D
Deleted member 925788
Gość
Witam,
pragnę z Wami przedyskutować kwestię związaną z oficjalnymi aprobatami producentów. Gdyż z tego co się orientuję, te przewidują konkretne receptury tzn. mieszaninę olejów bazowych oraz pakietu dodatków. Lecz są producenci środków smarnych, którzy posiadają w programie oleje pełno syntetyczne, a te oficjalne aprobaty. Przeglądać internet trafiłem na niemieckie forum Liqui Moly:
https://forum-liqui-moly.de/index.php/forum/motoroele/705-klasse-iii-oele-vs-klasse-iv-oele
Tam jest jasno opisane, że jest im znany tylko i wyłącznie jeden producent jednej konkretnej jednostki napedowej który przewiduje olej pełno syntetyczny (PAO). Lecz pozostali w dużej mierze HC. Ostatecznie okazało się, że chodzi o Abarth, lecz podkreślił, że mogą nastąpić zmiany, jak widać było to rok temu.
Także w innym temacie była rozmowa o Estrach, które także mają do czynienia z oficjalnymi aprobatami producentów, mianowicie: żaden producent jednostek napędowych nie dopuszcza olejów na bazie Estrów.
Oprócz tego jest podkreślone dlaczego, ponieważ Estry nie są kompatybilne ze wszystkimi uszczelkami. Oraz Estry, o czym już wcześniej gdzieś pisałem, te oleje mają skłonność do tzw. hydrolizy czyli rozpadu alkoholu i kwasu.
Jaka jest Wasza opinia ma ten temat?
Pozdrawiam
pragnę z Wami przedyskutować kwestię związaną z oficjalnymi aprobatami producentów. Gdyż z tego co się orientuję, te przewidują konkretne receptury tzn. mieszaninę olejów bazowych oraz pakietu dodatków. Lecz są producenci środków smarnych, którzy posiadają w programie oleje pełno syntetyczne, a te oficjalne aprobaty. Przeglądać internet trafiłem na niemieckie forum Liqui Moly:
https://forum-liqui-moly.de/index.php/forum/motoroele/705-klasse-iii-oele-vs-klasse-iv-oele
Tam jest jasno opisane, że jest im znany tylko i wyłącznie jeden producent jednej konkretnej jednostki napedowej który przewiduje olej pełno syntetyczny (PAO). Lecz pozostali w dużej mierze HC. Ostatecznie okazało się, że chodzi o Abarth, lecz podkreślił, że mogą nastąpić zmiany, jak widać było to rok temu.
Także w innym temacie była rozmowa o Estrach, które także mają do czynienia z oficjalnymi aprobatami producentów, mianowicie: żaden producent jednostek napędowych nie dopuszcza olejów na bazie Estrów.
Oprócz tego jest podkreślone dlaczego, ponieważ Estry nie są kompatybilne ze wszystkimi uszczelkami. Oraz Estry, o czym już wcześniej gdzieś pisałem, te oleje mają skłonność do tzw. hydrolizy czyli rozpadu alkoholu i kwasu.
Jaka jest Wasza opinia ma ten temat?
Pozdrawiam