acea C3, Total 5w30 acea C3, Shell HU 5w40.
20200111_123814 (1).jpg
 
Znalazłem stare zdjęcia z wymiany rozrządu przy 88tys km (nie pytajcie jak do tego doszło 🙈🙊) wymiany co 10tys km, wtedy się tak nie pieścilem jak teraz po kilku latach, olej liqui Moly toptec 4100 od samego początku. Jak widać czysciutko. Porównując do zdjęć z teraz to nie wiem co o tym myśleć.. gdzie zacząłem bardziej dbać, jeszcze częściej wymieniać olej, tylko oleje pao plus Archoil 9100 litr użyty, plus 2x ar2300 i płukanka co wymianę. Któryś olej nasyfił na to wygląda. Chodzi mi o ten osad na górnej pokrywie, o którym jakiś czas temu pisałem w temacie.

Ogólnie zauważyłem, że Extreme Lubricants jest znacznie ciemniejszy (molibden?) Niż np toptec, który był typowo 'olejowy'. Może stąd ten 'osad' wtedy góra była ewidentnie delikatnie złota, teraz znacznie ciemniejsza.
 
Last edited by a moderator:
Gdzieś w temacie zdjęciowym powinno być zdjęcie silnika Alfy 166 2.4 JTD po latach na Liqui Moly MoS2 10W-40 - silnik jest jak wylizany. Związki molibdenu nie powinny wchodzić w reakcję z elementami silnika, więc to raczej nie to.

Raczej któryś z olejów coś po sobie zostawił, ewentualnie jakiś dodatek.
 
Dodatek archoil9100 tylko leciał, litr. Więc niewiadomo co tu się wydarzyło. Był jeszcze epizod na Neste City Pro 5w40 i to tyle. Reasumując, im bardziej zacząłem się spuszczać na eksploatacją, dbaniem o silnik itp tym gorzej 😂🙈
 
Za dużo mieszasz
 
Też jestem tego zdania. Dlatego tylko wymiana oleju i ewentualnie Ceratec, z którego jestem mega zadowolony.
 
Czyli mój nie odbiega od normy, jest się czym niepokoić czy wystarczy zaprzestać używać Elfa?
 
czy wystarczy zaprzestać używać Elfa?
Mamy z chłopakami inną teorię, bo Elf, szczególnie SXR nie jest złym olejem. Podejrzenie nasze pada na mało wydajny system odprowadzania gazów, czyli odmę. Natomiast z pewnością nie służą tym silnikom długie interwały.
 
Faktycznie, gdzieś już widziałem dyskusję na ten temat. Czyli płukanka, wymiana, planuję interwały 10 tys. km i będzie dobrze?
 
Aby to usunac potrzebujesz naprawde silni rozpuszczalnik i ten proces jest czasochlonny.
 
@stixman 5 lat na magnatecu? Takie zdjęcie obala mity obecne nawet na tym forum. Po co zmieniać jak jest dobrze. Ja mam zakupiony magnatec 5W30 a5 b5 SS i teraz nie zawaham się to użyć:cool:
 
Ten widok mnie wcale nie dziwi. Również polecam Castrol (Aral), stereotypy należy przełamać.
 
Back
Top