• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

[ZDJĘCIA OTWARTYCH SILNIKÓW] Dyskusja

Nie zauważyłem na forum wśród świadomych użytkowników, kierowania się jakimiś stereotypami. Ja również polecałem Castrola. Silnik wygląda bardzo, bardzo dobrze.
 
A ja zauważyłem. I to w moim wątku o hyundai. Chodziło konkretnie o magnatec i jego "inteligentne molekuły" które zostawiają osad. Stąd wziął się Total HKS.
 
@soszo jeżeli o tym piszesz:
to odróżnij własne obserwacje/doświadczenia od stereotypów.
 
No fakt, obserwacje własne ale nie moje ;)

Decyzję o użyciu magnateca podjąłem wcześniej. Chciałem wlać go do pandy ale stwierdziłem jednak, że trafi zgodnie z przeznaczeniem do hyundaia.
 
To zdobądź własne, działaj i testuj :). Też tak robię np. zalewając oleje niskich lepkości (bo pisali i piszą nadal że 0w20 to woda) albo olej który podobno z taką recepturą działać nie może - póki co działa i to bardzo dobrze.
 
Co masz na myśli cytrynowiec
Pisząc o magnatecu i osadach
 
@stixman 5 lat na magnatecu? Takie zdjęcie obala mity obecne nawet na tym forum. Po co zmieniać jak jest dobrze. Ja mam zakupiony magnatec 5W30 a5 b5 SS i teraz nie zawaham się to użyć:cool:

Może i masz rację, po co szukać jak już mam sprawdzoną "recepturę".

Płukanke użyłem tylko raz jakieś 3 lata temu (przy zmianie klasy oleju), bo dałem się przekabacić na olej 10W40 Castrol bo stare auto i 180KKm przebiegu, po przejecahniu 5-czy 6 tyś km póżniej człowiek poszedł do rozum do głowy a kolegom powiedział: oh wy geniusze. Najpierw była płukanka , zlewka i wymiana na właściwy i tak już zostało.
 
Ładny kolorek, oryginalny. Większość ma złoto, a tu coś jak venge?

Ciekawe ile ten motulek siedział w tym silniczku
 
20k km interwały też zrobiło swoje. Paskudnie to wygląda. Nie ar9200 tylko 9100 lepiej do czyszczenia, a i tak najlepszym będzie 2300.
 
Wygląda okropnie, to pierwsze zdjęcie jakby galaretka tam siedziała. Cóż, ten Motul to ósmy cud świata nie jest, a interwał 20000 przy takim oleju to i nic dziwnego.

Wg mnie następna wymiana z płukanką i potem olej płuczący. Po tym jakiś sensowny HC i AR2300 na pełen interwał. I najwyżej powtórzyć.
 
Dlaczego nikt nie bierze też pod uwage zdolności i pojemności filtra oleju, tylko same właściwości oleju ? :oops:
 
Imho filtr i jego rola nie ma znaczenia w powstawaniu nagarów, laków itp. Filtr ma zawór bocznikowy i nawet jeśli jego pojemność, przepustowość się skończy olej dalej krąży tyle, że niefiltrowany. Może to powodować uszkodzenia mechaniczne (np rysy)
 
Przecierz nagar w poczęści to też nie czystości które nie zostały przefiltrowane, zamiast osadzać się w filtrze to płyną sobie dalej . To równie dobrze moźna powiedzieć że filtr może być wielkości naparstka :).

p.s. już offtopic się robi
 
Last edited:
Dotyczy Kliknij

Silniczek czyściutki a olej czyżby był zielony. Jakiej lepkości używasz ?
 
Last edited by a moderator:
@Hubert1, 5w30 gm dexos1.
Kolor zniekształcony przez endoskop lub takie odbicia światła diod doświetlających.
 
Back
Top