• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Dyskusja na temat oficjalnych aprobat producenta

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
@tomek evo, no nie dogadamy się, nie ma szans...
Zmień tok rozumowania to się dogadamy. Na czym oprzesz sie przy wyborze oleju jeśli producent określa jedynie normę jaką ma spełnić dany środek smarny? Kierując się tokiem rozumowania, że normy producenta są całkiem nieistotne to jeśli producent nie określa innych "parametrów" takich jak klasa jakosci czy lepkość to tak naprawdę nie mamy nic na czym możemy się oprzeć. Gdybyś nie miał żadnych danych jak "skonstrułowana" jest dana norma i co ona w praktyce oznacza to jaki olej zaproponujesz? Przy olejach silnikowych z popularnymi normami jest dla człowieka obeznanego w temacie takiego jak Ty bardzo prosto ale już np. przy normach dla skrzyń przekładniowych sprawa nie jest taka prosta.
 
Który olej, który spełnia api czy acea nie spełni pomyślnie tych dodatkowych wymagań? :) taka czysta logika. Skoro jak tutaj pisano na forum to są gotowe pakiety dodatków :)
Nie tylko pakiety dodatków, które widać na ICP ale także konkretne oleje bazowe, wiskozatory, PPD nawet, czyli kompletna formulacja, wtedy bez problemu olej dostanie aprobatę jeśli jego producent o nią wystąpi i ją opłaci oczywiście.
 
a ja mam pytanie czemu oleje 0w40 c3 nie mają normy 504/507 tylko 502 i teoretycznie nie można ich lac do 1.6 i 2.0 tdi z okresu dieselgate

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Głównie zapewniają dodatkowy strumyczek $$$, szczególnie w okresie gwarancji.
I tak, i nie, jednak oleje z pewnymi aprobatami mają swoje charakterystyczne parametry. Zobacz np. na pakiety pod 504/507 oparte głównie o bor, czy na wcześniej wspomniane normy Forda, szczególnie 950A której lepkości są zupełnie inne niż C2 nie posiadające tej aprobaty, 913D również przez wzgląd na wymagany TBN, którego w A5/B5 bez tej aprobaty nie uświadczysz. Idąc dalej, zauważyłem też, że oleje 5W20 z normą 948B, spełniają w większości również wymogi aprobat 913A/B/C, bo 913 są na granicy SAE20 tak naprawdę, ale nie spełniają 913D przez wzgląd na wymagany TBN.

Także aprobaty producenckie fakt, mają na pewno za zadanie zapewnić odpowiedni przypływ gotówki w okresie gwarancyjnym, ale jednak niektóre z nich wymagają specyficznych olejów w pewnych aspektach.
 
Last edited:
Coś w tym jest, mamy na forum analizy Motuli specific, RN17 i MB 229.52 i jest różnica. Zaskoczyło mnie jak oba się mrożą.

Z innej strony, dobrze wiedzieć co jest specjalnego w tych normach. 504/507 ma ten słynny wymóg 650h pracy. Jak ktoś wymienia po 10 kkm to nie jest to imperatyw. RN17 may wyższe TBN niż C3 i to może mieć związek z fabrycznym LPG w daciach. Też nie każdemu to potrzebne.
 
Który c3 nie da rady? :) Olej przechodzi dodatkowych 8 testów z tego co widnieje w necie. Pewnym jest, że niektóre aprobaty wymagają specyficznych olejów, co nie oznacza, że inne oleje nie spełnią tych wymagań. Nie ma co sobie tym głowy zawracać :) Gdzieś ktoś tutaj pisał jak wygląda ta cała procedura, prowadzi to do jednego jak już @SACZI pisał do kasy.
 
Co do normy 504/507 to niestety aby spełnić wymagania tej normy olej musi spełnić specyficzne wymagania a do aprobaty potrzebny jest też odpowiedni praktycznie kompletny zatwierdzony skład, w tym odpowiednie oleje bazowe i oczywiście pakiet dodatków. Standardowe C3 5W30 nie spełnia wymogów tej normy co z pewnością może potwierdzić zarówno Kolega Włyszkow jak i Poziom, którzy są dobrze zorientowani w tych kwestiach.
 
To jest RNT Wear test. Test ochrony, odporności na zużycie 🤔
Mógłby ktoś przetłumaczyć na nasze na czym to polega?
1664817132659.png
 
I tak, i nie, jednak oleje z pewnymi aprobatami mają swoje charakterystyczne parametry.
A co z różnic między tymi parametrami wynika dla silnika?
Oczywiście jak rozmawiamy o olejach opartych o wspólna normę acea. C3 np.

Poza tym jak porownujesz oleje, to jak wspomniałem z tej samej grupy bazowej, a nie 913, 950 i do tego 504507.
Zresztą, sam często piszesz, że oleje pod 913 to jedno i to samo, niewiele się różnią. Tylko kilka w grupie rzeczywiście jest "innych".
Post automatically merged:

RNT Wear test. ...
Mógłby ktoś przetłumaczyć na nasze na czym to polega?
Trzeba mieć wymagania tego testu.
Ja podejrzewam, że po teście parametry oleju muszą być utrzymane w normę, która jest zadeklarowana, czyli np 5w30.
 
@JNC_946 wiele razy ma forum był wałkowany temat, że 504/507 to akurat bardzo wymagająca i rygorystyczna norma.
 
No raczej nie będzie
 
Pamiętam, że ja kiedyś pisałem o tym, że 505.01 można zastąpić 504/507 i było to poddawane mocno w wątpliwość, a teraz okazuje się, że właściwie idziemy w C3 i mamy wszystko w temacie.

Tak swoją droga, to te 505.01 to są dinozaury pakietowe, więc trudno się dziwić.
 
Back
Top