Nie zauważyłem na forum wśród świadomych użytkowników, kierowania się jakimiś stereotypami. Ja również polecałem Castrola. Silnik wygląda bardzo, bardzo dobrze.
A ja zauważyłem. I to w moim wątku o hyundai. Chodziło konkretnie o magnatec i jego "inteligentne molekuły" które zostawiają osad. Stąd wziął się Total HKS.
Miałem nie zakładać jeszcze wątku ale... pewnie zmienię wcześniej olej planowałem. Autko na co dzień robi 2x11km drogą krajową (dojazd do pracy). Do tego jakieś wyjazdy weekendowe i wakacyjny do Chorwacji. W zeszłym roku uzbierało się ponad 13 tys km. Myślę zmienić olej gdzieś w marcu. A...
Miałem nie zakładać jeszcze wątku ale... pewnie zmienię wcześniej olej planowałem. Autko na co dzień robi 2x11km drogą krajową (dojazd do pracy). Do tego jakieś wyjazdy weekendowe i wakacyjny do Chorwacji. W zeszłym roku uzbierało się ponad 13 tys km. Myślę zmienić olej gdzieś w marcu. A...
www.oil-club.pl
to odróżnij własne obserwacje/doświadczenia od stereotypów.
To zdobądź własne, działaj i testuj . Też tak robię np. zalewając oleje niskich lepkości (bo pisali i piszą nadal że 0w20 to woda) albo olej który podobno z taką recepturą działać nie może - póki co działa i to bardzo dobrze.
@stixman 5 lat na magnatecu? Takie zdjęcie obala mity obecne nawet na tym forum. Po co zmieniać jak jest dobrze. Ja mam zakupiony magnatec 5W30 a5 b5 SS i teraz nie zawaham się to użyć
Może i masz rację, po co szukać jak już mam sprawdzoną "recepturę".
Płukanke użyłem tylko raz jakieś 3 lata temu (przy zmianie klasy oleju), bo dałem się przekabacić na olej 10W40 Castrol bo stare auto i 180KKm przebiegu, po przejecahniu 5-czy 6 tyś km póżniej człowiek poszedł do rozum do głowy a kolegom powiedział: oh wy geniusze. Najpierw była płukanka , zlewka i wymiana na właściwy i tak już zostało.
Wygląda okropnie, to pierwsze zdjęcie jakby galaretka tam siedziała. Cóż, ten Motul to ósmy cud świata nie jest, a interwał 20000 przy takim oleju to i nic dziwnego.
Wg mnie następna wymiana z płukanką i potem olej płuczący. Po tym jakiś sensowny HC i AR2300 na pełen interwał. I najwyżej powtórzyć.
Imho filtr i jego rola nie ma znaczenia w powstawaniu nagarów, laków itp. Filtr ma zawór bocznikowy i nawet jeśli jego pojemność, przepustowość się skończy olej dalej krąży tyle, że niefiltrowany. Może to powodować uszkodzenia mechaniczne (np rysy)
Przecierz nagar w poczęści to też nie czystości które nie zostały przefiltrowane, zamiast osadzać się w filtrze to płyną sobie dalej . To równie dobrze moźna powiedzieć że filtr może być wielkości naparstka .
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.